סטיבן שונפלד
צילום: כריסטופר גלוזו, Bizportal

האם אחרי המפולת ביום שישי - מניית וויקס שווה קניה?

סטיבן שונפלד | (4)
נושאים בכתבה WIX אמזון

חברת וויקס (סימול: WIX) שהקימה פלטפורמת פיתוח אתר המבוססת על ענן האינטרנט הינה אחת מהמנהיגות הטכנולוגיות של ישראל, שיצרה מהפכה גלובלית בתחום האינטרנט וה-E-Commerce. פלטפורמת Wix מאפשרת למלא ביעילות את הצורך החיוני לעסקים קטנים ליצור נוכחות מקוונת שנראית מקצועית ומתפקדת היטב בפלטפורמות מרובות.

 

מאז ההנפקה הציבורית בסוף 2013, וויקס יותר משלשה  את ערכה (ראה תרשים של מניות Wix להלן), אך לאחר הכרזה על תוצאות הרבעון השני של שנת 2017, לאחר סגירת המניה ב -27 ביולי 2017,  המניה ירדה בחדות וסיימה את שבוע המסחר במחיר 63.90 דולר - ירידה של יותר מ-13% ממחיר לפני פרסום הדוחות ויותר מ-22% מהשיא שלה ב-2017. בעוד שרבעון 2 היה רבעון חזק באופן חד משמעי לחברה עם צמיחה מואצת, היו מספר דאגות לגבי יכולת החברה לשמור על מסלול הצמיחה שלה בטווח הקצר, תוך מתן תמיכה במוצר חדש שהושק ובהוצאות הנדרשות על שיווק מחקר ופיתוח.

מניית וויקס (גרף שבועי) מתחילת 2016. הראלי, והנפילה בשבוע האחרון:

ביום חמישי, מועד ההודעה על הדוחות של הרבעון השני, Wix.com היתה מסוקרת על ידי 15 אנליסטים בוול סטריט עם תשע המלצות "קניה", שש המלצות "החזק" וללא המלצה ל"מכירה" עם מחיר מטרה ממוצע של 88 דולר. מעטים מהם הורידו או יורידו את מחיר המטרה מעט בתגובה לתחזית של החברה - לדוגמה, RBC הוריד את היעד שלהם ל-81 דולר מ-83 דולר.

 

בינות "מכירת החיסול" של שבוע שעבר, מדוע Wix היא החזקה הכרחית למשקיעים ישראלים ולמשקיעים ממוקדי טכנולוגיה?

 

למרות התחרות הקשה בתחום, Wix פיתחה ערך ייחודי ומערכת יחסים עם 110 מיליון לקוחותיה. ויקס הוכיחה את יכולתה להמיר משתמשים ללא תשלום למשתמשים בתשלום, תוך שיפור מתמיד בהכנסותיה לכל משתמש.

הסיפור של Wix.com משכנע, עם מנועי הצמיחה המפורטים להלן:

 

1. WIX גבתה סכומי שיא ויצרה הכנסות במהלך הרבעון השני, תוך שהיא מונעת על ידי גידול שנתי במספר משתמשים רשומים חדשים והמרה למנויי פרימיום. תזרים המזומנים החופשי גדל באופן משמעותי כאשר החברה המשיכה לממש מינוף תפעולי במקום הוצאות התפעול שלה.

 

2. צמיחה חזקה נרשמה בכמות המנויים ובהמרה של מנויים למנויי Premium. הבסיס להצלחת Wix.com טמון במבנה הבסיסי של החברה וביכולתה להמיר לקוחות שאינם משלמים ללקוחות משלמים. WIX ראתה את ההתנהגות העקבית של לקוחותיה, ויש לה את היכולת לחזות כיצד ניתן לשדרג את מספרן הגדל של "קבוצות" (קבוצות של לקוחות שנוספו מדי שנה) למנויי פרימיום לצורך רכישת שירותים בתשלום.

 

יתר על כן, בשבוע שעבר, Wix הציגה את Wix Code, פלטפורמה רחבת שוק המאפשרת למפתחים ליצור אפליקציות אינטרנט רבות עוצמה. קוד Wix מספק סביבת פיתוח משולבת עבור יצירה קלה של יישומי אינטרנט עם לוגיקה עסקית מותאמת אישית וממשק משתמש מרשים. מוצר זה פותח אפשרויות חדשות עבור יוצרים, מפתחים ומעצבים המחפשים את הדרך הקלה ביותר לבנות אפליקציות אינטרנט מכל הסוגים המותאמים לצרכים העסקיים שלהם. Wix Code Beta זמין כעת, ובאמצעות מוצר זה Wix מנסה לשבור את ההפרדה בין צרכן-למתכנת עבור 110 מיליון המשתמשים שלה.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

בסופו של דבר, בטווח הארוך יותר, Wix.com עשויה להיות יריבתה של אמזון בשוק המסחר האלקטרוני, עם פוטנציאל לבנות "marketplace" עבור הלקוחות שלה כדי לאפשר להם להגיע לצרכנים. ויקס תוכל לנצל את בסיס המשתמשים ההולך וגדל שלה, כמו גם את המידע שנלקח מלקוחות אלה, ולנצל אותם לשירותים דיגיטליים רחבים יותר, במיוחד בתחום ה-E-Commerc. אני מאמין כי הם מסתכלים על איך עסקים בתחום הE-commerce ומשתמשים באינטרנט מתקשרים אחד עם השני וויקס יכולה לשמש פוטנציאל ליצירת פלטפורמה דומה לאמזון בארה"ב או Alibaba בסין.

בעוד שהרעיון של החברה הישראלית הקטנה שבסיסה בנמל תל אביב, תהיה מתחרה באמזון המאסיבית ובשוק הקמעונאי המקוון, עשוי להיראות כמשימה בלתי אפשרית, ייתכן שלוויקס יש את היכולת לתפוס חלק מפוטנציאל השוק הזה.

מבט קדימה: זרזים פוטנציאליים וסיכונים

כל שיפור בתחומים הבאים עשוי לספק תמיכה נוספת למחיר המניה:

1. האצת קצב צמיחת ההכנסות.

2. תרומה מהותית משוק האפליקציות באמצעות WIX Code.

3. השפעה משמעותית לעלות/תועלת של השיווק שתהיה מוקדמת מהצפוי.

4. הגדלת ההמרה של משתמשים רשומים למנויים משלמים.

5. סיכונים תחרותיים - מגוון רחב של הצעות דומות בתעשייה דינמית.

6. חוסר רווחיות היסטורית - רק רבעון אחד של EBITDA חיובית לחברה עד כה.

7. צמיחה מונעת שיווק - 40% ממנויים חדשים בתשלום מגיעים מערוצים בתשלום.

אפילו עם תיקון חד של השבוע האחרון, היסודות קיימים ושרירים עבור ויקס לחדש את הראלי מאוחר יותר השנה. הנהלת ויקס הצליחה לנהל את ציפיות האנליסטים ולספק רווחים, בהתחשב בתובנה הייחודית שלהם בנוגע להמרת המשתמשים הרשומים למנויים משלמים. אבל ברבעון זה הם בקושי רב עמדו בתחזיות הניהול והתחזיות לגבי הגבייה צפויות להיות איטיות מהצפוי; יחס מחיר/הכנסות של Wix היה גבוה מאד והיה צורך בתיקון שעכשיו מתרחש (במידה מסוימת זה מה שקרה בשישי שעבר). הירידה במחיר המניה לאחר פרסום התוצאות הכספיות של הרבעון השני תאפשר לערכים החזקים של החברה לגדול בקצב יותר בר-קיימא. אנליסטים חוששים גם כמה כסף תידרש החברה להשקיע כדי לתמוך בצמיחה של קוד wix למרות שזה מציג הזדמנות צמיחה עתידית עצומה מכיוון שמדובר ביתרון תחרותי גדול בתעשייה שבה כולם "דומים".

הכותב הוא מייסד ומנהל מדדי בלוסטאר (BIGI ו-BIGITech) שכוללים מניות ישראליות בהן כלולה גם וויקס עם משקל של 1.5% ו-4% בהתאמה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא מושקע בה 03/08/2017 11:58
    הגב לתגובה זו
    שעדיין מפסידה כספים. כשתתחיל להרוויח היא תימדד לפי התוצאות ולא לפי הציפיות ואז להערכתי תצנח לקרקע המציאות. אגב, 3 מיליון משתמשים זה לא הרבה (ורובם אינם משלמים).
  • 1.
    בבר 31/07/2017 19:00
    הגב לתגובה זו
    הזוי אולי קצת פרופורציות מה זה קידום מכירות
  • הזוי, שהמגיב לא יודע לשים סימני פיסוק במשפט (ל"ת)
    ניב 01/08/2017 09:06
    הגב לתגובה זו
  • תלמד חבוב - הכותרות לא נכתבות על ידי כותבי הכתבות (ל"ת)
    לא אשמתו 03/08/2017 10:00
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.