נעילה בוול סטריט: הדאו ג'ונס טיפס 0.5% - מחיר הנפט שוב השתולל

מחיר הזהב השחור כבר היה מוקדם יותר בדרך לראלי דו-יומי ענק אך ביצע סיבוב פרסה חד
מתן בן ברוך | (14)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום (ה') המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים קלות כאשר המדדים נעו במהלך המסחר בין עליות לירידות תוך כדי עצבנות גדולה. במוקד המסחר עמד שוב מחיר הנפט שלא מצליח להתייצב. הנפט נזכיר טס אתמול ב-8% ולאחר שעלה מוקדם יותר ביותר מ-3%, מחק את העליות וסיים בירידה של 1.7% לרמה של 31.72 דולר לחבית. הסיבה לסיבוב הפרסה האגרסיבי, הגיעה ככל הנראה על רקע ההערכות של הסוחרים כי למרות הספקולציות בשוק סביב פגישה מסתמנת בין קרטל אופ"ק למפיקות נפט אחרות - הדבר ככל הנראה לא יקרה (לסיקור המלא).

במקביל, גם הדולר האמריקני שסבל מהיום הגרוע ביותר מזה 7 שנים אתמול, ריכז עניין והמטבע האמריקני איבד היום 0.7% מול סל המטבעות העולמי, וזאת בהמשך לנפילה אתמול (1.7%-) שנבעה מנתון ה-ISM שהציג חולשה שלא נראתה מזה כמעט שנתיים בענף השירותים האמריקני.

מדד הדאו ג'ונס עלה 0.49%, ה-S&P500 התחזק 0.15% והנאסד"ק הוסיף 0.12%

אירוע נוסף שריכז עניין רב היום בוול סטריט והשפיע בעיקר על סקטור הפארמה הוא השימוע שנערך בקונגרס האמריקני בכל הנוגע לשאלת הפיקוח על מחירי התרופות המאמירים בארה"ב (לסיקור המלא - לחץ כאן).

נזכיר כי המדדים אתמול (ד') בוול סטריט סיימו ברובם בעליות שערים בעיקר בעזרת הראלי הגדול בנפט וזאת לאחר יום תנודתי וסוער. הדריכות בשוק הייתה גבוהה מהרגיל גם היום, כאשר מחר (ו') יפורסמו נתוני התעסוקה לחודש ינואר בארה"ב.

אבל עוד לפני כן, היום הגיעו שתי נתוני מאקרו שששפכו מעט אור על מצב הכלכלה האמריקנית. הראשון שהתפרסם כבר לפני המסחר (15:30) הוא נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה שרשם תוספת של 285 אלף תביעות בשבוע החולף - מעל לצפי שעמד על 280 אלף. בהמשך, בשעה 17:00 (שעון ישראל) התפרסם נתון ההזמנות ממפעלים לחודש דצמבר שרשם ירידה של 2.9% - מתחת לצפי שעמד על ירידה של 2.8%.

מניות במוקד

גו פרו (סימול: GPRO), יצרנית מצלמות האקסטרים דיווחה על הפסד רבעוני של 34.4 מיליון דולר, זאת יחד עם הכנסות של 436.6 מיליון דולר. בנוסף החברה פרסמה תחזיות רווח חלשות והמשקיעים הענישו את המניה במהלך המסחר (לסיפור המלא).

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    ביום שני תיקון חד למעלה (ל"ת)
    בני 06/02/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    מימושהובעום שני חוזרים למעלה (ל"ת)
    טומי 06/02/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    המנתחים תטא וגורביץ טוענים ירידות וטועים כל הזמן (ל"ת)
    פיני 05/02/2016 04:49
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    קנו מנייות ונסדק לונג תהנו (ל"ת)
    ליאור 05/02/2016 04:49
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    השוק יעלה אין משהו אחר לא לגעת בבזק ולא אלעל (ל"ת)
    צחי 04/02/2016 23:57
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אהבליזציה ספקולה 04/02/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    ואז חברות הפצלים פראג יפשטו רגל רק אז הוא יעלה..בדרך יהיו הרבה זיגזוגים ספקולטיביים.
  • 5.
    היודע 04/02/2016 19:31
    הגב לתגובה זו
    אדום חזק
  • בטוח ירוק 100 אחוז.רוצים למעלה (ל"ת)
    אמנון 04/02/2016 20:14
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סקרר 04/02/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
    הנפט בדרך ל- 20 $ ,,,המומחים אמרו את דברם
  • 3.
    dNNY 04/02/2016 19:06
    הגב לתגובה זו
    אם CANF עולה בטוח זה אחרי הצלחות בניסויים וקבלת אישורים ואם כבר עולה אז היא עולה במאות אחוזים?... מי ממליץ לקנות ?
  • אני אישית מחזיק במניה-שווה לכל כיס (ל"ת)
    רון 04/02/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    amer 04/02/2016 18:49
    הגב לתגובה זו
    יוסי ,אני מניח שאתה הולך לדבר על פוטנציאל המניה בלילה כלכלי סמוך לחצות... בכל זאת מגיע לה מילה טובה, לצין שלפני 3 שבועות קיבלה תוצאות הניסוי החיוביות ואישור ה-FDA כדי להמשיך הלאה, אך בשל הטראומה בשווקים לא קיבלה יחס הולם!!!!
  • שמטוב 05/02/2016 05:27
    הגב לתגובה זו
    כל מי שמחזיק ניירות זבל צריך להיפטר מהם בהקדם כי מצב הבורסות באמריקה קשה החל מתחילת שנה זו. המצב הקשה עוד החריף בימים האחרונים בהם אנשים מאוד עצבניים. יש מפולת מפולת במחירי נפט, תחילת שפל בארצות הברית לפי מדדי קניה שוטפת, יש נפילה של הדולר, אילו עוד איתותים אתה צריך כדי להבין מה המצב ?
  • 1.
    כיטוב KTOV מה קורה כבר עולה 8% בארה"ב (ל"ת)
    משקיען 04/02/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: