חברת Otto של הישראלי ליאור רון ובכיר לשעבר בגוגל תימכר לאובר תמורת 680 מליון דולר

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט

לפי דיווח של אתר הכלכלה בלומברג, ענקית שירותי הנסיעות אובר תרכוש את חברת Otto של הישראלי ליאור רון. העיסקה צפויה לעמוד על גובה של 680 מליון דולר, כאשר נראה כי החברה, שמעסיקה כיום 91 עובדים, צפויה להמשיך ולפעול כחטיבה עצמאית באובר כאשר העובדים הנוכחים בחברה וצפויים לגרוף לכיסם סכום נאה.

אובר, שהגיעה להסכם עם חברת וולוו וצפויה להפעיל בקרוב מוניות ללא נהג במכוניות מדגם XC90 של החברה, תרכוש את Ottoבחודש הבא, כאשר חלק מעובדי החברה הינם מהנדסים שמגיעים מחברות בעלות מוניטין גבוה המנסות להביא את המכוניות ללא נהג לשוק כגון גוגל אפל וטסלה. לפי בלומברג, אובר נמנעה מלמסור פרטים אודות העסקה, אך ממקורב לפרשה נמסר כי במידה והעסקה תצא לפועל, אובר צפויה לשלם כאחוז מערכה ל-Otto, כלומר העסקה צפויה לעמוד על גובה של 680 מיליון דולר. בנוסף לכך, העובדים הנוכחים בחברה צפויים להרוויח כ-20% מכל הרווחים העתידיים מפעילות עתידית של אובר בתחום ההובלות האוטונומיות. לצד ליאור רון עומד אנתוני לבנדובסקי,

Otto פיתחה ערכה המאפשרת למשאיות משא לנווט בעצמם בכבישים מהירים, כאשר בתיאוריה הדבר יכול לאפשר לנהגי המשאיות לישון בזמן הנסיעה. המערכת כבר נמצאת בשלבי בדיקה בכבישים המהירים של סן פרנסיסקו. היבטים מסויימים של הטכנולוגיה ישולבו לצי המוניות האוטונומיות של אובר.

העסקה עם Otto היא הישג גדול עבור אובר בקרב המבעבע עם גוגל, שזו מתכננת להקים מערך נסיעות אוטונומיות משל עצמה. מייסדיה של Otto היו שחקני מפתח במערך של גוגל שעזבו בתחילת השנה לטובת הקמת החברה, כאשר מלבנדובסקי נמסר כי "התרגשנו מאוד ורצינו לבנות דבר שיושק בהקדם". לבנדובסקי היה אחד מהמהנדסים בחטיבת הרכבים האוטונומים בגוגל, החל בהקמת Otto יחד עם ליאור רון ששימש כראש הפרויקט לגוגל מפות במשך כחמש שנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

סגירה צורמת בארה"ב: גלי ההדף מאירופה הכו בעוצמה - הנאסד"ק צלל 4.1%

ה-Brexit הכה בוול סטריט כאשר לקראת הסיום הלחץ גבר. ותראו את ההתרסקות במניות הבנקים 
איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
גלי ההדף ללא ספק הכו בוול סטריט. הבורסות בארה"ב סגרו בנפילה ואם בתחילת המסחר עוד נראה היה שהסוחרים בניו יורק פחות מתרגשים מה'ברקזיט' וה-S&P500 מסתפק בירידות של 1.9%, אז עד לסיום המגמה השלילית החריפה והמדד סגר במינוס 3.6% כאשר הנאסדא"ק סגר במינוס 4.1%.צריך להגיד שהנפילות באו אחרי ימי של עליות שערים כאשר המשקיעים העריכו שאזרחי בריטניה יבחרו להישאר באיחוד, ההערכות הללו התברר כמוטעות - ולכן התגובה הייתה קשה. בהסתכלות שבועית, הנאסד"ק איבד כמעט 2% (וממשיך להציג את תשואת החסר אל מול שני המדדים האחרים מתחילת השנה). ה-S&P 500 איבד 1.7% והדאו ג'ונס איבד 1.5%. מדדי וול סטריט דאו ג'ונס 0.16% S&P 500 0.13% נאסד"ק -0.21% את הירידות הובילו מניות הבנקים בארה"ב ספגו אש לאחר משאל העם כאשר ג'י פי מורגן איבדה 7%, בנק אוף אמריקה צללה 7%, גולדמן זאקס איבדה 7%, סיטי במינוס 9.3%. מוקדם יותר התבטא יו"ר הבנק המרכזי לשעבר אלן גרינספן באומרו כי התקופה הנוכחית היא הגרועה ביותר הזכורה לו בתקופת שירותו הציבורית. לדבריו התקופה הנוכחית אף גרועה יותר מהירידות בשווקים שחלו באוקטובר 1987. דאז הדאו ג'ונס קרס בשיעור של 23%.  המרוויחים הגדולים נכון לכרגע הם מדד הפחד שטס כמעט 40% וניתן להניח שחלק מהמשקיעים שהיו סקפטים לקראת משאל העם הצטיידו במדד זה. גם הזהב אשר מהווה השקעה אלטרנטיבית למניות, מזנק בשעה זו ביותר מ-5% למחיר של 1,327.5 לאונקיה.  נזכיר כי בשבוע שעבר, נגידת הפדרל ריזרב האמריקני, ג'נט יילן, אמרה כי ליציאה אפשרית של בריטניה מהאיחוד האירופי עלולות להיות השלכות משמעותיות, בין היתר גם על כלכלת ארה"ב. בהחלטת הריבית האחרונה, שכאמור יילן הותירה את הריבית ללא שינוי, ציינה כי אחת מהסיבות להשארת הריבית על כנה הינה חוסר הוודאות העולה ממשאל העם בבריטניה. מתוך כך, עולה האפשרות כי הפד' מתכונן להעלאת ריבית בודדת במהלך השנה. בשעה 20:00 פורסם סקר בייקר יו שהצביע על סגירה מחודשת של אסדות נפט מפיקות בארה"ב. הכמות השבועית חזרה לרדת לאחר שלושה שבועות רצופים של עלייה במספר האסדות המפיקות האמריקניות. מחיר הנפט ירד כמעט 5% למחיר של 47.8 דולר.