מסכים ירוקים בניו יורק: מדד הנאסד"ק עלה 1.8%, מניית סיטי טיפסה 4.5%

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עמד בצפי. מניית פיליפ מוריס עלתה 1.9%, מניית נטפליקס צנחה 8.3%
אלמוג עזר | (5)
נושאים בכתבה וול סטריט

נסגר יום המסחר בוול סטריט והמדדים סגרו בעליות שערים חדות ואף ב"שיא יומי". הזינוק מגיע לאור עונת הדוחות שלמרות החששות המוקדמים, עד כה ברובה בהחלט משביעה רצון. את תשומת הלב היום, תפסו הבנקים האמריקניים והרווחים שלהם לרבעון השלישי של השנה. דווקא "מניית המחמד" של המשקיעים בוול סטריט בשלוש השנים האחרונות - נטפליקס - אכזבה את המשקיעים והם הגיבו בהתאם. 

כמו כן עליות השערים מגיעות לאור פרסומי מאקרו שונים שמצביעים על המשך ירידת מחירים וחולשה מקומית בתחום הייצור. נתונים שככל הנראה מרחיקים את האפשרות שהבנק המרכזי בארה"ב יעלה את הריבית כבר בזמן הקרוב. 

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%  

דאו ג'ונס 0.16%

יומן מאקרו

בשעה 15:30 (שעון ישראל) פורסם מדד המחירים לצרכן (מוצרי ליבה) שעלה ב-0.2%, לעומת צפי של השוק לעלייה בת 0.1%. המדד בתוואי שנתי אמור לעלות 1.9%. תוצאה זו מציגה עליית מחירים שכמעט ועומדת ביעדי האינפלציה של הבנק המרכזי בארה"ב. בתוך כך היא מגילה את האפשרות לכך שהבנק יעלה את הריבית עוד השנה.

מדד המחירים לצרכן באופן כללי (מדד שכולל את השינוי באנרגיה ובמזון) ירד החודש ב-0.2%. המדד לא אמור להציג עלייה או ירידה בתוואי שנתי. 

משרד העבודה האמריקני דיווח (15:30 שעון ישראל) תביעות ראשוניות לדמי אבטלה בשבוע האחרון. התביעות ממשיכות להיות נמוכות ולהציג את העוצמה של שוק התעסוקה האמריקני בשנתיים האחרונות. סך התביעות עמדו על 255 אלף, כאשר תביעות שנמוכות מ-300 אלף נחשבות כנמוכות. 

בשעה 17:00 פורסם מדד הייצור של פילדלפיה לחודש אוקטובר. המדד הצביע על מצבם העסקי של בעלי העסקים במחוז פילדלפיה ומבקש מהם להעריך את רמת הפעילות העסקית שלהם והשיוני שחל בהם לאחרונה. הציפי הוא כי באוקטובר תרשם ירידה קטנה בפעילות. המדד הציג ירידה בפעילות העסקית מעבר למוצפה בחודש האחרון. 

מניות בכותרות

סיטי (סימול: C) - החברה דיווחה את תוצאותיה לרבעון האחרון. הרווח הנקי של הבנק עלה לכדי 4.29 מיליארד דולר או 1.35 דולר למנייה. מדובר על תוצאה שגבוהה ב-8 סנט צפי השוק. ברבעון המקביל אשתקד רווחי סיטי עמדו 2.84 מיליארד דולר או 88 סנט למנייה. 

גודלמן סאקס (סימול: GS) - גולדמן סאקס, שעיקר פעילותו מתקיים במסחר בוול סטריט, הציג רווח נקי של 1.33 מיליארד, או 2.9 דולר למניה ברבעון השלישי של השנה. ירידה משמעותית לעומת השנה שעברה, בה הרוויח הבנק 2.14 מיליארד דולר או 4.57 דולר למניה באותו רבעון. צפי השוק (כפי שנמדד על פי רשת החדשות רויטרס) עמד על רווח נקי של 2.91 דולר למניה ו-7.13 מיליארד דולר בהכנסות. 

פיליפ מוריס (סימול: PM ) - חברת הטבק דיווחה על רווחים ברבעון השלישי שהיו גבוהים מצפי השוק ב-13 סנט. הרווח הנקי של החברה עמד על 1.24 דולר למניה. 

נטפליקס NETFLIX החברה הציגה רווח של 7 סנט למניה, סנט אחד מתחת לצפי של השוק. גם ההכנסות היו נמוכות במעט מהצפי. החברה דיווחה כי תוספת המנויים של החברה ברבעון האחרון לא עמד בצפי שלה. 

סחורות 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    פישמן 16/10/2015 06:07
    הגב לתגובה זו
    אחרי לחימה עיקשת בישראל לא לתת למעוף לטוס למרות הראלי באירופה ולמרות שהייתה סיבה מוצדקת לכך , הם עברו ערב של לחימה קשה לא לתת לארביטראז לעלות. בסיום המסחר בארהב נמצא שהלחימה ההירואית הצליחה. התוצאה : למרות הראלי המטורף בארהב ועליית המדדים עד 2% , הארביטראז אפילו לא סגר את הגלום הישראלי. הגלום מינוס 0.2 , וארביטראז רק 0.13 מכאן שבסיכום כללי המדד שלילי. עכשיו תורידו כובע בפני שחקני המעוף הישראלים. אתם מכירים עוד לוחמים אמיצים כאלו ?
  • משקיע נבון 16/10/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    הארביטראז' חיובי מאוד רק הדולר אתמול נפל באחוז מול השקל. אל תדאג יום ראשון יהיה ראלי גדול בתל אביב
  • 3.
    אנאליסט 15/10/2015 22:36
    הגב לתגובה זו
    איפה כל נביאי הזעם, שטענו שסנופי איננו אלא חתול מת? נראה לי שירדו בבהלה למחתרת (למחילות) מרוב בושה... חחחח
  • 2.
    קשה לכם להגיד חבל מאוד (ל"ת)
    ובאבא טסה 15/10/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מה זה חדות ...... (ל"ת)
    אורן 15/10/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: