בקשה לייצוגית נגד 'מאסטר-שף': "האודישן - הטעיה עד תרמית של ממש"
עורכי הדין דן אשכנזי ודקלה ברנס, הגישו אתמול (יום ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה לתביעה ייצוגית נגד גיל הפקות הפקת התכנית מאסטר-שף, בטענה להטעיה ותרמית נגד משתתפים שהגיעו לצילומי האודישנים בנמל חיפה. סכום הבקשה לתביעה, אותה הגישו עורכי הדין בשמו של אסף הלפרין, עומד על כ-16 מיליון שקלים.
בתביעה נכתב כי 1,000 איש שהגיעו להשתתף באודישנים בנמל חיפה, היו למעשה תפאורה להפקה, וכי רובם לא השתתפו כלל באודישנים ולא הציגו את בישוליהם. "מטרתו היחידה של האודישן לא הייתה אלא תרמית פשוטה", נכתב בכתב התביעה, "מטרתו היחידה היא להסריט את 1,000 משתתפיו לצורך הפתיח המרשים של פרק העונה".
בתביעה נטען כי הקטעים בהם נראים המתמודדים מכינים את המנות, היו מבוימים לטובת הפרומואים והתכנית. ובסיום קיבלו רוב המשתתפים הודעה על כך שלא עברו את האודישן, הגם שזה כלל לא התקיים.
לדברי התובע, ההפקה הפרה את חוק הגנת הצרכן, ולכן עליה לפצות את 1,000 המשתתפים בסך כולל של 16 מיליון שקלים - כ-16 אלף שקלים לכל מתמודד.
רק שבוע שעבר שלחה מתמודדת אחרת בשם ענבל סילברה, מכתב באמצעות עו"ד שלי נחום, לחברת ההפקה של 'מאסטר-שף', ובו דרישה לתשלום פיצויים של 30 אלף שקלים. סילברה גם הגישה תלונה במשטרה על הטעיה, ואף שקלה להגיש תביעה ייצוגית אף היא.
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- האח הגדול ממשיכה לנצח; צמוד יחסית בחדשות מוצ"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טעימה מהחוזה: 30% עמלת ייצוג, ההפקה לא אחראית למצב הבריאותי
במקביל לתרעומת שהעלו משתתפים נגד הפקת התכנית של קשת, נחשף גם החוזה עליו צריכים המתמודדים לחתום. החוזה כולל לא פחות מ-19 עמודים ומאות סעיפים.
בין היתר ישנה התייחסות לחשבונות ברשתות החברתיות: "במידה ויגיע המועמד לשלב התחרות באולפן, יידרש המועמד כתנאי יסודי להשתתפותו להקפיא את כל חשבונות הרשתות החברתיות שברשותו החל מיום ההודעה על קבלתו לשלב התחרות באולפן ועד למחרת יום שידור תכנית הגמר של התכנית, אך אם הודח בשלב מוקדם יותר. המועמדים/משתתפים מודעים לכך כי יתכן והמועדים משתתפים מסוימים יבחרו לבשל מנות שאינן כשרות במהלך התחרות".
עוד נדרש המשתתף להצהיר כי "הוא לא יוכל לדרוש כי קטע מסוים לא ייכלל בתכנית ו/או בקדימונים והוא לא יכול לטעון לפגיעה בשמו הטוב. המשתתף מוותר ויתור מוחלט וסופי על כל טענה ו/או תביעה כלפי המפיק ו/או הערוץ ו/או מי מטעמם בעניים אלה".
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
רוצים להשתתף בתכנית בישול אחרת? "המשתתף מתחייב כי משך תקופה של 6 חודשים מתום תקופת ההסכם, הוא לא ישתתף בתכנית טלוויזיה שבמרכזה תחרות בישול ללא קבלת אישורו של המפיק לכך".
המשתתף גם צריך לחתום על תצהיר רפואי, ולאשר את הסעיף הבא: "המשתתף מבין כי במסגרת התכנית ושלביה השונים, הוא עלול לחוש בלחץ פיזי ו/או נפשי כאשר תאורת האולפנים ומצלמות הטלוויזיה עלולות להעצים תחושות אלה. אשר על כך, מצהיר המשתתף כי הוא שקל בכובד ראש את דבר השתתפותו בתכנית וכי הוא אינו סובל ממצבי לחץ ונמצא במצב נפשי וגופני תקין לצורך השתתפותו בתכנית. המשתתף מוותר בזאת באופן בלתי חוזר על כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כלפי המפיק ו/או הערוץ ו/או מי מטעם בקשר עם נזק ו/או פגיעה כלשהי הקשורה בדרך כלשהי להשתתפות במסגרת התכנית ו/או שלביה השונים".
בנוסף, "המפיק דורש מהמשתתפים לחתום על טופס ויתור על סודיות רפואית בקשר של אבחון פסיכולוגי (המצורף כנספח להסכם, א"כ), וכי על המשתתף להצהיר כי למיטב ידיעתו אינו רגיש לכך סוג שהוא של רכב מזון ונוזלים, תבלינים ועוד".
כפי שנהוג בתכניות ריאליטי מסוג זה, המפיק גם הופך לתקופה מסוימת למנהלו של המשתתף, וגובה "בתמורה למתן שירותי הייצוג כאמור, עמלה בשיעור 30% בתוספת מע"מ מכל התקבולים באשר מהם הנובעים מפעילויות המיוצג בתחומי הייצוג משל תקופת ההסכם" - שנה משידור תכנית הגמר של 'מאסטר שף'. מדובר על הכנסות ממשכורת, בונוסים, פרסומות ועוד. אגב, כל ההוצאות שתידרשנה בקשר לפעילות המיוצג בהסכם זה, תחולנה דווקא עליו.
במידה והמשתתף מעוניין לעבור לסוכן אחר, הוא ימשיך להעביר את סכום העמלה של 30% ל'גיל הפקות'. בנוסף, החברה המייצגת "תהא רשאית להעביר את זכויותיה ו/או חובותיה לפי הסכם זה, כולן או חלקן, לאחרים לפי ראות עיניה מבלי שיהיה צורך בקבלת הסכמת המיוצג לכך, כל זאת בתנאי שזכויות המיוצג על פי הסכם זה לא יפגעו מכך".
- 2.אין חדש תחת השמש 15/01/2014 09:27הגב לתגובה זוהכל תפור מראש ומלוהק ע"פ הסיפורים ומשרדי ליהוק.
- 1.אתם יודעים כמה כסף עולה להדפיס חוזה בן 19 עמ? (ל"ת)צדק 14/01/2014 21:54הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
