עימות חריף בכנסת בין שרון גל לזחאלקה גרם לפיצוץ הישיבה, "תוציאו מפה את המחבל!" - צפו בקטע
ועדת הפנים של הכנסת התכנסה היום בכדי לדון בסוגיית עלייה יהודים להר הבית. מהר מאוד הדברים התפתחו לחילופי דברים קשים בין ח"כ זחאלקה לבין ח"כ שרון גל - עד למצב בו יו"ר הועדה ח"כ אמסלם נאלץ לפוצץ את הישיבה לאחר שבלתי אפשרי היה להתקדם.
הדיון כונס לצורך הצעה לסדר היום שהגישו חברי הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) ומיקי מכלוף זוהר (ליכוד) שדרשו לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית ולנהוג ביד קשה מול מתפרעים מהצד הערבי. כאשר ח"כ זחלאקה מהרשימה המשותפת קיבל את רשות הדיבור ואמר כי "דם ישפך" אם יהיה שינוי בסטטוס קוו - הדבר הביא לתגובה קשה מצד שרון גל ומכאן הדברים נמשכו בצעקות - עד לפיצוץ הישיבה.
- 10.שרון גל כל הכבוד סוף סוף מישהו שלא מוותר (ל"ת)נמאס מהבריונות הערבי 16/06/2015 22:29הגב לתגובה זו
- 9.ערבי גאה 16/06/2015 17:49הגב לתגובה זואני לא יכול להבין שיש לנו חברי כנסת עם עבר פלילי שמנסים ללבן את התמונה שלהם דרך השתלחות באזרחים ולעורר שנאה ולנפץ דו קיום ,לבל לא ציפיתי כך מחבר כנסת,מאכזב
- 8.זחלקה שגריר דאעש בישראל נקודה (ל"ת)משה ראשל"צ 16/06/2015 16:08הגב לתגובה זו
- 7.אבי 16/06/2015 16:05הגב לתגובה זוסוף סוף קול קצת שפוי במדינה המפגרת הזאת. שיעיפו את המחבלים משם
- אחד 16/06/2015 16:26הגב לתגובה זושרון גל משחק את המשחק של המשוגע ע"מ שגולם כמוך ייפול ברשת ויחשוב שהוא "מישהו"......טפשון שכמותך !
- 6.אין עתיד פה - חבורה של מפגרים (ל"ת)ציקי האדום 16/06/2015 16:04הגב לתגובה זו
- 5.הכל שלי שלנו של כולנו כולל הגז האשלג הקרקעות הכל שלנו (ל"ת)זה שלי זה שלי 16/06/2015 15:42הגב לתגובה זו
- 4.להוציא את שרון הפאשיסט ... (ל"ת)ציניקן 16/06/2015 15:40הגב לתגובה זו
- 3.העיתונאים 16/06/2015 15:37הגב לתגובה זודי לנזקים
- 2.צדק 16/06/2015 15:36הגב לתגובה זואם כל הכבוד לדמוקרטיה וזכות דיבור לכל מטומטם, גם זכות דיבור של גל שרון היא טובה, ובאמת משקפת מצב שבו רובינו שותקים על מצבים אבורדיים מרוב פחד מול ערבים, עיתונות, או עליית מדרגה בטרור. מספיק לפחד
- 1.אברהם 16/06/2015 15:34הגב לתגובה זוויצחק ליעקב

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
