גל גדות וונדר וומן
צילום: יח"צ

השכר הבלתי יאמן שמקבלת גל גדות על 'וונדר וומן'

מערכת Bizportal | (17)
נושאים בכתבה גל גדות

הסרט וונדר וומן בכיכובה של גל גדות חורך את המסכים בארה"ב עם הכנסות עתק של מעל 500 מיליון דולר תוך שבועיים בלבד. עם זאת, לפי דיווח של ה-The Daily Dot השכר שמקבלת גדות עבור הופעתה בסרט הוא לא פחות ממגוחך. לפי הדיווח, גדות חתמה בשנת 2014 הסכם להשתתפות ב-3 סרטים תמורת 300 אלף דולר לכל סרט! הסרט הראשון היה 'בטמן נגד סופרמן', הסרט הנוכחי הוא 'וונדר וומן' והסרט הבא הוא 'ליגת הצדק' (Justice League). חלק מהאתרים בארה"ב הגדירו את השכר הזה של גדות כ-"Criminally Low", כלומר פשע.

לפי ה-Daily Dot, שחקנים בדר"כ מקבלים בונוסים אם הסרט עובר סך הכנסות מסוים ולכן השכר של גדות עשוי לטפס, אבל ממש לא לרמה של 'כוכבת על'. כך לדוגמה כריס אוונס קיבל אף הוא 300 אלף דולר על השתתפותו בסרט 'קפטן אמריקה' אך לבסוף השחקנים בסרט קיבלו בונוסים של 2-6 מיליון דולר על הופעתם בשל ההצלחה בקופות. 

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    עומר 15/07/2020 23:07
    הגב לתגובה זו
    1. זכאית למענק קורונה (750 שח). 2. צריכה לשלם מס הכנסה. מקווה שמדווחת לשלטונות המס. 3. 300K$ , שכר לא רע לשחקנית בינונית
  • 11.
    גלי 13/07/2020 06:34
    הגב לתגובה זו
    נו קורונה מה??
  • 10.
    מישהו 04/07/2020 16:43
    הגב לתגובה זו
    לוקח זמן לעשות סרט. כמה שנים טובות בשביל כולו 900 אלף דולר. תעשו לי טובה. עדיף להיות מוכר פלאפל.
  • 9.
    נו אז היא מסודרת 26/06/2017 18:36
    הגב לתגובה זו
    קומה 4 בלי מעלית בבניין צהוב ותקרת חול
  • 8.
    הרבה קפיצות עם חרב ומגן = שכר מתאים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 22/06/2017 17:26
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    קיבלתי כאב ראש 21/06/2017 16:31
    הגב לתגובה זו
    כמה אתם נודניקים באלוהיםםםםםםםםםםם דייייייייייי כבר. מרוויחה מה שמרוויחה וזהו, דייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי כבררררררררררררררררררררררררררררררר
  • 6.
    גל גדות. אולי תרצי אותי ? (ל"ת)
    סתם עצלן 20/06/2017 13:58
    הגב לתגובה זו
  • לא לוקחת גמדים טפשים (ל"ת)
    גדות 20/06/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בן 20/06/2017 13:53
    הגב לתגובה זו
    לא כל כך קשה לדייק בטח שהסלוגאן של הסרט מככב בתחילתו וסופו.
  • 4.
    יעקי 20/06/2017 13:50
    הגב לתגובה זו
    לא שחקנית גדולה . גם 100 אלף מספיק
  • מישהו 20/06/2017 14:40
    הגב לתגובה זו
    לפרגן זה דבר קשה ידוע לכולם אבל בזה נמדדים האנשים שיהיה לה בהצלחה מביאה גאווה ישראלית
  • 3.
    קרן 20/06/2017 13:35
    הגב לתגובה זו
    לא רק בזכותה
  • שון 20/06/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
    משחק נהדר של גל שמחזיקה את הסרט לגמרי לבדה. כמה צרי עיין. אני מקווה שבסרט הבא יפצו אותה גם על הסרט הראשון או שיחפשו שחקנית אחרת שכנראה תתחסל את הדמות ותחזיר את אולפני DC לעגלה נכשלת שהייתה לפני גל.
  • היא סוחבת את כל הסרט על הגב שלה!!!ליגת על לא ליגה ראשונ (ל"ת)
    מלכה 20/06/2017 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גיל 20/06/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    וונדר וומן כמו גם סרטי באטמן וסופרמן שייכים לאולפני DC ולא למאורוול המתחרה.
  • 1.
    חנוך 20/06/2017 13:26
    הגב לתגובה זו
    מגיע לה כל דולר ויותר .שפו
  • אלמוני 24/06/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    ועדיין זה משתלם לה. היא בטח תקבל בונוס ועכשיו היא מותג על וישלמו לה הרבה יותר על הסרט הבא (או על סדרת טלוויזיה של וונדר וומן, אם יחליטו לעשות)?
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.