נהגי המוניות ניצחו - אובר תפסיק לפעול בישראל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה לחברה להפסיק פעילותה החל מיום רביעי
מערכת Bizportal | (7)
נושאים בכתבה אובר

פעילותה של חברת אובר בישראל תופסק בעוד כיומיים וזאת בהמשך לדיון שנערך הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב. שופט המחוזי איתן אורנשטיין הוציא צו מניעה נגד פעילות חברת התחבורה השיתופית לבקשת ארגון נהגי המוניות וחברת 'גט טקסי'. מדובר בהפסקת פעילות של אובר נייט (UBER NIGHT) ואובר דיי(UBER DAY) במתכונת הנוכחית.

בנוגע לטענתה של אובר לפיה הנהגים לא מקבלים תשלום אלא רק השתתפות בהוצאות, תקף אורנשטיין ואמר: "החישוב שלכם לא נכון. יש כאן אנשים שעושים רווח. יש חוק ויש פסיקה. אם רק מחזירים עלויות לנהגים, מדוע הנהג לא נשאר בבית לראות טלוויזיה ולפצח גרעינים? יש פה שכר. זאת לא עמותה. איפה הרגולטור? הנהגים האלה אולי יש להם עבר פלילי. אתם מתחרים על אותו פלח שוק".

אורנשטיין הצביע על היעדר כיסוי ביטוחי לנוסעים כחלק מהשיקולים, ולגבי אופי הנהג המזדמן.  "אם חברת הביטוח טענה שצריך פוליסה מיוחדת, אז סימן שכרגע יש בעיה. אני צופה בעיה. כל עוד אין כיסוי ביטוחי, יש קושי לאובר. אני לא אתן יד להסעה שאין לה כיסוי ביטוחי. אם מחר מישהו נובע ב'אובר נייט' או ב'אובר דיי', בסופו של דבר יתבעו אותך", כתב אורנשטיין.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    העירקי 01/12/2017 15:28
    הגב לתגובה זו
    תחת עילת בירוקרטיה, עושה בית המשפט יד אחת עם ארגון עובדים, כנגד אינטרס הציבור ! אם הבעייה ביטוחית, אז תאפשר לאובר לפעול תחת התניה של פוליסת ביטוח מתאימה. אבל לפסול אותם ולהפסיק את הפעילות, זאת בושה גדולה למערכת המשפט !! זה מריח מסריח מפוליטיקה ישנה של איגודים
  • 5.
    אחד שחושב 28/11/2017 20:55
    הגב לתגובה זו
    עוד אובר לא מוכנים לעבוד לפי תקנים מסודרים אסור להם להסיע אנשים.
  • 4.
    דן 28/11/2017 11:06
    הגב לתגובה זו
    יש להם יותר מדי סיפורים וכל ההתנהלות שלהם בארץ נשמעת כמו חרטא במקרה הטוב ופגיעה בנהגים ונוסעים במקרה הרע
  • 3.
    Do you 27/11/2017 19:31
    הגב לתגובה זו
    שמדינה תגיע למצב של פקק אחד גדול יכנסו חברות כמו אובר כי זה הפתרון
  • אחד העם 27/11/2017 21:31
    הגב לתגובה זו
    זה הוכח שמוריד מחירי מונית מיוחדת בעשרות אחוזים. כמובן שזה פוגע בעניים כי לעשירים יש רכב פרטי וכאן בפרוש הליכוד פוגע בבוחרים שלו על חשבון בוחרים אחרים שלו שהם נהגי המוניות. ותודה לשר כץ שרקח את זה דוקא ביבי רוצה להכניס את אובר אבל כץ מונע משיקולים של תמיכת נהגי המוניות.
  • 2.
    אבל הציבור ימשיך וישלם בגדול (ל"ת)
    אחד העם 27/11/2017 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עתידן 27/11/2017 15:48
    הגב לתגובה זו
    תתחילו להתרגל שעוד כמה שנים לא יהיו יותר נהגים.כל המכוניות יהיו אוטונומיות.אז נצחתם בקרב אבל אתם מפסידים במלחמה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.