סגירה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק קפץ 1.7%

נטפליקס זינקה 9.2%, טוויטר קפצה 11.4%, טסלה ירדה 1.2%, מניית גולדמן זאקס ירדה 1.6% לאחר הדו"חות, עקום התשואה בשוקי האג"ח המשיך להשתטח
עמית טל | (14)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים חדות. ברקע למסחר, סוגיית מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין שוב עולה לכותרות ומתפשטת גם למסחר בשוק המט"ח. בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) ירדה הערב 1.2% בניגוד למגמה החיובית בשווקים.

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

שוק המט"ח המשיך לרכז עניין, כאשר נראה שמלחמת המטבעות בין המדינות מחריפה. אמש פרסם נשיא ארה"ב ציוץ ובוא הוא מאשים את סין ורוסיה במדיניות מוניטרית לא הוגנת, כאשר 2 המדינות דואגת להחליש את המטבעות המקומיים במטרה ליצור יתרון בזירה העולמית, כל זאת בזמן שארה"ב ממשיכה בתהליך העלאת ריבית וצמצום המאזן (לכתבה המלאה). הערב נראה כי הסינים אינם מתרגשים מהאיומים, כאשר הבנק המרכזי מבצע הורדה של יחס ההון הדרוש בבנקים הגדולים במדינה בכ-1%, דבר שצפוי להזרים נזילות לשוק (כ-400 מיליארד יואן לפי הבנק המרכזי), ולהחליש את היואן מחדש מול הדולר. הדולר אינדקס (סימול:DXY) טיפס הערב 0.1%, לאחר שירד אמש ברקע להצהרות של טראמפ.

בנוסף, משרד המסחר הסיני הודיע כי החל מיום רביעי, יוטל מכס של 179% על ייבוא גרעיני דורה מארה"ב, וזאת לאחר שמשרד בחן ומצא כי הייבוא מארה"ב מסובסד בצורה לא הוגנת ופוגע בייצרני הדורה המקומיים (לכתבה המלאה). אם נסתמך על האירועים בחודשים האחרונים, תגובה בחשבון הטוויטר של הנשיא צפויה להגיע בקרוב.

בתוך כך, שוקי האג"ח המשיכו גם הערב לרכז עניין כאשר התשואות על האג"חים של ארה"ב בטווחים הקצרים נסחרות בשיאים של 11 שנה. עקום התשואה בשוק האג"ח  המשיךי לרדת  הערב לשפל חדש: התשואה לשנתיים מטפסת לרמה של 2.4% בעוד התשואה לתקופה של 10 שנים יורדת לרמה של 2.81%..

עונת הדו"חות בוול סטריט צוברת תאוצה וצפויה להשפיע על החברות המדווחות. ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (סימול:NFLX) זינקה הערב 9.2%  לאחר שהצליחה להכות את התחזיות המוקדמות בנוגע למספר המנויים החדשים של החברה (לכתבה המלאה).

בנק ההשקעות גולדמן זאקס (סימול:GS) פרסם מוקדם יותר הערב את התוצאות לרבעון הראשון של 2018. הבנק דיווח על רווח של 6.95 דולר למניה, גבוה מהתחזיות המוקדמות שעמדו על רווח של 5.58 דולר. הרווח הגדול נזקף בעיקר לתרומה של רפורמת המס, והתנודתיות החדה בשווקים.  בדומה לבנקים האחרים שפרסמו את דו"חותיהם מוקדם יותר השבוע, התנודתיות בשווקים הביאה לזינוק של 38% בהכנסות הבנק ממסחר ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מניית החברה נסגרה בירידות של 1.6% לאחר שסמנכ"ל הכספים של החברה הודיע כי היא לא מתכננת לבצע תוכנית רכית מניות עצמית ברבעון הקרוב.

מלאנוקס הישראלית (סימול:MLNX) פרסמה גם היא את התוצאות לרבעון האחרון, מהם עולה כי הכנסות החברה עלו לרמה של 251 מיליון דולר, גבוה במעט מהרף העליון של התחזיות המוקדמות. הנתון משקף צמיחה של 33% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי של 37.8 מיליון דולר, או 98 סנט למניה. מניית החברה איבדה הערב 0.7%.

חברת שירותי המחשוב יבמ (סימול:IBM) צפויה לפרסם את דו"חותיה לאחר סיום המסחר.

מניות נוספות בכותרות:

מניית טסלה (סימול:TSLA) ירדה הערב 1.2% ומרכזת עניין לאחר שדיווחה אמש כי היא סוגרת זמנית את ייצור מכונית הדגל של החברה, מודל 3 (לכתבה המלאה). נזכיר כי ע"פ הנתונים מהשבוע שעבר, פוזיציות השורט על החברה הן הגדולות ביותר בוול סטריט (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    גורביץ רוב הזמן טועה לאורך כל הדרך (ל"ת)
    לותיק בשוק ההון 18/04/2018 13:15
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לותיק בשוק ההון 18/04/2018 13:14
    הגב לתגובה זו
    ומה עד אז.....להשקיע בשורטים ולהפסיד את התחתונים.צא מהסרט שלך.הם לא מסוגלים לתזמן את השוק ואף אחד לא.אל תהיה סניגור.אני בטוח שהפסדת המון כסף בחיים שלך .הרבה יותר משהרווחת .
  • 7.
    ותיק בשוק ההון 18/04/2018 08:21
    הגב לתגובה זו
    לדעתי הם צודקים לגמרי. זה רק עניין של זמן שהירידות יחזרו ובגדול חגיגה עומדת להסתיים. זהירות! זהירות! זהירות!
  • 6.
    יעקב 18/04/2018 00:16
    הגב לתגובה זו
    הדברים של עמית לא לגמרי מופרכים חברים..אני חושב שגם אם לא קלע לכמה ימים של עליות זה לא אומר שטעה שימו לב.
  • 5.
    אברהם 17/04/2018 22:11
    הגב לתגובה זו
    מזעזע כל הבורסות בעולם עולות ורק המניות הישראליות יורדות, מה קורה
  • יוסי 18/04/2018 15:02
    הגב לתגובה זו
    סימול מניה: fsct
  • 4.
    אנונימי 17/04/2018 20:03
    הגב לתגובה זו
    טל מה קורה עם השורט סקויז בדולר.עוד לא נגמרו הדולרים?
  • 3.
    עמי 17/04/2018 19:59
    הגב לתגובה זו
    עמית טל וגורביץ שבועות אתם טוענים שהשוק מתרסק. יש אנשים שפועלים על פי את עצתיכם. תפסיקו עם הנסיונות שלכם לתת כתבות מקצועיות משום שאין לך מושג . כשאתה לא מקצועי מספיק ומנסה להראות שכן אתה הופך לשרלטן
  • 2.
    עמית טל לא אמרת שהפד מצמצם רכישות והשוק בדרך להתרסק? (ל"ת)
    טל 17/04/2018 17:48
    הגב לתגובה זו
  • גם גורביץ אמר .אז אמר .יאמר .יאמרו .אל תתייחסו . (ל"ת)
    אמר .אז אמר . 17/04/2018 23:33
    הגב לתגובה זו
  • שוקי 17/04/2018 20:09
    הגב לתגובה זו
    במשך יותר משנה ברציפות!!!
  • עמית טל 17/04/2018 21:21
    והאם באמת היה צמצום השבוע או לא
  • 1.
    תומר 17/04/2018 16:51
    הגב לתגובה זו
    צמצום מאזן הפד....
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: