HOT פרסמה דוחות ביום ה' בלילה: אלפים נטשו, הרווח גדל
שירות הטלוויזיה של HOT ממשיך לספוג אבידות. על פי דוחות החברה, עולה כי מספר לקוחות HOT בסוף 2017 עומד על 789 אלף בתי אב, מול 797 אלף בסוף הרבעון השלישי של אותה שנה. בסוף 2016 מספר הלקוחות עמד על 811 אלף, כלומר ירידה של 22 אלף בתי אב בשנה.
דוחות החברה פורסמו ביום חמישי ב-22:30, שעה לא שגרתית במיוחד לפרסום דוחות – רגע לפני סוף השבוע, כשהעיתונים הכלכליים כבר סגורים, הכתבים בבתיהם ואין מסחר. חברות נוהגות לעשות כאלה מהלכים כאשר הדוחות אינם מאירי פנים, וכך בזכות בחירת מועד פרסום כזה, החברה מקבלת חשיפה נמוכה הרבה יותר מפרסום בשעת צהריים במהלך השבוע.
ב-HOT אומרים לאייס כי ההנחיה לפרסום הגיעה מחברת האם אלטיס הצרפתית, וכי אין זו הפעם הראשונה שמועד פרסום הדוחות נקבע ליום חמישי בלילה. ואולם גם אם מדובר בחברה דואלית (חברה שנסחרת ב-2 בורסות במקביל), הרי שגם שעה זו – 21:30 שעון פריז, אינה סטנדרטית לפרסום דוחות.
עוד עולה מהדוחות כי הקבוצה רשמה עלייה בהכנסות הקבוצה ל-4.2 מיליארד שקלים, גידול של כ-4% ביחס ל-2016; הרווח התפעולי הסתכם ב-568 מיליון שקל לעומת 318 מיליון שקל אשתקד - גידול של כ-79%; עלייה של 486% ברווח הנקי ל-246 מיליון שקל לעומת 42 מיליון שקל ב- 2016; וגידול בגזרת המובייל עם עלייה של כ-117 אלף לקוחות.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לציין כי בעוד HOT ו-yes מאבדות לקוחות טלוויזיה באופן שוטף, הרי מי שמצרפות לקוחות הן סלקום TV (עם יותר מ-150 אלף בתי אב) ופרטנר TV (עם יותר מ-50 אלף), לצד חברות הצפייה בסטרימינג - כגון נטפליקס, שתופסות אחיזה בישראל כמו בעולם כולו.
מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין מסרה כי "ברבעון הראשון של 2018 אנו רושמים הישג משמעותי עם גידול חיובי במצבת לקוחות החברה, לראשונה מזה 8 שנים, וזאת למרות התחרות הגוברת בשוק התקשורת. מה שמוכיח, כי לקוחות החברה לא מוכנים להתפשר. גם ב-2017, HOT היא קבוצת התקשורת היחידה בישראל שצומחת זו השנה השנייה ברציפות ומסיימת את 2017 תוך שהיא מתחזקת ומשתפרת בכל הפרמטרים הכספיים. HOT mobile היא המגייסת הגדולה ביותר בשוק הסלולר זו השנה השלישית ברציפות וממשיכה במגמת הצמיחה בהכנסות, שיפור משמעותי בכל הפרמטרים הפיננסיים וצמיחה חדה במכירות ציוד קצה".
מוקדם יותר הבוקר פורסם במעריב כי הנהלת HOT החליטה לדחות את יישום המיתוג מחדש שאמור היה לצאת לדרך במהלך החודש הבא. החלטת המיתוג שהתקבלה לפני כשנה, כחלק מהמיתוג העולמי של קבוצת אלטיס, ומהלך כזה היה כרוך בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. מהפרסום במעריב עולה כי בדיונים בהנהלת החברה הוחלט לבחון מחדש את ההוצאה הנדרשת, וכן האם הרצון לשייך את HOT לקבוצת אלטיס לא עלול לפגוע במותג הנחשב לאחד החזקים בשוק התקשורת.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- 3.בלי הוט 3שנים- ומאושרים.גועל שלחברה! (ל"ת)גמלאי 18/03/2018 15:42הגב לתגובה זו
- 2.אנטוש אחרי פסח. חברה מגעילה (ל"ת)גם אני 18/03/2018 12:13הגב לתגובה זו
- 1.פלופ המנכליות המוכשרות מתחיל להתרסק (ל"ת)צביקה 18/03/2018 10:47הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
