שוק הפרסום: האם פייסבוק תגרום להתמוטטותה של טוויטר?
המלחמה על מפרסמים היא אינה המצאה של השנים האחרונות, אם כי ככל שיותר כסף זורם אל הרשתות החברתיות, נראה כי התחרות הופכת עזה יותר מאי פעם. בתוך כך הנהלת פייסבוק הודיעה אתמול כי בתוך חצי שנה בלבד הצליחה להכפיל את כמות הפרסום בחברת הבת שלה Instagram.
אינסטגרם, היא אפליקציית תמונת השיתוף הפופולרית שעושה שימוש בטכנולוגית המודעות של פייסבוק כדי לכוון לקהלי היעד ספציפיים מאוד. לאפליקציה יש יותר מ-500 מיליון משתמשים, לצד 1.5 מיליון בתי עסקים שעושים בה שימוש שיווקי. האופציה לשימוש שיווקי מוסדר קיימת רק בחודשים האחרונים.
התכנית מאפשרת לעסקים לקדם הודעות וליצור פרופילים מותאמים אישית למשתמשי אינסטגרם ומאפשרת לבתי העסקים לפנות ללקוחות פוטנצייאלים. בתוך כך פייסבוק צפויה לגזור הכנסות של 1.5 מיליארד דולר השנה מהאפליקצייה. נזכיר כי ענקית הרשת החברתית רכשה את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר בשנת 2012.
בד בבד עם הודעת פייסבוק, מניות טוויטר ירדו אתמול לאחר שהבנק RBC טענו כי הם חוזים אכזבה מהכנסות הפרסום של החברה. בבנק שאלו יותר מ-1,100 אנשי פרסום שיצביעו על תחושתם כלפי אפשרויות הפרסום והפלטפורמה שהרשת מספקת והציונים היו נמוכים מאד.
- כיצד להשתמש בפרסום ממומן באינסטגרם להגדלת מכירות
- האם טיקטוק יכולה להיעלם? מה הסיכוי שהאפליקציה תימכר? על הקרב הגדול שלה בשוק האמריקאי
טוויטר דורגה מאחורי גוגל, פייסבוק, יאהו ולינקדאין. אחד מכל שלושה נסקרים טען כי אינו מתכוון לפרסם בטוויטר. תוצאת הסקר הקודם של RBC הראו כי בתחילת השנה רק 1 מתוך ארבעה נסקרים לא החשיב את טוויטר בתקציבו.