הרצון מתממש: חברת אורנג' העולמית תפסיק את ההתקשרות עם פרטנר
לאחר שאתמול מנכ"ל אורנג' העולמית הודיע כי היה מבקש לנתק את הקשר עם ישראל, היום נראה כי רצונו מתגשם. לדברי החברה " ההחלטה לא נובעת מסיבה פוליטית". חברת פרטנר משתמשת בסמל של אורנג' בלבד כחלק ממיתוג החברה.
בהודעתה של החברה נכתב כי להחלטה אין גוון פוליטי, אלא הסיבה היא שהחברה אינה מעוניינת להמשיך התקשרויות עם חברות שבהן היא לא המפעילה הישירה. בתוך כך אורנג' מבקשת לשים סוף למתן הרישיון לשימוש במיתוג".
בעל השליטה חיים סבן מסר אמש כי: "אני גאה להיות בעל השליטה בחברת פרטנר, שהנה חברה בבעלות ישראלית, החוכרת את המותג אורנג׳. איומים לא ירתיעו אותי, אמשיך לפעול בישראל ולהוביל את המאבק העולמי למען ישראל״
- מניית אורנג' העולמית נופלת במסחר בפאריס - וזה כלום לעומת מקבילתה
- הסכנות של פרידה ממותג; אורנג' ואיטונג כדוגמא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 11.וסילי גונדר 05/06/2015 10:12הגב לתגובה זוהוכיחו כבר יותר מפעם בעבר וזו לא מחמאה, אפילו לא בצחוק! זה שהשפ פרטנר טוב לא פחות מאורנג' (כתבתי "השם", גם זה בטוח, זה שפרטנר תקבל ערמה של כסף מהנבלות, גם זה בטוח, וזה שמצבנו בדעת הקהל העולמית עגומה ועצובה, גם זה נכון. תודה ביבי, , אמת תודה, הצלחות גדולות יש לך להראות אחרי 10 שנים כמעט מכל כיוון, מה בדיוק, אני לא ממש יודע, החרדים שמחים, האלפיון העליון שמח, המתנחלים (לא בהכללה), שמחים, משרד הבטחון שמח, איילת שקד מאושרת ועוד כמה לידה, כל היתר מר שקרניהו, כל היתר על הפנים, המקרו של מדינת ישראל נהדר, המיקרו, הרוס, הרסת אותו שנה אחרי שנה, תחלס ביבי, הרסת לנו את הצורה במשך 10 שנים רצוף וממשיך, ככה זה, עם דפוק מקבל את מה שהוא מבשל.
- 10.ראיס-פוטין-טיל 400S 04/06/2015 21:44הגב לתגובה זויש לנו היסטוריה רעה עם צרפתים:ממשלת ווישי של מרשל פאטן,ברבי ו80000 יהודים שנשלחו לאושוויץ, ספינות "שארלבורג",אמברגו על מטוסי מירז' ועכשיו "אורנג'"
- 9.בגלל ממשלת הזוועה... 04/06/2015 19:51הגב לתגובה זווהעיקר שביבי והחרדים יוכלו להמשיך לגנוב....
- מסכן 05/06/2015 00:41הגב לתגובה זוהכי קל להפריח מילים וקללות בלי שום קשר. גם לי יש הרבה טענות על ביבי ועל החרדים (לא גזענות ושנאה כללית אלא נגד מי שלא מוצא חן בעיני מתוכם) אבל אני יכול להיות ענייני ולראות את הצד היפה בכל דבר. החיים שלי דבש מול הגיהנום שאתה גורם לעצמך. רפואה שלימה
- 8.זוהי רק סנונית ראשונה לשואה שאליה מובילה אותנו ממשלת (ל"ת)הזוועה של ביבי! 04/06/2015 19:34הגב לתגובה זו
- 7.אין לחרמות האלה שום משמעות מעשית (ל"ת)גיל 04/06/2015 19:32הגב לתגובה זו
- 6.אזרח 04/06/2015 19:15הגב לתגובה זומשמעות -מכהאנושה לתעשיית הרכב הצרפתי שהינה בעלת לובי חזק בממשלת צרפת. רנו סיטרואן פיז'ו.
- 5.הזדמנות מצוינת לפרטנר לחסוך 15 מיליון שקל בשנה (ל"ת)שייפטרו מהמותג אורנג 04/06/2015 19:00הגב לתגובה זו
- 4.משה+ 04/06/2015 17:58הגב לתגובה זושתי אופציות להתפטר משם ORANGE, וגם לחסוך קצת כסף
- 3.זה הזמן לאחדות - כולנו פרטנר! (ל"ת)זמן למילה טובה! 04/06/2015 17:42הגב לתגובה זו
- 2.ייאי 04/06/2015 17:39הגב לתגובה זואם ממשלת צרפת היתה רוצה אז רישאר היה חוזר בו.המסקנה:גם ממשלת צרפת החלה להחרים את ישראל.
- ראיס-פוטין-טיל 400S 04/06/2015 21:47הגב לתגובה זוצרפת לאורך ההיסטוריה הצטיינה ביחס שלילי כלפי יהודים וישראל בפרט.
- 1.פרטנר - זה הזמן להפוך לימון ללימונדה... (ל"ת)ציקי האדום 04/06/2015 17:38הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
