שילם על שוט של וויסקי מחיר גבוה יותר מפורשה 911 קררה
בקבוק וויסקי סקוטי בן 60 שנה שבר את שיא העולם כשנמכר במחיר של 1.9 מיליון דולר במכירה פומבית של סות'בי בלונדון.
המחיר המדהים, מגלם למעשה שווי של יותר מ-100 אלף דולר ל"שוט" (מנה של 60 מ"ל) כשרק לצורך ההשוואה, מכונית יוקרה מסוג פורשה 911 קררה עולה כיום כ-97 אלף דולר. זהו המחיר הגבוה ביותר ששולם מאז ומעולם עבור וויסקי או כל משקה אחר.
"הגביע הקדוש" של עולם הוויסקי הוא בקבוק סינגל תוצרת מק'אלן, אשר זוקק בשנת 1926, והתיישן בחביות של "עץ אלון אירופאי" במשך 60 שנה לפני ששווק בבקבוקים בשנת 1986.
סות'בי, חברת המכירות הפומביות הגדולה בעולם, אמרה שזה המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור בקבוק וויסקי או כל משקה אחר.
הוויסקי נמכר במחיר גבוה יותר מפי שלושה ממחירו של אחד מבקבוקי היין הצרפתי היקרים ביותר (אם לא היקר ביותר) שנמכרו אי פעם, שנמכר גם הוא במהלך מכירה פומבית של סות'בי בניו יורק לפני כשנה.
בקבוק מאותו אוסף וויסקי נמכר בשנת 1987 תמורת כ-5,000 לירות שטרלינג - בערך 7,500 דולר – כך שמדובר למעשה בתשואה של 29,000% במהלך 32 השנים שחלפו, כאשר לשם ההשוואה, שוק המניות בארה"ב, ייצר באותה תקופה זמן תשואה של כ-20%.
- מדד הלייבל של ג'וני ווקר: הסודות הנסתרים מאחורי כל תווית
- עסקת ענק: חברת המשקאות BEAM נרכשת ב-16 מיליארד ד', טסה 26%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבקבוק עמד במרכז המכירה בפומבית, בה נמכרו רק בקבוקי וויסקי נדירים על ידי אספן, ששלשל לכיסו כמעט 10 מיליון דולר בסך הכל במהלך המכירה.
סות'בי לא חשפה את זהות הקונה, אך אמר כי המכירה הפומבית עוררה עניין רב מאסיה. בקבוקי וויסקי סקוטיים מובילים של סינגל מאלט, יחד עם יינות מהשאטויים הצרפתיים המפורסמים ביותר, הם מצרך פופולרי ביותר בקרב חברי האליטה בסין.
- 3.פצקפצ 27/10/2019 20:44הגב לתגובה זוחחח
- 2.יקר אבל מה שבטוח זה לא מזויף כמו בישראל (ל"ת)צורי 27/10/2019 15:50הגב לתגובה זו
- 1.איזה בזבוז של כסף 27/10/2019 15:33הגב לתגובה זושמוכנים לקנות בקבוק בייצור סדרתי במחיר כזה. בקבוק איכותי של מקאלן עולה 100$ וגם אם הוא ישן מאוד הטעם לא באמת משתנה בצורה שמצדיקה כזו עלייה במחיר.
- ואם זו היתה פורשה, היית מבין?! (ל"ת)שבע 28/10/2019 07:18הגב לתגובה זו
- משה 27/10/2019 22:01הגב לתגובה זועודף כסף בעולם גורם שלכל דבר שנמכר היום יהיה מחיר גבוה יותר כעבור שנים

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
