בדרך לבורסה: אלעד ישראל החדשה רוצה לגייס 100 מיליון שקל באג"ח
החברה פרסמה תשקיף לפני הנפקה ראשונה; היקף פעילות החברה כולל, בין היתר, כ-2,000 יחידות דיור למגורים בעיקר בגוש דן. לחברה הכנסות בקצב שנתי של כ-395 מיליון שקל ורווח נקי של כ-60 מיליון שקל
בדרך לבורסה: חברת אלעד ישראל מגורים החדשה פרסמה הבוקר תשקיף לקראת הנפקה ראשונה לציבור של אגרות חוב, מתוך כוונה לגייס כ-100 מיליון שקל.
החברה, בניהולו של רונן יפו, הוקמה בדצמבר 2019, לאחר שהועברה לה פעילות מהחברה האחות - אלעד ישראל מגורים בע"מ שאכלסה עד היום כ-25 אלף יח"ד. החברה פועלת בתחום היזום, פיתוח, תכנון, בניה ושיווק של מתחמי מגורים ושימושים מעורבים עם מיקוד באזורי ביקוש, בעיקר בגוש דן. עוד היא עוסקת באיתור קרקעות אטרקטיביות בעלות פוטנציאל השבחה.
היקף פעילות החברה כולל כ-2,000 יחידות דיור למגורים, מהן כ-525 בהקמה, כ-47 אלף מ"ר לשימוש למשרדים ומסחר, מהם כ-31 אלף מ"ר בהקמה, נוסף על כ-39 אלף מ"ר קרקע ביעוד חקלאי.
החברה מדווחת על הכנסות של כ-395 מיליון שקל בשנים עשר החודשים שקדמו ל-30 לספטמבר 2019 ורווח גולמי של כ-92 מיליון לאותה התקופה, המהווה כ-30% מעלות המכר. לחברה הון עצמי של 236 מיליון שקל נכון לסוף ספטמבר 2019.
בין הפרויקטים שמקדמת החברה נמנים פארק תל אביב הכולל 567 יחידות דיור (מהן 435 נמכרו); אורבן פארק ראשונים בראשון לציון - 332 יחידות דיור בשישה בניינים (מהן 132 אוכלסו, 92 נמכרו והיתר בשלבי שיווק או תכנון מתקדמים); אלעד בית וגן בירושלים הכולל מבנה מסחרי ו-135 יח"ד בשני בניינים (67 אוכלסו, 7 נמכרו והיתר נותרו לשיווק); מגדל משרדים Via Tower בכפר סבא הכולל כ-24,950 מ"ר (מתוכם 51% חלק החברה) הנמצא בשלבי ביצוע.
- תשובה מוכר דירות 4 חד' קומפקטיות בראשל"צ - מה המחיר?
- תשובה מכר 115 יח"ד בת"א בשבוע, האם נותרו דירות לזוגות צעירים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, תחזיק החברה בעתודות קרקע נוספות בתל אביב (חלקן במסלול "מחיר למשתכן"), הוד השרון ואור יהודה.
- 2.דירה=קורת גג 17/03/2020 19:00הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 1.זאת החברה 27/02/2020 11:53הגב לתגובה זוהקשורה לספר ...
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
