תפרון מסכמת רבעון: ההכנסות עלו ב-5% לרמה של 20.8 מיליון דולר

תפרון עברה לתזרים מזומנים חיובי של שהסתכם ב-753 אלף דולר. מנכ"ל החברה, עמית מרידור, הודיע על פרישה מתפקידו לאחר כ-4 שנים
חן דרסינובר |

חברת תפרון פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2013. יצרנית ההלבשה "ללא תפרים", שבעבר כבר הייתה על סף פשיטת רגל, דיווחה על צמצום ההפסד הרבעוני ב-45% תוך הצגת גידול של 7.8% ב-EBITDA. בנוסף, מנכ"ל תפרון במשך 4 שנים עמית מרידור הודיע על כוונתו לפרוש מניהול החברה, ודירקטוריון תפרון מינה ועדת איתור שתחל בחיפוש אחר מנכ"ל חדש.

תפרון שמתמקדת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של הלבשה תחתונה, הלבשת ספורט ובגדי ים וחוף, מייצרת את מוצריה בישראל, בירדן ובמזרח הרחוק ומוכרת את מוצריה בעיקר בארה"ב ובאירופה. בין לקוחותיה ניתן למצוא גם חברות בינלאומיות מובילות וידועות כגון וול מארט, ויקטוריה סיקרטס, גאפ וקלווין קליין.

בשורה העליונה, תפרון דיווחה על גידול של 5% במכירות ל-20.8 מיליון דולר, זאת בהשוואה ל-19.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה את הגידול במכירות על רקע השקת שני פרוייקטים חדשים לשניים מלקוחותיה המרכזיים. הגידול במכירות קוזז בחלקו על רקע ירידה במכירות ללקוחות ה-Retali העיקריים של החברה, כתוצאה מקבלת הזמנות בהיקף נמוך יותר מאשר בתקופות קודמות.

צעדי ההתייעלות בהם נקטה תפרון הביאו לגידול של 13% ברווח הגולמי שהסתכם ב-3.5 מיליון דולר, שנבע כפועל יוצא מקיטון במצבת המטה של החברה וכן הורדת עלויות רכישת מוצרים של פעילות הסחר של החברה כתוצאה מהגברת התחרות בין ספקי בחרה ומעבר לספקים חלופיים (בעיקר במדינות דרום מזרח אסיה).

תפרון הציגה תזרים מזומנים חיובי שהסתכם ב-753 אלף דולר, לעומת תזרים שלילי של כ-2.57 מיליון דולר אשתקד שנבע בעיקר משיפור בתוצאותיה הכספיות וקבלת האשראי ספקים על רכש פעילות ה-off-shore בסין במחצית השנייה של שנת 2012.

עמית מרידור, מנכ"ל תפרון היוצא הגיב לדוחות: "הגעתי לתפרון במטרה ברורה להחזיר אותה להובלה עולמית בתחום האל תפר ולבצע תוכנית מפנה שתחזיר את החברה ליציבות וליכולת להתמודד טוב יותר עם האתגרים הרבים שעומדים בפני חברה בתחום הטקסטיל.ייצב את החברה מבחינה פיננסית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?