מודי'ס העלתה את תחזית דירוג האשראי של ישראל
חברת דירוג האשראי מודי'ס העלתה את תחזית הדירוג של ישראל מיציב לתחזית חיובית. הדירוג נותר ללא שינוי ברמה של A1.
מודי׳ס מסבירה את התחזית בסיבות הבאות:
1. תוצאות פיסקאליות חיוביות, אשר, אם תמשכנה, יחזקו עוד יותר את כושר קליטת הזעזוע של מאזן הממשלה
2. התחזקות העמידות הכלכלית, התרחבות של תעשיית ההייטק ובנוסף ייצור ארנגיה באופן עצמאי, כל אלה עוזרים לחיזוק מעמדה החיצוני של ישראל.
הדירוג החדש, A1, שניתן למדינה מצביע על הבעת אמון במודי׳ס בעמידות המשק הישראלי, בחוסן החיצוני ובמוסדיות היציבה ובדינאמיקה הפיסיקלית החיובית אל מול אתגרים דמוגרפיים ארוכי טווח וסיכונים גיאופוליטיים מהותיים.
כמו כן אושר דירוג Aaa על איגרות החוב הלא מובטחות הבכירות שהונפקו על ידי הממשלה.
המשק הישראלי הוכיח צמיחה כלכלית איתנה מאז השדרוג האחרון בדירוג האשראי הריבוני בשנת 2008, כאשר הצמיחה הריאלית הממוצעת הייתה בממוצע 3.5% בעשור האחרון, צמיחה חזקה מהחציון של מדינות מקבילות בעלות דירוג A1 שהיו עם ממוצע 2.9%. הצמיחה נתמכה על ידי סביבה מאקרו-כלכלית מפותחת ואמינה, המתמקדת בשמירה על יציבות כלכלית ופיננסית, ובפרט על הורדת נטל החוב של הממשלה לכ -60%, שהושגה בשנת 2017. השילוב של סביבה חיצונית חיובית, עמדת מאקרו תומכת הן שאפשר לכלכלה להגיע לתעסוקה מלאה, עם השתתפות של כ-80% בקרב בני 25-64 ב-2017 ואחוז אבטלה שיורד באופן עקבי מאז 2009 למתחת ל-4% השנה.
- 7.אורה 22/07/2018 07:43הגב לתגובה זוהשמאל - מתפוצץ - הורסים לו את תעמולת הבחירות הקבועה שלו - שאנחנו על העוני הגדול בארץ - חמוצים !!!!!
- 6.אלון 21/07/2018 19:11הגב לתגובה זוזו הפעם השלישית בה השוק מגיע ל1550 בשבועות האחרונים ונסוג.היסטורית כל פעם שלישית בתמיכה ואו היתנגדות המחסום ניפרץ כמוכן הדיווח של מודיס והמצב הגאו פוליטי המישתפר בסביבתנו רימו ליפניכם
- התכוונת פורץ 1500 מלמטה (ל"ת)פישרקינג 22/07/2018 07:46הגב לתגובה זו
- 5.השבוע הדולר צולל בארץ ל 3.5 שח (ל"ת)אלחנן 21/07/2018 16:41הגב לתגובה זו
- 4.משה 21/07/2018 16:21הגב לתגובה זוזה רק יעודד את ביבי ובנק ישראל והאוצר להמשיך בגיוס כספים על ידי הנפקת אגרות חוב ולשפוך לשווקים בארץ ואת החובות האלה נצטרך לשלם אחרי שהוא הולך ובאמת את מי זה מעניין היום העיקר שחוגגים
- אורה 22/07/2018 07:44הגב לתגובה זושהמדינה במצב כלכלי מצויין - על אפו וחמתו של השמאל !!
- 3.דן 21/07/2018 14:00הגב לתגובה זוקרובים כבר ללימיט % החסימה .
- 2.אלון 21/07/2018 12:54הגב לתגובה זולאחר דישדוש ארוך בין1470 ל1550 אנו ניתמדים בפעם השלישית ל1550 בקודות ההיסטוריה היראתה תמיד על פריצה אמיתית בפעם השלישית ובתוספת מודיס הפריצה תיתקיים השבוע.. שבוע טוב וצום קל לצמים
- 1530 התכוונת (ל"ת)פישרקינג 22/07/2018 07:48הגב לתגובה זו
- לך תשן על האף. (ל"ת)נחמה 21/07/2018 21:56הגב לתגובה זו
- 1.גדי 21/07/2018 10:37הגב לתגובה זווהשמאלנים יכולים להמשיך ולרטון כהרגלם שנתניהו הרס את הכלכלה, דבר שהוא שקר מוחלט כפי שמוכיח המאמר

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
