אלביט מערכות משלמת 1.8 מיליארד שקל עבור תע"ש - ותקבל את רוב הסכום בחזרה ממכירת קרקעות
שר הביטחון הנכנס בנימין נתניהו חתם אמש על אישור מכירת תעשייה צבאית (תע"ש) לידי אלביט מערכות, ובמקביל נחתם הסכם בין חברת אלביט מערכות 0% ורשות מקרקעי ישראל שיאפשר הקמה של יותר מ-30 אלף יחידות דיור באזור השרון. הבוקר הוציאה אלביט מערכות את דו"חותיה לרבעון השלישי.
על פי המתווה, אלביט מערכות תפנה את מתחם תע"ש ברמת השרון, שטח בהיקף של כ- 6,000 דונם, בשלבים וזאת עד לשנת 2023 ובתמורה ל-1.5 מיליארד שקל. בשלב הראשון, כבר במהלך שנת 2019, יפונו כ-600 דונם אשר יאפשר פיתוח של 10,000 יח"ד וזאת לאחר שיושלם טיהור הקרקע ותאושר תכנית המקודמת ע"י המדינה למגורים.
אלביט מערכות תמשיך להחזיק שני מתחמים בלבד: רמת בקע ונצרת עלית. בהתאם להחלטת הממשלה, רשות מקרקעי ישראל מקדמת למתחמי התעשייה ברמת בקע ונצרת עלית תכניות סטטוטורית, כדי שאלביט תוכל לממש את השטחים בהמשך. תכניות אלה צפויות להיות מאושרת במהלך 2019.
בחודש יוני השנה הוועדה למכירת מניות המדינה אישרה את מכירת חברת תעש לאלביט מערכות בתמורה לכ-1.8 מיליארד שקלים ובתוספת 100 מיליון שקלים אשר תלויים בתוצאות העתידיות (לכתבה המלאה).
- ירידות בת"א ביום ראשון? אלביט, טבע והשבבים בארביטראז' שלילי
- אלביט זכתה בחוזה של 120 מיליון דולר לאספקת מל"טים ללקוח בינלאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מדובר בהסכם אסטרטגי חשוב ביותר אשר יאפשר בטווח הארוך הקמתן של למעלה מ-30 אלף יח"ד למגורים בלב אזור הביקוש מחד, ויצירת מחולל כלכלי משמעותי מאד לנגב ולצפון מעצם העתקת הפעילות מרמת השרון לרמת בקע מחד וליקנעם מאידך", אמר מאיר פרי מנהל אגף בכיר אסטרטגיה תכנון ומדיניות ברשות מקרקעי ישראל, והוסיף: "ההסכם אשר נחתם לאחר תהליך ארוך ומורכב של מו"מ להסדרת המקרקעין, מול חברת אלביט, מצטרף לשורה ארוכה של הסכמים אסטרטגיים משמעותיים שנחתמו בהובלת רשות מקרקעי ישראל בשנים האחרונות, אשר מאפשרים ברמת ניהול הקרקע פינוי עתודות בלב אזורי הביקוש לטובת יח"ד למגורים, שטחי תעסוקה ומסחר ולהסבת שימוש יעיל ונכון יותר לצרכים העדכניים של המשק בראייה לאומית בהיבטי דיור ותעסוקה לתועלת הציבור".
יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ אמרה על העסקה: "כמה לא מפתיע שהאקט הראשון של חסיד הפרטת המדינה נתניהו כשר בטחון, הוא לחתום סופית על הפרטת תע״ש לאלביט, ולהבטיח כי מעתה תהיה אלביט מונופול פרטי השולט על 50% מהרכש היבשתי של צה"ל".
- 18.ג'ובים 21/11/2018 15:06הגב לתגובה זואף חברה ממשלתית לא יעילה, בכולם יש המון מינויים פוליטיים, תע"ש ורפאל ותעשייה אווירית קולטות את כל הזבל שמשתחרר מהצבא. יש ג'ובים בכירים לאנשים שעושים בעיקר כלום. בלי למכור את תעש לחברה פרטית המדינה תצטרך לשלם כל שנה מיליארדים
- אני 23/11/2018 14:14הגב לתגובה זועובד שם. הכל נכון.
- 17.תום 21/11/2018 13:40הגב לתגובה זושטחים של המדינה נמכרים בנזיד עשדים לחברות שעושות בהם ככל העולה על רוחם
- 16.בלי בושה 21/11/2018 06:29הגב לתגובה זומשתינים על החוק כי הם אלה שקובעים חוקים. אז אפשר לגנוב כל מה שיש. אתם אשמים! כל מי שבחר בהם!!
- 15.קנו חברה מוכרים נדלן...... (ל"ת)יב 21/11/2018 03:07הגב לתגובה זו
- 14.משה 20/11/2018 22:13הגב לתגובה זואלביט מקבלת חברה עם סל מוצרים מצויין ותוך פחות מחמש שנים תהיה שווה יותר מ - 1.8 מיליארד בדולרים !
- 13.זורי 20/11/2018 19:55הגב לתגובה זומי שילם את החוב של 4 מליארדים שחייבת תעש לכל מיני גורמים.ספקים.וכדומ. מי הפריירים הצבור.מי מקבל מענקים במליונים מי המנהלים הכושלים של תעש.כום פריירים
- 12.ממי 20/11/2018 15:40הגב לתגובה זויש כסף. הצוללות נראה לא הספיקו
- 11.אהרון 20/11/2018 15:24הגב לתגובה זורק במדינה עם עם מחונך וממושמע יועץ משפטי צייתן חברי כנסת מסורסים אפשר להעביר עסקה כלל כך הזויה . קודם מיבשים את תעש ואז מוכרים אותה בנזיד עדשים . רק הקרקעות שוות פי 4 מהשווי שצויין
- 10.אהרון 20/11/2018 15:15הגב לתגובה זויקבל אולי 3 מנדטים ואז גם המנכל הטיפש שלו ילך לחפש עבודה .
- אני 23/11/2018 14:16הגב לתגובה זושר האוצר הכי אנושי שדואג לשכבות החלשות בתולדות המדינה
- 9.יצחק 20/11/2018 14:58הגב לתגובה זואם העיסקה כל כך טובה לאלביט מדוע המניה שלה צונחת
- 8.צוורארון כחול 20/11/2018 14:39הגב לתגובה זואיך חברה מפסידה כמו תעש מקבלת הזמנות במילארדים והופכת תוך שנה לריווחית ואפילו מאוד. פשוט עשו לתעש יבוש (כנראה בהוראה מלמעלה) כדי שאפשר יהיה למכור אותה בגרושים. אבל לא אין מושחתים אצלנו הוא לא ידע כי לא היה כלום כי אין כלום...
- סימפל 20/11/2018 15:19הגב לתגובה זולוחמה פסיכולוגית בתקשורת + ייבוש דרך הפקידים של משרד האוצר, והבטחות שווא לעם על תחרות והתייעלות (כאילו ברגע שכל החשמל יופרט, תוכל להחליף ספק חשמל בשיחת טלפון). העם מטומטם ולכן העם ישלם.
- 7.אני 20/11/2018 14:00הגב לתגובה זושתמצא חתן ותפסיק לבלבח המוח
- 6.אני 20/11/2018 13:58הגב לתגובה זוחברה כושלת שמפסידה מאות מיליונים כל שנה עלתה למדינה 6 מיליארד שלא יספרו סיפורים אלביט עשתה טוהה למגינה שלקחה את הנטל הזה. ואני עובד בתעש 30 שנה. יודע מה אומר
- 5.צפוני 20/11/2018 13:47הגב לתגובה זואיך מאשרים כזאת קומבינה כול כך שקופה עיני הרגולטורים נעצמו מרוב שמנת ? אין גבול לחזירות לעיני כל ואין מי שיפצה את פיו אין דין ואין דיין, בושה לעם נאור בעצם בושה לעומדים בראש הפרמידה
- 4.אלעד 20/11/2018 13:44הגב לתגובה זומה עם הפוטנציאל של הקרקע הרי כבר עכשיו בטוח יתחילו לשנות את התב"ע ויוסיפו עוד 20% מגורים ומה עם מרכזים מסחרים , משרדים. משהו ידע " לקמט" יפה יפה את השווי . מעניין מי תיווך בעסקה הזו ?????? ומי משך בחוטים לכל אורך העסקה????
- אני 20/11/2018 15:19הגב לתגובה זויוצא 250000 שח לדונם שזה כמו לקנות שטח חקלאי... יש מצב שהביבי יודע מה הוא עושה
- 3.עצוב מאוד 20/11/2018 13:44הגב לתגובה זואבל לא הוא הבעיה! הבעיה היא אלה שהעמידו את הנוכל הזה בבית ראש הממשלה. צריך להיפרד- לא מהפלסטינים, צריך להיפרד - מהערסים המושחתים - הטיפשים מצפון אפריקה
- צפוני 20/11/2018 14:41הגב לתגובה זובלי יוצאי צפון אפריקה הייתם שוחתים אחד את השני והמדינה הייתה חיוורת כמו הגפיל "טיפש" שלכם מרוב קינאה אתה מפיץ שינאה ללא הבחנה אנשים כמוך הם הסרטן של המדינה
- nuyh 20/11/2018 15:31מסכים עם המשפט האחרון שכתבת. ההתחלה שלך מיותרת
- 2.אמיר 20/11/2018 13:43הגב לתגובה זושוב אנחנו נצטרך לשלם את זה מכספי המיסים.. אסור לתכנן שם מבלי לבצע סקר סיכונים מקדים ולטהר את הקרקע המזוהמת
- 1.עוד 30000 בתים במרכז. מרגיש לי צפוף כאן (ל"ת)ישראלי 20/11/2018 13:33הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
