עושה מקרמה מהתחרות: אטסי לא מפחדת מאמזון
בראש סדר העדיפויות של כמעט כל קמעונאי בפלנטה היה להתחמק מקו האש של אמזון. לכן, כאשר ענקית המסחר האלקטרוני הודיעה על כוונתה לפתח קטגוריית עבודת יד באתר, משקיעים החלו לדאוג לגבי פלטפורמות מלאכות יד מקוונות כגון אטסי (סימול: ETSY). יחד עם זאת, מניית אטסי נשארה באותו המקום, מספקת צמיחה מעולה וממשיכה להרשים משקיעים.
ימי הצמיחה המרשימים של החברה לא נראים כהולכים להסתיים בקרוב, בהסתמך על הניהול המצוין, ולכן נראה שאטסי מוכנה להמשיך ולספק רווחים יפים במהלך השנה הקרובה.
אמון בהנהלה
אחת הסיבות שאטסי זוכה להצלחה רבה השנה היא העובדה שההנהלה מחויבת ליוזמות הצמיחה העיקריים שלה. החברה עשתה מספר החלטות קשות שהשתלמו על ידי שמירה על מיקוד ביצירת ארגון 'רזה' ויעיל יותר.
ב-2017, ג'ון סילברמן השתלט על תפקיד המנכ"ל ומאז, ראינו תפנית מרשימה. הוא נפטר ממספר גדול מצוות החברה וחיסל תכניות אשר לא היו יעילות למטרה היחידה של אטסי – למכור עוד סחורה. האסטרטגיה הזו נראית כהחלטה מעולה ומשתלמת, ומחיר המניה הוא הוכחה לכך.
- מנכ"ל אטסי ימכור מניות בעשרות מיליוני דולרים
- אטסי צונחת ב-9% פספסה בשורת ההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח הרווחים האחרון של החברה הראה כי ההכנסות עלו ביותר מ-20% לשנה, ואחוז הסחורה שנמכרה עלה ב-17.8% ברבעון האחרון של 2017 בהשוואה לשנה שעברה. תוצאות אלו ביססו את העובדה שאטסי חמקה בהצלחה רבה מהתקדמות אמזון ונתנה למשקיעים ביטחון להמר על המניה.
מה לגבי העתיד?
האסטרטגיה של סילברמן נתנה דחיפה למניית אטסי, והרווחים של החברה אמורים לגדול כאשר הניהול ממשיך להתחדד. השנה, אנו יכולים לצפות שאטסי תשפר בצורה דרמטית את מנוע החיפוש שלה, מה שאמור לדחוף קדימה את המכירות ולהיות הרבה יותר ידידותי למשתמש.
השינוי במנוע החיפוש הוא הכרחי בכדי שהחברה תמשיך להתחרות באמזון, מכיוון שזה ישפר מהותית את החוויה גם לסוחרים וגם ללקוחות. הסוחרים נשארו נאמנים לאטסי למרות שישנם פלטפורמות אחרות בשוק ועובדה זו היא גורם עיקרי להצלחת החברה. אך, זה לא יימשך לנצח, במיוחד אם הסוחרים לא ימצאו את הפריטים שלהם בתוצאות חיפוש רלוונטיות.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
אותו הדבר ניתן לומר על הלקוחות. אטסי הרוויחה משינוי ההעדפות של הלקוח בשנים האחרונות, וסחורה ייחודית, בוטיקית היא דבר לוהט בעולם כרגע. בצירוף לעלייה בפופולריות בקנייה מקוונת, הביאו להצלחה של אטסי, אבל אנשים שקונים אונליין מחפשים נוחות ופשטות, כך שחיפוש אמין יהווה גורם רציני בשימור הלקוחות.
תמחור המנייה
בזמן שמניית אטסי מציעה למשקיעים פוטנציאל רווח לטווח הארוך, שווה לשים לב שמחיר המניה עלה בשנה האחרונה. במחיר של 29 דולר למניה, החברה קרובה לשיא של 52 שבועות, ומגיעה לגבולות המחיר אשר אנליסטים חזו שתגיע בתחילת השנה.
עם מכפיל רווח של 72.6 ומכפיל מכירות של 8.3, משקיעים מצפים לצמיחה נאה של המניה. ציפיות גבוהות אלו אומרות שלמניית אטסי יש הרבה מה להפסיד במידה ויצוצו חדשות רעות מכל סוג או תוצאות רבעוניות שלא יעמדו בציפיות.
במחיר של 30 דולר למניה, המחיר מתחיל לנוע לכיוון היקר. לחברה עדיין יש מספר בעיות – המחלקה הסיטונאית שלה מתקשה ותמיד עומד האיום שסוחרים יצמחו ויפתחו חנויות משלהם. אחרי הכל, זה נהיה יותר קל מתמיד לפתוח עסק מקוון עם אתר השייך לסוחר ופרסום במדיה החברתית כגון פייסבוק.
יחד עם זאת, משקיעים אשר מעוניינים במניית אטסי, מומלץ שיחכו לנפילה קטנה לפני שיוסיפו את המניה לתיק ההשקעות שלהם. במרץ, יציאה קטנה ממניות ההיי טק הובילה לירידה במחיר של מניית אטסי ל-26 דולר, מה שיצר נקודת כניסה מעולה וזה משהו שיכול לקרות שוב בקרוב, בהתחשב בתנודתיות שהשוק חווה בחודשים האחרונים.
אטסי היא לגמרי השקעה לא רעה לטווח הארוך למרכיב התשואה העודפת על תקן מניית צמיחה, אבל יוטב אם תמתינו לנקודת כניסה נוחה יותר אם אתם מתכננים להוסיף אותה לתיק שלכם.
מחיר המניה בשנה האחרונה:
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
- 1.שאפו עולה 26% ! (ל"ת)אילן 14/06/2018 16:42הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.