נאות רבין הירוקה
צילום: אדי ישראל

מכרז ראשון של 'מחיר למשתכן' ביבנה ל-334 דירות - צפו במיקום

מכרז ראשון ליזמים ביבנה לבניית 334 דירות 'מחיר למשתכן' בשכונה הירוקה 'נאות רבין' באזור הדרומי של העיר
ענת דניאלי | (5)

מכרז נוסף של מחיר למשתכן פורסם ליזמים והפעם ביבנה: רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז לקבלת הצעות מצד יזמים וקבלנים לרכישת זכויות חכירה ב-3 מתחמים בשכונה הירוקה 'נאות רבין' בחלק הדרומי של יבנה.  

היזמים שיזכו במכרז יקבלו זכויות לבנייה רוויה של 334 דירות בתכנית 'מחיר למשתכן'. נדגיש כי כרגע המכרז הוא ליזמים שייבנו את הפרויקט, ורק בשלב הבא יפורסמו שמות היזמים הזוכים ומחיר הדירות למתמודדים בהגרלות של 'מחיר למשתכן'. המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הנו ב-7 לנובמבר.

שכונת 'נאות רבין' הנה שכונה ירוקה וחדשה ביבנה שנבנתה ב-5-6 שנים האחרונות ובה 4,700 יח"ד מתוכן 80% אוכלסו. כמו כן בשכונה מרכזים מסחריים, היכל ספורט חדש ובתי ספר. ל-Bizportal אף נודע כי במסגרת הסכם הגג הצפוי בעיר יהיו מכרזים נוספים ליזמים במסגרת 'מחיר למשתכן' בשכונה זו ובשכונות נוספות בעיר.

מיקום הדירות הצפויות בשלושת המתחמים ביבנה:

מפת האזור:

 

נזכיר כי בשבוע שעבר שווקו 715 דירות בקרית גת ובנצרת במסגרת תכנית "מחיר למשתכן", כאשר השיווק בנצרת הינו המכרז הראשון לדירות 'מחיר למשתכן' במגזר הערבי ובקרוב יושלם מכרז נוסף בסכנין. מחירה של דירת 80 מ"ר בקרית גת הכוללת מרפסת חנייה, ומחסן יעמוד על כ-689,640 שקל. מחירה של דירת 100 מ"ר בנצרת הכוללת מרפסת, חנייה ומחסן יעמוד על כ-514,701 שקל.

כמו כן, בשבוע שעבר פורסמו נתוני המכרז בשיא הביקוש בהרצליה סמוך לקיבוץ גליל ים, במסגרת כך ייבנו 1,168 דירות ב'מחיר למשתכן' ועוד 300 דירות לציבור הרחב. סה"כ צפויות 1,468 דירות בפרויקט זה. לפי חוברת המכרז, מחיר המקסימום עומד על 18,672 שקל למ"ר בנוי כולל מע"מ, כלומר דירת 80 מ"ר תעלה כ-1.49 מיליון שקל, דירת 100 מ"ר תעלה כ-1.86 מיליון שקל בתחשיב המקסימלי. 

Bizportal בדק את הטענות לכך שכל מי שנרשם לתכנית 'מחיר למשתכן' יקבל תעודת זכאות לדירה, כך שהמשמעות היא שכל מי שיירשם יזכה. ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי הנושא עדיין בבחינה מקצועית.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    פנינה 11/09/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    אשמח לקבל עדכונים בגין מחיר למשתכן ביבנה תושבת יבנה
  • 3.
    מתבכיין 03/08/2016 13:46
    הגב לתגובה זו
    רוצים ברוטשילד בתל אביב ב 888000 ש"ח
  • 2.
    כחלון מתחיל להישבר 02/08/2016 22:30
    הגב לתגובה זו
    היו איזה 5 כתבות על כך שבהרצליה המחירים יהיו 900 אלף ל 3 חדר
  • שישקו 03/08/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    ואכן יהיו כמב דירות של 65 מ בסביבות 950 אלף ₪
  • 1.
    רוצים גוש דן!!!!! (ל"ת)
    חארטה מחיר למשתכן 02/08/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.