סגירה מעורבת בוול סטריט: הנאסד"ק איבד 0.4%, טאואר השילה 3.3%

התנודתיות בשוק המשיכה להיות גבוהה במיוחד לנוכח נזילות אפסית בשוק. החולשה בסקטור הבנקאות הורגשה גם הערב ובפרט בבנקים הקטנים, מניית ג'נרל אלקטריק עלתה 7.3%, מדד הראסל 2000 ירד 1.3%, הנפט זינק 3.7%
עמית נעם טל | (20)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת. הנזילות בשווקים ממשיכה להיות נמוכה במיוחד, ולכן גם הערב המדדים ביצעו תנודות חדות בזמנים קצרים.

ברקע למסחר, החלטת הריבית באירופה השפיעה על הסנטימנט בשוק. בנוסף, צעדי הממשל האמריקני צפויים להשפיע על כמות הכסף בשוק החל מהערב ובמהלך הימים הקרובים.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) עלתה הערב 0.2% לאחר שקפצה אמש ב-2.6%. טאואר (סימול:TSEM) ירדה 3.3%. פריגו  (סימול:PRGO) השילה 0.6%.

מדיניות הבנקים המרכזיים צפויה לעמוד הערב במרכז. הבנק המרכזי באירופה הותיר כצפוי את ריבית הפיקדונות ברמה שלילית של מינוס 0.4%. הבנק אכזב את המשקיעים לאחר שלמרות ההידרדרות בנתוני המאקרו בחודשים האחרונים והחשש מגלישה למיתון, הבנק מצפה גם הערב לסיים את תוכנית הרכישות שביצע בשנתיים האחרונות בשוקי האג"ח (לכתבה המלאה).

שוק האג"ח הקונצרני צפוי לעמוד במרכז ברקע להחלטת הבנק. נזכיר כי מרווחי האג"ח החלו לזנק בשבועות האחרונים באירופה ובארה"ב לקראת הפסקת התמיכה של הבנק בשווקים (לכתבה המלאה). המשך המגמה בעקבות החלטת הבנק עשויה לגרום למצוקת נזילות חמורה בסקטור העסקי. נזכיר כי הסימולים לתעודות הסל העוקבות אחר אג"ח זבל (JUNK BONDS) הם JNK ו-HYG.

מרווחי האשראי באירופה בסופ"ש האחרון

 

בתוך כך, האירוע המשמעותי ביותר לשווקים בשבועיים הקרובים ממשיך להיות הירידה בכמות הכסף, והפעם הבנקים המרכזיים משחקים תפקיד שולי בלבד. משרד האוצר האמריקני, הצרכן הגדול ביותר של הדולר בשוק, צפוי להגדיל את קופת המזומנים שלו בכ-70-80 מיליארד דולר עד סוף החודש. המשמעות של צעד זה הוא גריעה של יותר מ-100 מיליארד דולר מהשווקים בשבוע הקרוב (כאשר חלק יוחזר לשוק בהמשך החודש). מדובר בירידה חדה מאוד בכמות הדולר בשוק, דבר שעשוי להוביל לתנודות חדות.

קופת האוצר האמריקני והצפי לשבוע הקרוב

הדולר אינדקס (סימול:DXY) עלתה הערב 0.1% ונסחר ברמה של 97 נק'. השקל הישראלי הצטרף למגמה ונחלש ב-0.3% לרמה של 3.76 שקלים לדולר.

בגזרת הסחורות, הנפט מחק ירידות של 1% ונסגר בעליות של 3.7%. הנפט נסחר כעת במחיר של 53 דולרים לחבית. נציין כי ירידה מתחת לרמה הפסיכולוגית של 50 דולרים לחבית עשויה להחזיר את הלחץ על הסחורה. ברקע להיפוך החד היום, הסנאט מצביע הערב על הסרת התמיכה הצבאית של ארה"ב בסעודיה ברקע למלחמה בתימן.

הזהב איבד הערב 0.2% ונסחר ברמה של 1,246 דולרים לאונקיה. הסימול לתעודת הסל העוקבת אחר סקטור האנרגיה הוא XLE.

במרכז

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    איטליאנו (ל"ת)
    ממבו 14/12/2018 09:20
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    גפריי גונדלך 13/12/2018 18:20
    הגב לתגובה זו
    ת. הסל מתרוקנות מכסף הכסף שנכנס במהלך השנים האחרונות בורח תברחו עם הכסף
  • התהפכתי 13/12/2018 19:26
    הגב לתגובה זו
    וקיללת מי שהעז לדבר על ירידות וחזרת על תמותו ותתאבדו יאללה כלב רחוב מסובך
  • 9.
    גפריי גונדלך 13/12/2018 18:19
    הגב לתגובה זו
    ראסל 2000 נפל כמעט 19% זה לא נפילה מהי נפילה? לאט לאט הכל נחתך מניות הפאנג לא יחזיקו מעמד הן בשווקי טריליוני דולרים נוסו העליות חלון הזדמנות
  • 8.
    גפריי גונדלך 13/12/2018 18:16
    הגב לתגובה זו
    חוסו נוסו ת.הסל למינהן מתרוקנות מכסף כסף יוצא החוצה מהבורסות קפיצת חתול מת נוסו
  • סתום (ל"ת)
    יאאלא 13/12/2018 20:51
    הגב לתגובה זו
  • הרי רק למעלה ומקבל מי שאמר יורד (ל"ת)
    לגמד דושנה 13/12/2018 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גפריי גונדלך 13/12/2018 17:40
    הגב לתגובה זו
    ההתהפכות אחורה מהירה
  • ואיזה נעליים (ל"ת)
    איזה התהפכות 13/12/2018 20:52
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גפריי גונדלך 13/12/2018 17:39
    הגב לתגובה זו
    קפיצת חתול מת. איך יעלה והכסף בורח מהמניות? בורחים מהמניות הפסדים אל חוף מבטחים .
  • לקניידלך 13/12/2018 19:29
    הגב לתגובה זו
    תישאר אם גמד שושנה רק למעלה
  • 5.
    רפי מסיעודית 2 13/12/2018 17:31
    הגב לתגובה זו
    מפסיק להתערב מפסיק להתערב ואם נזילות נמוכה אפשר להיכנס עם חיתול לבריכה זה גם חרוז כמה עצוב.
  • 4.
    פרופ'אבירם(איצ100) 13/12/2018 17:05
    הגב לתגובה זו
    תושבי העולם הרחב העוסקים ומשקיעים כספים בשלל סוגי השווקים..והם מונים 99% מסך הכל האנשים..וזה כולל אנשים פרטיים ויועצים ומנהלים וכלכלנים ורואי חשבון ומנהלי קרנות ועוד ועוד..טרם הפנימו שהעולם מזמן מזמן שינה פאזה והוא הולך בדרכים קשות מטה מטה וזאת ממאות אלפי פרמטרים.
  • סוחר 14/12/2018 04:01
    הגב לתגובה זו
    תמיד יהיו תקופות של ירידות, אבל בחייאת, תפתח גרף של תווך ארוך של כל מדד מניות ותסתכל...
  • אבירם המשך 13/12/2018 19:33
    הגב לתגובה זו
    עושה שמות בבורסות החולות.
  • נו פלא שקראתם למישהו פה תת אדם (ל"ת)
    שיטה של הנאצים 14/12/2018 14:28
  • 3.
    שושנתהגמד מוול סטריד 13/12/2018 16:45
    הגב לתגובה זו
    ושכתבתי אגח חשבתי שזה מילה אחת מהשורש חתול מת קופץ. איזה פאדיחה שלא ידעתי שזה איגרת חוב בקיצור. כמו שחשבתי שזה S@p או אסאנפי או פרו ועוד כל מיני מילים ומשפטים שאני גם לא יודע איך לכתבם ולא יודע פרושם.
  • 2.
    הכל תחת שליטה מירבית. נמשיך בכל מצב שוק ליעד הרחוק מטה. (ל"ת)
    שלו(איצ100) 13/12/2018 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מוכר לכם המושג תת.אדם.בו אני משתמש??? (ל"ת)
    איצ 100 13/12/2018 16:00
    הגב לתגובה זו
  • איצ100 13/12/2018 17:37
    הגב לתגובה זו
    לא זוכר מושג זה ובעצם לא מבין משמעות המילה מושג ובאיזה שפה זה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: