מניית Intrexon האמריקנית נכנסת לראדאר של ג'ים קריימר
ג'ים קריימר, מי שנחשב לגורו השקעות ססגוני במיוחד, פרסם באתר CNBC התייחסות ראשונית וקצרה למניית Intrexon (סימון: XON), אותה הגדיר כ"מניית הביוטק הלוהטת ביותר שראיתי מעולם". קריימר עדכן בסקירה שלו כי הוא והצוות שלו מתכוונים לבחון כעת את החברה לעומק וסייג כי הוא עדיין לא מכריז עליה כדבר בטוח.
חברת Intrexon שנסחרת כיום בשווי של 5.3 מיליארד דולר נוסדה בשנת 1998 במדינת מרילנד, ארה"ב, הינה חברת ביוטכנולוגיה הפועלת בתחום הביולוגיה הסינטטית. החברה, באמצעות חבילה של טכנולוגיות קנייניות ומשלימות, מעצבת, בונה ומסדירה תכניות גנטיות בעזרת טכנולוגיות שונות. ל-Intrexon מספר הסכמי שיתופי פעולה עם מספר חברות, בהן ZIOPHARM Oncology, Synthetic Biologics, ועוד. בנוסף, היא מקיימת שיתוף פעולה אסטרטגי והסכם רישוי עם 'מרק סרונו' (Merck Serono S.A). החברה נוסדה בשם Genomatix, ובשנת 2005 שינתה את שמה.
ביומה הראשון בבורסה, לפני כשנתיים, זינקה המניה ב-54.5%, הדבר שדרג בזמנו את אחזקותיו של המנכ"ל שלה, רנדל קירק, (שהחזיק אז כ-60% ממניותיה) לאחזקה בשווי 1.5 מיליארד דולר.
ביצועי המניה בשנתיים האחרונות: בין חודש אוגוסט 2013 ועד חודש אוקטובר 2014 נסחרה בתנודתיות ואף הגיעה לשפל של 15.76 דולר למניה, אך מאז נסקה (כמעט באופן רציף), ומאז חודש אוקטובר 2014 ועד היום טסה בכ-190%, וזה כולל צלילה של כ-25% בשלושת השבועות האחרונים.
למרות המילים החמות של קריימר (שפורסמו אתמול), חשוב לשים לב כי ביום שלישי שעבר צללה המניה בכ-15% לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים, כשאלו הציגו הפסד של 40.7 מיליון דולר (הפסד של 25 סנט למניה, והכנסות של 44.9 מיליון דולר). האנליסטים ציפו להפסד של 13 סנט למניה ולהכנסות של 46.2 מיליון דולר – ומכאן תגובת המניה. הירידה היומית החדה הצטרפה למגמת ירידות שבאה עוד לפני, וכאמור, המניה נפרדה מ-25% משוויה בשלושת השבועות האחרונים.
לאחר פרסום דו"חותיה, אמר מנכ"ל החברה, רנדל קירק (Randal J. Kirk) כי "אנו ממשיכים לאזן את תשומות החברה באופן משביע רצון, תוך קידום הולך וגדל של תכניות שאמורות לספק תרומה משמעותית לשורה התחתונה שלנו. יכולת הרחבה של פלטפורמות הטכנולוגיה שלנו והמודל הארגוני שלנו מאפשרים לחברה לגדול במהירות".
מנכ"ל החברה סיפר בעבר כי הוא מאמין ש-Intrexon צפויה לתרום לאנושות בתחומי חיים רבים לרבות מזון, בריאות, אנרגיה, ואיכות סביבה.
- 5.דניאל 20/08/2015 18:33הגב לתגובה זוכשהמפולת תגיע המניה הזאת וכל החברות שלה יסחרו בדולר אחד.
- 4.בטח. מי שקונה מניה בא ומתחיל לפמפם אותה (ל"ת)שי 19/08/2015 08:00הגב לתגובה זו
- 3.אני מחזיק במניה שהמליץ ב4.5 $ היום שווה $0.20 (ל"ת)gg 18/08/2015 23:51הגב לתגובה זו
- 2.ללא 18/08/2015 15:37הגב לתגובה זוכל פעם ששמעתי בקולו הפסדתי!
- 1.עוד שטות. 25% מהמניות בשורט ! (ל"ת)אחד 18/08/2015 15:34הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
