סגירה ירוקה לקראת פגישת טראמפ-שי, הנאסד"ק הוסיף 0.8%

אופטימיות בשוק לקראת הפגישה מחר בין המנהיגים. מדיניות הפד' עמדה גם הערב במרכז, כאשר הבנק  ביצע צמצום גדול בשוקי האג"ח. הדולר זינק בתגובה. דויטשה בנק ירדה 2.7% לשפל חדש, אמזון עלתה 1%, פייסבוק הוסיפה 1.4%
עמית נעם טל | (10)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות של עד 0.8%. ברקע למסחר, פתיחת פסגת ה-G20, והדיווחים בנוגע לשיחות בין ארה"ב לסין העניקו רוח גבית למדדים. בנוסף, הפד' ביצע הערב צמצום גדול בשוק האג"ח, דבר שהשפיע בעיקר על שוק המט"ח והסחורות.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

פסגת ה-G20 התחילה הערב בבואנוס איירס אך האירוע המרכזי צפוי להתרחש מחר, כאשר הנשיא טראמפ והנשיא הסיני צפויים להיפגש לארוחת ערב ולדון בסוגיית מלחמת הסחר בין המדינות. הבית הלבן והנשיא טראמפ שיגרו בימים האחרונים מסרים רבים שהשפיעו על הסנטימנט בשווקים, אך נראה הערב כי הפערים בין הצדדים נותרו גבוהים. לקראת הפגישה טען אמש טראמפ כי "אני חושב שאנחנו קרובים מאוד להסכם עם סין, אבל אני לא בטוח שאני רוצה לעשות את זה. במצב העניינים הנוכחי אנחנו רואים מיליארדים של דולרים זורמים לארה"ב בצורה של תעריפים ומסים, אז אני באמת לא יודע. סין לדעתי רוצה הסכם, ואני מקווה שיהיה כזה, אבל למען האמת, אני אוהב את המצב כמו שהוא עכשיו".

סוגיית המדיניות של הבנקים המרכזיים ממשיכה למשוך את רוב תשומת הלב. לאחר ההתקפלות של יו"ר הפד' מוקדם יותר השבוע בנוגע לריבית הניטרלית, פרוטוקול הפד' שפורסם אמש חשף גישה מרוככת יותר של החברים בוועדה. מספר חברים בוועדה טענו כי העלאות ריבית נוספות עשויות כעת להאט את הפעילות הכלכלית בארה"ב. בנוסף, מספר חברים בוועדה אף רמזו כי הפד' עשוי לבצע תוכנית רכישות חדשה בשוק (לכתבה המלאה).

סוגיית נוספת בפרוטוקול הפד' שזכתה לפחות תשומת לב בפרוטוקול שפורסם אמש היא ההסכמה של החברים בוועדה כי ייתכן והבנק יצטרך לעלות את ריבית ה-IOER  עוד לפני פגישת החלטת הריבית בדצמבר.

בתוך כך, תהליך צמצום המאזן של הבנק נמשך: מאזן הפד' שפורסם אמש הצביע כי הבנק צמצם בערך כ-9 מיליארד דולר בשבוע האחרון. הערב צפוי להתבצע צמצום של כ-13 מיליארד בשוק האג"ח הממשלתי.

ברקע לתהליכים אלו, הדולר אינדקס (סימול:DXY) חוזר להתחזק ונסחר כעת ברמה של 97 נק'. האירו נחלש בכ-0.7% לרמה של 1.131 דולר לאירו.

שוק הסחורות סבל הערב שוב מהמחסור בדולר בשווקים, שחייב סגירת פוזיציות והנזלת נכסים. לאחר יום תנודתי במיוחד, הנפט סגר בירידות של מעל 1%, והשלים צניחה חודשית הגדולה ביותר מאז 2008 (לכתבה המלאה). נציין כי התבססות מתחת לרמה הפסיכולוגית של 50 דולר לחבית עשויה לגרור להחרפת הירידות. הזהב והכסף איבדו  0.3% ו-1.1% בהתאמה.

סקטור הבנקאות באירופה ממשיך לסבול כעת ממכירות, כאשר החקירה נגד דויטשה בנק (סימול:DB) בחשד לסיוע להלבנת הון מעיבה. לאחר שירדה אמש בכ-4.8% מניית הבנק ירדה הערב 2.7% וקבעה שפל כל הזמנים. התשואות על אגרות החוב (COCO) של החברה מזנקות כעת לשיא מאז 2016.

 

תשואות האג"חים של דויטשה בנק היום: הצרות בסקטור הבנקאות באירופה ממשיכות להצטבר

 

סקטור הבנקאות האמריקני עמד הערב במרכז ברקע לירידות באירופה. נזכיר בהקשר זה את מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), מניית גולדמן זאקס (סימול:GS), מניית סיטי בנק (סימול:C), מניית מורגן סטנלי (סימול:MS), ומניית ג'יי פי מורגן (סימול:JPM).

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    משקיע 01/12/2018 12:53
    הגב לתגובה זו
    ואיך זה ישפיע עלינו ? איפה ניתן לראות את המעוף בסיטואציה של הסכם? בסיטואציה שאין הסכם.. ??
  • 6.
    הוראות חד משמעיות 30/11/2018 22:58
    הגב לתגובה זו
    שהגיעו לשווקים(ראו אירופה) ניבלמו בכוחות אחרונים על ידי הפד שנגד רצונו לפי הוראות הנשיא נאלץ לאזן את הצעי הענק. אחרת היה קורה היום מגה פיגוע פיננסי. לפי ההבנה הדבר יבדק על התערבות המימשל בשווקים בגסות עוד נגד הבנת הפד ורצונו.
  • 5.
    מישהו יודע מה גורם לאינטק פארמה לטוס^^^20%^^? (ל"ת)
    ישראל999 30/11/2018 22:01
    הגב לתגובה זו
  • אם אין פרסומים אז מידע פנים! (ל"ת)
    משקיע 01/12/2018 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ואמרו שלום ולא להתראות לכספיכם (ל"ת)
    הקשיבו לאיצ 100 30/11/2018 21:03
    הגב לתגובה זו
  • לא רק שהיקשבנו!!! 30/11/2018 23:12
    הגב לתגובה זו
    ופייצבוק ועוד עשרות זה הכל שירטוז שלנו ממונף עם ערבויות שקיבלנו ממנו על הצלחה. אף גוף בעולם לא הסכים לערוב לנו בצורה כזאת למרות סכומי עתק שאנו מחזיקים שם. רק כאן שמרו עלינו
  • 3.
    תרשום בבקשה את שם החברה שלכם .מה ה ח.פ של החברה .תרשום (ל"ת)
    אל איצ 100 30/11/2018 19:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איצ100 30/11/2018 16:26
    הגב לתגובה זו
    GE+FAANG+DB ועוד רבות ולא טובות כמו טבע ואופקו וחברותייהן בארץ עשו במסגרת S/S האולטימטיביות שלנו עבודה מעולה מרמות שיא עקב בדיקתן והשליטה עליהן על ידי פרופ' אבירם + ד"ר ניר וציוותם.
  • 1.
    פרופ' 100 30/11/2018 16:01
    הגב לתגובה זו
    אין מה להתרשם מתיקונים קטנים בדרך מטה הסלולה וברורה מזה זמן רב. מה שברור ש NASDAQ לא יגיע לשער הנמוך מ1000 בנתונים הקיימים. צריך להתרחש משהו באמת חריג שיבצע מהלך זה.
  • האם אתה יודע שאתה עלול להתבע על התחזות ונוכלות ? (ל"ת)
    יש כאן התחזות 30/11/2018 19:53
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: