השודד החרוץ: שני סניפי בנק ביום אחד
משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה אחר גבר החשוד בשני מעשי שוד אתמול בכפ"ס ובהוד השרון.
אתמול סמוך לשעה 11:00 התקבל במשטרת ישראל דיווח על שוד בנק ברח' התע"ש בכפ"ס. מבדיקה ראשונית התברר כי גבר נכנס לבנק, העביר פתק לכספרית ודרש ממנה שתיתן לו כסף. לאחר ששדד אלפי ש"ח נמלט מהמקום.
בחלוף שעות ספורות התקבל דיווח נוסף במשטרה על שוד בנק ברח' הבנים בהוד השרון, בנסיבות דומות.
משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה אחר החשוד. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש להתקשר למוקד 100 של המשטרה או לתחנת משטרת כפ"ס בטלפון
09-7473555.
- 8.Robinhood 23/11/2018 16:29הגב לתגובה זובסוף ילכדו אותו אבל על פי האקסיומה "הגונב מגנב פטור" הוא ישוחרר מיידית . בהצלחה רובין אבו סלאמה (;
- 7.יבורך (ל"ת)מי שגונב מהבנק 22/11/2018 18:35הגב לתגובה זו
- 6.אריאל 20/11/2018 23:38הגב לתגובה זוהבנקים שודדים אותנו באופן חוקי ואף שוטר לא עוצר אותם
- 5.על זה יאמר גונב מגנב פטור (ל"ת)אריאל 20/11/2018 23:35הגב לתגובה זו
- 4.Fisherking 20/11/2018 16:23הגב לתגובה זויחיא סנוויר שהתיר לו לקחת הכסף כחלק מהליכי ההסדרה של ביבי עם החמאס....
- 3.שושו 20/11/2018 16:11הגב לתגובה זולא מבין על מה המהומה הוא בקש והכספרית נתנה .וכמה נתנה ? כמה אלפים. ליברמן לפי תחקיר המקור בקש 3 מליון דולר ונתנו לו ואיש לא עשה מזה סיפור.
- 2.השודד לא שמע עדין על מצלמות, לכן ראוי לשחררו עקב תום לב (ל"ת)קוקוריקו 20/11/2018 15:02הגב לתגובה זו
- 1.ערבי למי שלא הבין (ל"ת)נועם 20/11/2018 14:45הגב לתגובה זו
- ערבי יהודי! (ל"ת)אשכנזי 20/11/2018 16:26הגב לתגובה זו
- א 21/11/2018 18:16האפנובנק היה נוצרי (יהודי)?
- נראה מרוקאי אבל אולי ערבי (ל"ת)שוטה קקשבילי 21/11/2018 10:30

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
