איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: אסף לב

קרסו מוטורס: הרווח ברבעון הראשון עלה, הקורונה תפגע בתוצאות הרבעון השני

קרסו מציגה ירידה של 10% בהכנסות, ועלייה של 56% ברווח הנקי: החברה  השלימה רכישת פעילות חברת קל-אוטו
אור צרפתי | (4)
נושאים בכתבה אופנועים קרסו

חברת קרסו, המייבאת את הדמים של רנו,ניסאן, אינפינטי ודאצ׳יה, ובעלת שליטה בחברת  מטרו מוטור היבואנית הרשמית של מותג האופנועים סאן יאנג, מדווחת על תוצאות אמביוולנטיות ברבעון הראשון של השנה.  משבר הקורונה פגעה בתוצאות החברה אך עיקר ההשפעה  תגיע במהלך הרבעון הבא. ענף מכירות  כלי רכב נפגע בצורה משמעותית, לעומת ענף הליסינג שהציג שיפור ברווחיות ובהכנסות.

  

הכנסות הרבעון הראשון של 2020 קטנו ב-10%, ל-947.7  מיליון שקל, בהשוואה ל-1,059 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. כ-5604 כלי רכב חדשים  נמכרו במהלך הרבעון בסכום כללי של 685 מיליון שקל, ירידה של 18% בהכנסות תחום פעילות זה. החברה מדווחת כי צומצמו משמעותית הזמנות כלי רכב חדשים, וכי במהלך חודשים מרץ  עד מאי נמסרו  כ-2675 רכבים חדשים, ירידה של 62%. החברה לא נפגעה במהלך הרבעון  בתחום השכרת כלי הרכב, אך מכירות מגזר פעילות זה נפגעו במהלך חודשים אפריל ומאי בכ-37% ו-23% בהתאמה.

 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2020 ב-46.9 מיליון שקל, לעומת 30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכירה ברווחים הנובעים מהפרשי  שער בסך של 4.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 17.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הגידול נובע מרווחים שהכירה החברה על עליית הפרשי שער של הדולר  והיורו לעומת התקופה המקבילה.

 

המזומנים נטו ששימשו לפעילות שוטפת הסתכמו ב-207.2 מיליון שקל, לעומת הכנסה של 59.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. הפער מיוחס לשינוי בהון חוזר, בעיקר לקוחות, מקדמות, ומלאי. קופת המזומנים של החברה הסתכמה ב-62 מיליון שקל, וכי סך הנכסים השוטפים  של החברה הסתכמו ב-1.97 מיליארד שקל לעומת 1.784 מיליארד שקל התחייבויות שוטפות.

 

מגזר הליסינג מקזז את הירידות

לחברה פעילות  ליסינג משמעותית תלת המותג Lease4U, והחל מיום 20 במאי 2020 מחזיקה החברה בפעילות הליסינג של קל אוטו. החברה רכשה את  היקף פעילות החברה בסכום כללי של כ-220 מיליון שקל, כ-180 מיליון שקל מתוכם שולמו לסגירת החובות של קל אוטו.  הכנסות מגזר  פעילות הליסינג עלו בכ-6% ל- 230.7 מיליון שקל, בעוד שרווחיות הענף עלתה ב-20%. ענף זה יכול להוות זרז צמיחה בתקופה הקשה בחברה, שכן עם ירידת הצריכה והפגיעה הכלכלית במשק, צפויה ירידה במכירות כלי הרכב של החברה אשר תשפיע גם  לטווח הארוך.

 

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון של השנה עם גידול של כ-56% ברווח הנקי לכ-47 מיליון שקל, שנבע, בין היתר, משיפור ברווחיות במגזר כלי הרכב החדשים ובמגזר הליסינג. ההכנסות ברבעון הושפעו, באופן טבעי, ממשבר הקורונה, שבעיצומו צומצמה הפעילות הכלכלית במשק וחלה ירידה משמעותית בהיקפי ההזמנות לרכבים חדשים. עם זאת, החל מחודש מאי 2020 ובמהלך חודש יוני 2020, ניכר גידול בכלל פעילויות הקבוצה.  בחודש החולף השלמנו עסקה משמעותית במסגרתה רכשנו את חברת 'קל אוטו'. רכישה זו  תרחיב את זרוע הליסינג של קבוצת קרסו, ובין היתר תייצר יתרונות לגודל ותרחיב את סל השירותים שמציעה החברה ללקוחותיה. לאחרונה השלמנו הנפקת הון בדרך של זכויות והקצאה פרטית של מניות בהיקף כולל של כ-110 מיליון שקל. מהלך זה, שהצלחתו מבטאת את אמון בעלי השליטה ובעלי המניות בחברה, תומך באיתנותה הפיננסית של החברה ומסייע לה להמשיך בתוכניות הפיתוח העסקיות שלה".

 

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עובד בקבוצת גרסו 28/06/2020 21:41
    הגב לתגובה זו
    בושה בושה בושה.עושק לאור יום.
  • אף אחד לא מחזיק אותך שם בכח (ל"ת)
    עיבד לשעבר בקבוצת קר 29/06/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ברבעון הראשון של השנה??? השבוע מסתיים הרבעון השני. פחחח (ל"ת)
    עיתון "חדשות"? 28/06/2020 08:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחד 28/06/2020 07:21
    הגב לתגובה זו
    ריווחיות בליסינג עולה?
טבע תרופות
צילום: סיון פרג'

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע אופנהיימר

אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע 0%   בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר. 

כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.


צמיחה בכל החטיבות

בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.

בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.

בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.