טל גרנות גולדשטיין HOT
צילום: אלכסנדר כץ

עוד רבעון קשה לשירות ה-TV של HOT: איבד 8,000 לקוחות

החברה איבדה ב-4 הרבעונים האחרונים 24 אלף לקוחות, שעברו יחד עם פורשי yes לשירותים המוזלים והאלטרנטיביים של סלקום, פרטנר ונטפליקס
אלכסנדר כץ | (3)

דוחות HOT שמפורסמים הבוקר (יום ה') חושפים שוב את המצב הקשה של שירות הטלוויזיה שלה, שממשיך לאבד לקוחות בקצב גבוה. על פי הדוחות עולה כי מספר לקוחות שירות הטלוויזיה עמד בסיום הרבעון הראשון של 2018 על 781 אלף בתי אב, מול 789 אלף בסוף 2017.

 

בחישוב שנתי, HOT איבדה לא פחות מ-24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה, שנטשו לשירותי הטלוויזיה המוזלים של סלקום ופרטנר, וגם לשירותים האלטרנטיביים דוגמת נטפליקס.

 

דוחות המתחרה הגדולה yes טרם פורסמו, אבל גם חברה זו מאבדת לקוחות בצורה מוגברת, ובדוחות סיכום 2017 מספר בתי האב שלה עמד על 587 אלף, ירידה של 9,000 ביחס לרבעון השלישי של 2017.

 

בצד הירידה במגזר הטלוויזיה, רשמה החברה עלייה ראשונה זה 8 שנים במגזר הקווי ל-1.2 מיליון לקוחות, גידול של 1,000 לקוחות נטו; HOT mobile ממשיכה לצמוח עם 16 אלף לקוחות חדשים ברבעון הראשון של 2018 לכדי 1.58 מיליון לקוחות; ואילו באינטרנט מספר הלקוחות צמח ב-5,00 ל-712 אלף לקוחות.

 

הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על 1.027 מיליארד שקלים – ירידה של 10 מיליון שקלים ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, הרווח התפעולי קטן מ-121 מיליון ברבעון הראשון של 2017 ל-108 ברבעון הראשון של השנה, הרווח הנקי הסתכם ב-44 מיליון שקל לעומת 38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

מנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין מסרה: "HOT היא קבוצת התקשורת היחידה שגדלה במצבת הלקוחות גם במגזר הכבלים וגם במגזר הסלולר, דבר שמעיד על איכות המוצרים שלנו. ברבעון האחרון הובלנו שורה של  מהלכים ביניהם השקת XTRANET, אינטרנט במהירות של 200 מגה כסטנדרט ללקוחות שלנו. השקנו את שירותי ה-4K, במקביל להשקת שיתוף הפעולה עם נטפליקס. ברבעון הקרוב נרחיב את השירות ונאפשר גישה ליותר מחצי מיליון ממירים בו זמנית; HOT היא קבוצת התקשורת היחידה שצומחת במצבת הלקוחות, מה שמוכיח שהלקוחות שלנו לא מוכנים להתפשר".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לקוח לשעבר לצמיתות 21/05/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    היא בהמשך תמחק ממפת ספקי הטלויזיה , לא יכול להיות שכל חשבונית תחוייב בסכום גבוה יותר, ואין שום סיכויי לקבל חזרה את כספינו חזרה, נדרשת התערבות ממשלתית בעניין
  • 2.
    לקוח 20/05/2018 18:06
    הגב לתגובה זו
    כלקוח הוט זה ברור לי שאם הוט באופן מיידי לא תוזיל את שרותיה לשרותי טלוויזיה בלבד ותפסיק להתנות הוזלה בטלויזיה ברכישת שרותים אחרים, היא עומדת להמחק ממפת ספקי הטלוזיה.
  • 1.
    רפי 17/05/2018 10:37
    הגב לתגובה זו
    אם החברה תרצה לחזור לימיה הטובים תהיה חייבת ליישר קו עם סלקום ופרטנר, כלומר הורדת מחירים
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.