גבי רוטר מנכ"ל משותף קסטרו
צילום: דודי חסון

קסטרו בעוד דוח חלש - הפסד של 31 מיליון שקל ברבעון השלישי

קסטרו לא מצליחה להתרומם - גבי רוטר, מנכ"ל: "החברה בתהליך של שינוי והצערת המותג. אנו מאמינים כי במהלך השנה הבאה נראה את תוצאותיו החיוביות של התהליך"
ארז ליבנה | (15)
נושאים בכתבה קסטרו

חברת קסטרו -0.41%  מדווחת על קיפאון בהכנסות הרבעון השלישי - 434 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, למרות השינויים, הארגון מחדש והמיקוד של החברה, היא לא מצליחה להרוויח. ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם ב-17 מיליון שקל (אלמלא שינוי בתקינה החשבונאית הוא היה 26 מיליון שקל), כפול מהפסד ברבעון המקביל. ההפסד בשורה התחתונה - 31 מיליון שקל.

 

במסגרת תוצאותיה הכספיות נכללו תוצאות קבוצת חברות הודיס, אשר רכישת מלוא האחזקות בה הושלמה באוגוסט אשתקד. על כן, החברה הציגה דוחות פרופורמה הכוללים השוואה לרבעון המקביל אשתקד כולל איחוד תוצאות קבוצת הודיס.

כפי שניתן לראות בטבלה לעיל, גם בהשוואה לתוצאות הפרופורמה, הציגה החברה הרעה במרבית הפרמטרים.

על רקע התוצאות אמר גבי רוטר מנכ"ל משותף של קבוצת קסטרו-הודיס - "קבוצת קסטרו-הודיס נמצאת במרכזו של תהליך רחב של שינויים בכל מותגי הקבוצה במטרה לחזור לצמיחה, לשפר את היעילות התפעולית של מותגי הקבוצה, ולהמשיך לבסס את מעמדה של הקבוצה המחזיקה במותגי האופנה המובילים  – קסטרו, הודיס, איב רושה, קרולינה למקה, אורבניקה ועוד - תוך חידוש והצערת בית האופנה קסטרו".

התוצאות ברבעון השני לימדו על העתיד לבוא>>

מילים גבוהות, בשטח קסטרו לא מספקת את הסחורה. רוטר מסביר שהתוצאות יהיו כבר בשנה הקרובה - "תהליך זה מחייב השקעות ואנו מאמינים כי במהלך השנה הבאה נראה את תוצאותיו החיוביות ופירות השינויים וההשקעות במותגי הקבוצה. 

 

"בין המהלכים המרכזיים של קבוצת קסטרו הודיס, המשך הרחבה ופריסת מותג האיפור האיטלקי והמצליח קיקו מילאנו. מותג האיפור החדש בישראל הביא לתוצאות מאד טובות במהלך תקופה קצרה, ואנו מתכננים לפתוח חנויות נוספות להרחבת הפריסה במהלך השנה הקרובה.  

 

"כמו כן, אנו ממשיכים בהרחבת פעילות קרולינה למקה בתחום האופטיקה בישראל ובמדינות ספרד, אנגליה, תאילנד, אוסטרליה, פנמה ומקסיקו אשר רושמות הצלחה. בארה"ב נפעל בשנה הבאה להבטיח צמיחה רווחית לאחר ההשקעה הכבדה בה נשאנו השנה"

 

מניית קסטרו תעלה ב-40% > >

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-235 מיליון שקל (54.3% מהמכירות) לעומת כ-240  מיליון שקל  (55.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אנונימי 29/12/2019 13:24
    הגב לתגובה זו
    ולא עם מקלות.
  • 12.
    דינה 26/12/2019 09:57
    הגב לתגובה זו
    הרמה נמוכה. בכביסה יוצא כמו סמרטוט
  • 11.
    אליה 03/12/2019 09:03
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שמזמינים מחו"ל זה אף פעם לא תואם את האקלים ותמיד יוצא בסוף שקונים בגדים חמים מדי ואי אפשר ללבוש אותם.. אז מה עשינו בזה?? עכשיו אנשים מתלהבים ומזמינים, אבל מה זה שווה אם בסופו של דבר הכל יישאר מקופל בארון בדיוק כמו שהוא הגיע כי אי אפשר ללבוש אותו בכלל??.... אז זה אולי גליצ' זמני, אבל מאמינה שהם יתאוששו...
  • הלוואי שלא. (ל"ת)
    ה 06/12/2019 09:31
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    ניגמרו ימי העושק ,עברנו לאינטרנט בחו"ל . (ל"ת)
    יגאל 01/12/2019 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דניאל 30/11/2019 12:03
    הגב לתגובה זו
    ענף הקמעונאות ובמיוחד תחום האופנה בישראל במצב חמור ביותר והמגמה ברורה ותוך חמש שנים כולם יסגרו יפשטו רגל ויחכו הביתה הקניונים יהפכו למחסנים נטושים.
  • בגלל הידע שלך אתה עני והם עשירים. תפסיק לבלבל בשכל. (ל"ת)
    עמית 30/11/2019 22:13
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מי שיקנה ביום ראשון קסטרו ירוויח הרבה כי תצא מהמשבר. (ל"ת)
    אלין 29/11/2019 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בן 29/11/2019 13:30
    הגב לתגובה זו
    זו הנוסחה. פעם קניתי הרבנ בקסטרו. שנים שלא נכנס. מחיר גבוה על איכות נמוכה וטעם לא רלוונטי. חבל.
  • 6.
    גבי ויוסי כבר לא זוג יונים (ל"ת)
    מקורב 29/11/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    משרד פרסום 29/11/2019 09:36
    הגב לתגובה זו
    אם היא גברת קסטרו או גברת טורנדו וגם אסי לא עוזר פה.
  • 4.
    גרוע מאוד אני לא רואה עתיד באופק (ל"ת)
    ארקד 28/11/2019 18:30
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לולי 28/11/2019 15:09
    הגב לתגובה זו
    יום אחד בקסטרו יבינו שבלי מותגים חזקים על המדף ובלי אונליין אין עתיד.
  • 2.
    שלומי 28/11/2019 14:31
    הגב לתגובה זו
    לצערי בעידן הקניות המטורפות במרשתת חברות הביגוד יתקשו לשרוד .המחירים מאד מאד נמוכים ואטרקטיבית לעומת החנויות ואם פריימרק שוקלת לפתוח אתר אז תם עידן חברות הביגוד
  • 1.
    רן 28/11/2019 13:45
    הגב לתגובה זו
    מה
מניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AIמניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AI

העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א

רבל התעשייתית הכבדה - מצליחה להתרומם; סי-לאב מנסה להימחק ללא-הצלחה; ג'י סיטי נלחצת מרכישת מניות המיעוט - ומה קורה בחברות החלום?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בורסת ת"א

אנחנו פותחים את השבוע הראשון של המסחר, כשהיום נרשמת מגמה חיובית מתונה עד יציבה במדדי הדגל של הבורסה  לסקירת בורסת תל אביב. מחזורי המסחר ברמות נמוכות יחסית לשעות הצהריים, מחזור הרצף נע סביב 800 מיליון שקל, די אופייני לימי ראשון, ואם כבר הזכרנו את ראשון אז כדאי לציין שנותרו עוד 9 ימי מסחר בלבד עד למועד שבו תעבור הבורסה למתכונת החדשה - ימי מסחר שני עד שישי (14:00) ללא מסחר בראשון בדומה לסדר בשאר בורסות העולם.

למרות "השקט" היחסי, יש מניות שמושכות את תשומת הלב וזזות בחדות. בהמשך נסקור את המניות שבולטות היום וגם מה הסיבות שמאחורי התנועות.

העולות

נתחיל בטבלת העולות. לפני שקופצים למסקנות מזינוקים "דו ספרתיים" צריך לזכור שהרבה מהמניות שמככבות בטבלה הזאת עולות על בסיס מחזורי מסחר נמוכים במיוחד מאות עד עשרות אלפי שקלים בודדים. במצבים כאלה, גם עסקה בודדת שנעשית על ה-BID, היא קנייה במחיר שמנותק ממחיר השוק, והיא מייצרת תנועת פייק. ולכן אין לזה משמעות ממשית, והעלייה הזאת יכולה להתהפך באותה מהירות שבה היא נוצרה. באמירת אגב זה גם, בעצם, אחת הרעות החולות של הבורסה המקומית - הסחירות הנמוכה. יש לא מעט מניות שבמהלך יום שלם לא עובר בהן כמעט שקל, מה שמקשה על תמחור אמיתי של שווי החברות ומייצר תנודתיות מלאכותית.



סי-לאב - סי-לאב 0%   תופסת את העין עם עלייה של כ-10%. זו חברת מערכות מחשוב שהצטרפה לבורסה בפברואר 2021, בעיצומה של עונת ההנפקות, אז נכנסה לבורסה לפי שווי של כ-180 מיליון שקל ומחיר מניה של כ-18 שקל. כיום היא מבקשת להימחק מהמסחר לפי מחיר של 9 שקלים למניה סביב ה-78 מיליון שקל בשווי. אבל היום המניה מזנקת מעל לרמת מחיר הרכישה המוצעת, מה שמרמז שהמשקיעים מבקשים שהמחיקה תתבצע בפרמיה גבוהה יותר. סי-לאב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מחשב מתקדמות, הן במתכונת של מחשבים "ארוזים" במארזים תעשייתיים והן ככרטיסים אלקטרוניים ייעודיים שמוטמעים במערכות אחרות. החברה פועלת מול לקוחות מוסדיים ותעשייתיים בארץ ובעולם, ונחשבת לשחקנית נישתית בתחום המחשוב המותאם לצרכים ביטחוניים וייעודיים.


ג'ין טכנולוגיות - ג'ין טכנולוגיות 0.5%  מזנקת היום סביב ה-7% למרות שאין הודעה שיכולה להסביר את התנועה. GEEN AI “רוכבת” על גל ההתעניינות הגובר סביב תחום ה-AI, והיא לוקחת את זה ליישומים ארגוניים. ג׳ין, נולדה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה במאי האחרון, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים גדולים, בהם חברת החשמל, מכבי שירותי בריאות וגם התעשייה האווירית. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפעילות הבינלאומית, עם הקמת שני מרכזי הפצה בסינגפור - שיתפקד כמרכז הפעילות לאזור אסיה-פסיפיק, ובסן פרנסיסקו לשוק האמריקאי. ג'ין רחוקה מרווחיות, ברבעון השני היא שרפה 20 מיליון שקל, קפיצה משמעותית מהפסדים רבעוניים שנעים סביב ה-5 מיליון בחודש כשבקופה שלה יש רק 17 מיליון שקל, כך שסביר להניח שהיא תיאלץ לגייס הון בקרוב אם ע"י דילול או בדרכים אחרות. 


ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

טאואר עם תוצאות מעל הצפי - מעלה תחזית

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 4.48%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.