המשבר באל על מחריף: עוד 2 טיסות בוטלו - המניה צללה
אין עשן לבן בין הנהלת אל על לוועד הטייסים. אחרי שאתמול נפוצו דיווחים על הסכמות ראשוניות בתיווך יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, כעת אנחנו מדווחים על ביטול טיסות שאמורות היו לצאת הערב להונג קונג ולבייג'ין, ובנוסף הוצאת 2 טיסות לניו יורק במטוסים חכורים.
בתגובה מניית אל על 1.05% שפתחה את היום בעליות של 3% אחרי קריסה של 13% אתמול, עברה לירידה של 2% במחזור הגדול בשוק של 61 מיליון שקל. זאת לעומת מחזור יומי ממוצע של 19 מיליון שקל בלבד בחודש האחרון.
רק אתמול דווח על ניסיונות גישור בתיווך ההסתדרות, לפיהן הטייסים יקבלו תוספת שכר של 7% - אך אלו פוצצו נכון לעכשיו. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר אתמול כי הניסיונות הן להביא רגיעה בין הצדדים, אך נראה כי אלו רחוקים מלהגיע עם ביטול טיסות נוספות הלילה, וזאת בהמשך לביטולי טיסות שנרשמו בתחילת השבוע. בתוך כך, ל-Bizportal נודע כי הצדדים היו אמורים להיפגש ביום חמישי הקרוב בהסתדרות, אך נכון לרגע זה הפגישה לא תתקיים.
- 9.נידי 17/01/2017 08:57הגב לתגובה זואם היה בעל הית היה עושה סדר הדג מסריח מהראש
- 8.שלומי 24/11/2016 11:36הגב לתגובה זוהסכם בין הצדדים קרוב
- 7.ישראל ישראלי 24/11/2016 08:31הגב לתגובה זוההסתדרות במשא ומתן מתקדם.שווה קניה .
- 6.מיקו 23/11/2016 21:03הגב לתגובה זוהיום טסתי אל על מברצלונה לתל אביב ממש פחדתי להיות חולה קראתי שצוות האוויר חולה אבל ממש
- 5.רק טיפש קונה כרטיס במצב כזה (ל"ת)ארז 23/11/2016 20:16הגב לתגובה זו
- 4.שישלמו לטייסים באופציות (ל"ת)יאל 23/11/2016 18:14הגב לתגובה זו
- 3.איתן 23/11/2016 17:54הגב לתגובה זוהשבע לא רואה את הרעב דיי לסחטנות של הטיסם אם כול הכבוד להם אל על היא המוביל הלאומי הלקוחות בני ערובה בושה וחרפה
- 2.דון קישוט 23/11/2016 17:21הגב לתגובה זומספיק עם הקרקס הזה : 1. כול טייס מוכן לבצע הלוך וחזור בתפקיד -לפטר. 2. לפתוח קורסים לטייסים חדשים -כמו שפותחים קורסים לדיילים 3. הגיע הזמן להעסיק עובדים קבועים ולא רק זמנים.
- 1.רובי 23/11/2016 16:54הגב לתגובה זודפקו לי פגישה שהיתה אמורה להכניס לי ים כסףניר צוק תיק היום אמן
- Amirbonb 23/11/2016 21:39הגב לתגובה זוחבל מאוד מה שקורא בחברה לבנות חברה זה מאוד קשה אבל להרוס זה כמו כדור שלג חבל מאוד .....?
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
