הבעלים של פרונטו התנצל בפני דנקנר על הסילוק מהמסעדה: "לא יודע איזה שד נכנס בי"

מערכת Bizportal | (12)
נושאים בכתבה דנקנר פרנקל

הפרשה המביכה בה סולק נוחי דנקנר ממסעדת פרונטו יחד עם משפחתו הגיע לקיצה, ועל הצד הטוב. השף דיוויד פנקל שלח אמש לדנקנר הודעת התנצלות ארוכה לפיה הוא מצר על התנהגותו וביקש סליחה. דנקנר אמר בשיחה עם Bizportal כי ההתנצלות היתה "צפויה, מתבקשת וראויה".

וזו לשון ההודעה של פרנקל: "נוחי יקר, חודשים מאז הפרשה שלנו ואין יום שאני לא רוצה לפנות אליך.... אני מרגיש שחטאתי בכל מה שאני מאמין ויצאתי כנגד לכל מה שאני מחנך את עובדי. לא יודע איזה שד נכנס בי באותו ערב. כאשר הכל יצא החוצה כבר קפאתי ולא ידעתי כיצד להגיב, אני לא טוב ולא מאומן מספיק להתנהל מול תקשורת. אני מתייסר כל יום מאז כיצד פעלתי באותו הערב והשפלתי אותך ואת משפחתך, לא הייתה בי שום כוונה שכך זה לא מי שאני. לא נשאר עוד הרבה חוץ מבאמת להתנצל מקרב לב על האירוע בפניכם מקווה שתמצא מקום אצלך לסלוח לי ואולי בעתיד אפצה על מעשי ואזכה לבשל לך שוב. מאחל לך ולמשפחתך שקט אושר ובריאות. דייויד".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    דוד 14/04/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    התנצלות אחרי חודשים כנראה נובעת מחסרון כיס. התנהגת ללקוח באופן מביש ולקח לך יותר מחודשים להתנצל.
  • 11.
    מי זה בכלל פרונטו? איזה אפס בטח. (ל"ת)
    בנצי 13/04/2016 14:33
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רוברטו 07/04/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    אותו שד שכשביקשתי מהמלצרית שפסטה מסוימת תצא בלי מרכיב מסויים, התנפחת כמו הנאד הנפוח שאתה והתחלת להרצות לי בקול רם מאוד (בכוונה תחילה) ולפני כל המסעדה איזה בור אני באוכל איטלקי. יאללה, יאללה, תפשוט כבר תרגל יא פוץ מתנשא!!!
  • 9.
    לך הביתה חתיכת אנטיפת. (ל"ת)
    שף עלוב 07/04/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    היה צריך לפצות את נוחי ולא רק במילים (ל"ת)
    אלי 06/04/2016 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אייצ' 06/04/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    לא יפה להלבין פנים בגלל היותו בעל נתונים אלה נוחי. לגבי דיוויד השף לא חסר לך יופי אתה עדיין צעיר ..... טוב שהתנצלת.דיויד לא בושה להיות עשיר יורש ויפיופ כנוחי
  • 6.
    בצלאל 06/04/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
    כמה יפה שהשמאלנים שמנסים להיראות כנילחמים בקפיטליזם (טייקון במקרה הזה) ודואגים לעובדים (מלצרית במקרה הזה) יורדים על הרגליים. מסתבר, שהשמאלנים גם ניבהלים להיכלל ברשימת המצוייצים של "השף" פרנקל וברחו ממסעדת "פרונטו" למעוז אחר של השמאל הצפונבוני.
  • 5.
    זה ביזפורטל או פנאי פלוס ? (ל"ת)
    שי 06/04/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רונן 06/04/2016 11:46
    הגב לתגובה זו
    חנפנות לשמה . כנראה חשש מתביעה של דנקנר.אין איזכור להתנהגותו של דנקנר כלפי המלצרית.דרך אגב זו אחת המסעדות אליה הגיע הבשר עם האישורים המזוייפים
  • 3.
    יוסי 06/04/2016 11:39
    הגב לתגובה זו
    לאחר התנצלות כנה כמו זו רק כך נוח נגיע למקום שנעים יותר לחיות בו הכן בין הבריות יש לא פעם התפרצויות ומחלוקות לא רק על המעשה אלה על הפרשנות התנצלות ראויה ואפילו כדאי לשקול אף להגיע שוב לארוחה לקיים ארוע מתקן
  • 2.
    שושו 06/04/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    שיעור מאלף לפרונטו, טוב מאוד שהציבור הגיב בכך שמנע רגליו ממסעדתו, וכשהכיס ריק, האיש מתחיל לחשוב ולהבין שבזכות הפרסום הרגעי הוא ירה לעצמו ברגל. על זה נאמר :" סוף מעשה במחשבה תחילה " אבל על מר פרנקל להבין שיש מי שמאבד עולמו ברגע, ולזרוק אבן במי שנופל זה הדבר הבזוי ביותר שיכול היה לעשות. אני מקווה שזה ישפיע על כלל הציבור שידע לעשות שימוש מושכל ברשת,
  • 1.
    הנסיך הרוסי 06/04/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    מלחתחילה אמרתי וכתבתי שמה שהיה לא היה צריך לעשות והכל בלשון המעטה יום טוב לך ולמשפחה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.