עשו אקזיט: AOL רוכשת את Adap.tv הישראלית תמורת 405 מיליון ד'

הרכישה הינה במסגרת מאמציה של AOL להגדיל את פעילותה בתחום הווידאו המקוון, תחום אותו הגדיר מנכ"ל החברה, טים ארמסטרונג, "סגמנט הצמיחה הכי חשוב בתעשייה שלנו"
יעל גרונטמן |

חברת AOL האמריקנית (סימול: AOL) הודיעה היום בסמוך לפרסום דוחותיה כי היא רוכשת את הסטארט אפ הישראלי Adap.tv המנוהל על ידי אמיר אשכנזי תמורת 405 מיליון דולר. זאת, במסגרת מאמציה להגדיל את פעילותה בתחום הווידאו המקוון. Adap.tv פיתחה מערכת לניהול פרסומות וידאו באינטרנט. בעלי Adap.tv יקבלו במזומן 322 מיליון דולר ואת היתרה בסך 83 מיליון דולר הם יקבלו במניות של AOL. Adap.tv תמשיך לפעול כיחידה נפרדת מארגון הווידאו של AOL, אותו מוביל סגן הנשיא הבכיר רן הר נבו. מניית AOL עולה ב-5% במסחר המוקדם. את תחום הוידאו המקוון הגדיר מנכ"ל החברה, טים ארמסטרונג, "סגמנט הצמיחה הכי חשוב בתעשייה שלנו" ואמר, "AOL היא מובילה בתחום הווידאו באינטרנט והשילוב שלה עם Adap.tv תיצור את פלטפורמת הווידאו המובילה בתעשיה". במסיבת העיתונאים המשותפת אמר ארמסטרונג כי "מייסדי Adap.tv וצוות העובדים חדורי משימה להפוך את הפירסום המקוון לפשוט כמו המסחר המקוון ושתי החברות יחד ירדפו אחרי החזון הזה באגרסיביות". ארמסטרונג הגדיר גם את Adap.tv כ"חברה שנמצאת בחזית הן במגמת הפירסום התוכניתי (Programmatic trend ad) והן במעבר מהטלוויזיה המסורתית לווידאו אונליין". הסכום ששילמה AOL בעבור הסטארט אפ הישראלי עולה על הסכום של 315 מיליון דולר ששילמה החברה בעבור רכישת ההאפינגטון פוסט, מה שהופך את הרכישה הנוכחית לגדולה ביותר שביצע המנכ"ל טים ארמסטרונג מאז נכנס לתפקידו בשנת 2009. האתר ביזנס אינסיידר דיווח ביולי כי AOL הגישה הצעה לרכישת Adap.tv בתמורה ל-400 מיליון דולר, אך כעת מתברר שהיא היתה מוכנה לשלם קצת יותר. Adap.tv שהוקמה ב-2006 וגייסה מאז 48.6 מיליון דולר צצשקיעים שונים ובהם קרנות הון הסיכון ג'ימני ישראל, רד פוינט וונצ'רס, ספארק קפיטל, ובסמר ונצ'ר פרטנרס. Adap.tv תמכה ביותר מ-26,00 קמפיינים פרסומיים שרצו על פני 9,500 אתרים. בדוחות הרבעון השני שפירסמה היום AOL, מוותיקות עולם האינטרנט שנעלמה בעבר כמעט מהמפה, היא הציגה צלילה של 97% ברווחיה שהסתכמו ב-28.5 מיליון דולר או 35 סנט למניה, לעומת רווח של 970 מיליון דולר או 10.16 דולר למניה שהרוויחה ברבעון המקביל אשתקד, רווח שנבע אז בעיקר מעסקת פטנטים חד פעמית מול מיקרוסופט. הכנסות AOL עלו ב-2% ל-541 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

פריון עקפה את התחזיות ברבעון השלישי - והמניה טסה

למרות הירידה ברווח ובהכנסות - פריון הישראלית עקפה בענק את תחזית ההכנסות
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק -4.05% הדואלית פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי בהם רשמה ירידה בשורה העליונה והתחתונה אך ניפצה את תחזית ההכנסות של האנליסטים. המניה מזנקת 14% במסחר במחזור של 3.5 מיליון שקל - פי 10 מהממוצע היומי בחודש האחרון. ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו ל-52.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 86.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהחלטת החברה לחתוך את עלויות רכישת הלקוחות מאז הרבעון השלישי ב-2014. עם זאת, החברה עקפה את התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 46.51 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-6.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 26.7 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה הסתכם ברבעון 0.09 דולרים - מעל צפי האנליסטים לרווח של 0.07 דולרים למניה. מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, ציין: "אני מרוצה מאוד מתוצאות הרבעון השלישי, לאור העובדה שהתעלינו על תחזית ההכנסות, ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP. חשוב מכך, הרבעון השלישי מהווה ציון דרך משמעותי בתפנית הפעילות בחברה, מאחר וצד ההיצע בפעילות מוניטיזציית התוכנות שלנו חזרה להציג צמיחה בשורת ההכנסות לראשונה מזה 6 רבעונים, כרבעון לפני התוכניות. האסטרטגיה שלנו הביאה לתוצאות להן ציפינו, דבר המחזק את הערכותינו כי פעילות המוניטיזציה תמשיך להיות משמעותית עבור פריון עם מרווחים ותזרים מזומנים משמעותיים. במבט לעתיד, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי". "בצד הביקוש, מאחר והאינטגרציה של פתרון הפרסום ברשתות החברתיות שלנו לתוך פלטפורמת Growmobile כמעט והושלמה, תשומת הלב שלנו מצויה כיום בהגדלת ההשקעה במכירות ושיווק במטרה להביא לצמיחה בהכנסות", הוסיף מנדלבאום. "סיימנו את הרבעון עם 168 מפרסמים פעילים ועם ניהול קמפיינים פרסומיים בהיקף של כ-33 מיליון דולר, וזאת בחודשים הנחשבים כעונה החלשה של השנה.. הרבעון הרביעי החל טוב ואנו מצפים כי הוא יהיה הרבעון הטוב ביותר עד כה".