לוהטות: 5 מניות עם אפסייד של עד 200% - צפו ברשימה
בזמן שהשווקים אחרי ראלי 2013 (הנאסד"ק עלה 30%) והעיניים כבר מופנות ל-2014, למרבית המשקיעים ברור שבשביל לעשות תשואות משמעותיות, צריך לחפש בפינצטה. באתר ביליונר פורטפוליו איתרו 5 מניות שאותן הם רואים כבעלות פרופיל סיכון-סיכוי טוב, עם פוטנציאל לאפסייד של 100%-200% ודאוונסייד מוגבל. בכדי לשים דברים בפרופורציה ובעיקר להיות עדכניים - הוספנו את עדכוני ההמלצה האחרונים מצד הגופים הבולטים בכל נייר ונייר. הנה הרשימה:
1.
2.
3.
- סיטי: הכלכלה האמריקאית בדרך ל"ריצה חמה" - אלו המלצות הקנייה
- סיטיגרופ מעלה דירוג לנובה: נותנת אפסייד של 20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4.
- 11.לא להתקרב ע"פ בדיקה נפלו חדות במחזורים עצומים יש בעיה.. (ל"ת)cvc 13/11/2013 09:08הגב לתגובה זו
- 10.סוחר 12/11/2013 20:20הגב לתגובה זולמה אתם לא כותבים כתבה רצינית על שוי אינטרנט זהב שבה יש אפסייד של יותר מ200 אחוז . אלוביץ מחזיק אותה נמוך כדי לתת הצעת רכש לאחר סגירת עיסקת YES .
- מושיק 13/11/2013 08:00הגב לתגובה זוכל מילה בסלע
- 9.גונן 12/11/2013 19:23הגב לתגובה זוhttp://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=855321
- 8.גלעד 12/11/2013 16:56הגב לתגובה זוAmarin לא עוסקת בשום דבר שדומה אפילו למערכות עצבים והמחיר שלה כרגע הוא אחרי נפילה של כ - 73% לאחר שה FDA הודיע להם שיש לערוך מחקר נוסף לפני שיחליטו אם לאשר אותה, מבחן שצפוי להסתיים אולי בשנת 2015. CITY דווקא כן נקבו מחיר של 2.5 ויש כרגע התארגנות של תביעות בארה"ב כנגד החברה בגין מצגות שווא והטעיית משקיעים. אבל במחיר הזה הסיכון נראה שווה. לדעתי.
- 7.עמי 12/11/2013 16:34הגב לתגובה זווגם עם מאזן פיננסי לא מעודד במיוחד.
- 6.המלש 12/11/2013 16:25הגב לתגובה זוממש להשתגע . מי בכלל מכיר את המניות הללו?. מי יכול לעקוב אחר מניות אלו? לרוב הציבור אין גישה למצבם הפיננסי והעיסקי של חברות אלו ואחרות שנסחרות בבורסות מניות בחו"ל. מי יהיה אחראי אם עקב אי הכרות עם חברות אלו ירדו מחירהם. ויהיו הפסדים כספיים.
- 5.פיני 12/11/2013 13:53הגב לתגובה זועם מקל לא נוגע בהם ללונג רק שורט.
- 4.צדק 12/11/2013 13:47הגב לתגובה זוזאת אומרת אפילו אפסייד גבוה יותר-300% והסיכון בירידה מאוד נמוך כפי שציינתם למעלה.
- 3.בא 12/11/2013 13:30הגב לתגובה זואם תעבדו קשה יש סיכוי שיכניסו אתכם ,טוב לא .
- 2.אני קראתי בפורום בתפוח הגדול שכלל ביוטק200% עלייה פוטנצ (ל"ת)מתן 12/11/2013 13:09הגב לתגובה זו
- 1.קורא 12/11/2013 12:29הגב לתגובה זובעבר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
