וול סטריט
צילום: iStock

סגירה מעורבת בוול סטריט: אמזון איבדה 5.3%, מלאנוקס עלתה 2.3%

אמזון העיבה על המדדים לאחר הדו"חות. דו"ח התעסוקה לחודש ינואר הפתיע בגדול עם תוספת של 303 אלף משרות. סקר ה-ISM  לחודש ינואר הפתיע לטובה. התשואות קפצו
עמית נעם טל | (11)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת. ברקע למסחר, נתוני המאקרו מהעולם ממשיכים להצביע על הידרדרות מהירה בפעילות הכלכלית. מנגד, הדו"ח התעסוקה הערב בארה"ב הצביע הערב על איתנות של שוק העבודה האמריקני (לכתבה המלאה).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%     

 

לאחר דצמבר הגרוע במיוחד, המדדים בוול סטריט השלימו אמש את חודש ינואר הטוב ביותר מאז 1987, כאשר מדד ה-S&P500 השלים עלייה של  לא פחות מ-8% בחודש האחרון. התיקון החד בשווקים מיוחס בעיקר לצעדים מהירים שביצעו הבנקים המרכזיים. החותם לשינוי המדיניות של הבנקים המרכזיים הגיע ביום רביעי האחרון, כאשר הפד' יישר קו עם הצפי של המשקיעים בחודשים האחרונים. לאחר שהבנק צפה 3 העלאות ריבית במהלך 2019 במהלך פגישתו בספטמבר האחרון, הפד' צופה כעת 0 העלאות ריבית בשנה הקרובה. בנוסף, הבנק רמז כי הוא מתכוון לבצע התאמות בתהליך צמצום המאזן בפגישות הבאות (על יישור המדיניות של הפד').

ברקע לתהליכים אלו, נתוני המאקרו שהתפרסמו היום ממשיכים להצביע על הידרדרות כלכלית. מדד מנהלי הרכש של Caixian במגזר הייצור ירד בחודש ינואר לרמה של 48.3 נק', ירידה חדה יותר מהצפי שעמד על ירידה לרמה של 49.5 נק'. מדובר בנתון החלש ביותר ב-3 השנים האחרונות, כאשר נזכיר כי כל קריאה מתחת לרף ה-50 נק' מאותתת על צפי להאטה בחודשים הקרובים.

מדד מנהלי הרכש שפורסם הבוקר בסין

 

באירופה, מדד מנהלי הרכש בגרמניה ירד בחודש ינואר לרמה של 49.7 נק', הרמה הנמוכה ביותר ב-3 השנים האחרונות. באיטליה ירד מדד מנהלי הרכש לרמה של 47.8 נק' בחודש האחרון. הנתון הנוכחי מצביע כי המיתון אליו נכנסה הכלכלה האיטלקית (לכתבה המלאה) צפוי להעמיק בחודשים הקרובים.

גורם נוסף שחשוב לציין בנוגע לאירופה הוא הירידה החדה בתמיכת ה-ECB החל מהערב בשוקי האג"ח (לכתבה המלאה). מדד הבנקים באיטליה איבד הערב 2.1%, ונראה כי הלחץ על סקטור הבנקאות האירופאי מתחדש.

בארה"ב, דו"ח התעסוקה  לחודש ינואר הפתיע בגדול, כאשר הצביע על תוספת של 304 אלף משרות חדשות, גבוה משמעותית מהצפי שעמד על תוספת של 165 אלף משרות. הפרט שמעורר חשדות הוא התיקון החד שנערך לדו"ח של דצמבר, שהפתיע גם הוא בזמנו (לכתבה המלאה).

סקר ה-ISM לחודש ינואר התפרסם הערב והצביע על תיקון קל לירידות החדות של דצמבר. המדד הביע על קריאה של 56.6 נק' בחודש האחרון, גבוה משמעותית מהצפי שעמד על קריאה של 54.2 נק'.

בגזרת הסחורות, הנפט טיפס הערב 2.8% לרמה של 55 דולרים לחבית.. הזהב איבד 0.3% ונסחר סביב רמה של 1,320 דולרים לאונקיה.

במרכז

ענקית הקמעונאות אמזון (סימול:AMZN) איבדה הערב 5.3% וממשיכה לרכז עניין ברקע לפרסום הדו"חות אמש לאחר סגירת המסחר. נק' המפתח בדו"חות החברה הן הצפי לרבעון הקרוב: החברה צופה כעת הכנסות של 56-60 מיליארד דולר, נמוך מהצפי המוקדם. בנוסף יש לציין כי מדובר בגידול השנתי הנמוך ביותר בהכנסות החברה מאז המשבר הכלכלי של 2001 (לכתבה המלאה).

דויטשה בנק (סימול:DB) איבדה הערב 0.3% במסחר תנודתי. התנודתיות מגיעה ברקע לדו"חות חלשים של החברה, והספקולציות סביב היכולת של החברה לשרוד בשנה הקרובה (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ללא גבולות 01/02/2019 22:38
    הגב לתגובה זו
    התערבות שכזו בשווקים שמטרתה היחידה שהשווקים לא ירדו לא נראתה מעולם. לאחראים ראוי רק מקום אחד.
  • 5.
    רק למעלה 01/02/2019 20:21
    הגב לתגובה זו
    הם לא ינוחו ולא יסגרו פוזיציות עד שישחטו אותם טוטלית .
  • לרק למעלה 01/02/2019 22:54
    הגב לתגובה זו
    טוב שכותבים גם אנשים עם רמת משכל נמוכה. טמשיח לחטוב (תמשיך לכתוב ולשחוט)
  • 4.
    רק למעלה 01/02/2019 20:20
    הגב לתגובה זו
    אני יפרק לך את הכיס .
  • ל 4 01/02/2019 23:46
    הגב לתגובה זו
    וגם נסה אפרק ולא יפרק...
  • אתה בטח סוג של גאון, אתה יודע לאיית. מדהים (ל"ת)
    ממי 03/02/2019 08:42
  • 3.
    שושו מחפש את מייקי 01/02/2019 17:59
    הגב לתגובה זו
    לא מאמין לכלבים היענקים הזסונהות
  • 2.
    איצ לטל 01/02/2019 16:27
    הגב לתגובה זו
    מצד שני אתה מדבר על דו"ח התעסוקה שהינו מפוברק כמו רוב נתוניהם. שים לב גם לרמת האבטלה. ומצד שני אתה מבשר על נתוני מקרו בעולם מתדרדרים..אז מה נהיה לנו ומה חשוב יותר? להתראות ב NASDAQ שלא יירד מ1000 נקודות על ציר הזמן בשבע שנים הקרובות. שבת טובה.
  • 1.
    כאשר לא יגורנו ממשיך לבוא לנו ובגדול. (ל"ת)
    IZ 100 San Diego 01/02/2019 16:20
    הגב לתגובה זו
  • אתה לא מבין כלום.אפס (ל"ת)
    לך מטומטם 01/02/2019 19:23
    הגב לתגובה זו
  • נכון 01/02/2019 23:51
    ולהרוויח הרבה...לא דווקא כסף..ולא דווקא בבורסה.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.