גרף

יסמנו V? פרטנר וסלקום קרובות למחיר טרם החלה מלחמת המחירים - צפו בגרף

בימים הקשים של 2012 מניות הסלולר צללו עשרות אחוזים, האמיצים שקנו קוטפים כעת את הפירות - צפו בתשואות מאז השפל...
יעל גרונטמן | (5)

כניסתן של 2 החברות הסלולריות החדשות ויריית הפתיחה של מלחמת המחירים נתתה את אותותיה במחירי המניות של חברות הסלולר הוותיקות באופן חריף ביותר . אבל כעת, פחות משנה לאחר מכן - אפשר לסמן V על התיקון הגדול.

תיקון אגרסיבי כלפי מעלה הביא את מניותיהן של 2 חברות הסלולר פרטנר וסלקום, קרוב לרמות בהן נסחרו ערב הרפורמה, וזאת לאחר שעברו תהליכי התייעלות שכלל את פיטוריהם של מעל ל-5,000 עובדים.

משקיעים אמיצים (ובדיעבד גם חכמים) שנכנסו למניות הסלולר באמצע הקיץ האחרון - הרוויחו בגדול, עם תשואה של מעל 110% בפרטנר ושל כ-80% בסלקום. למרות התיקון בצורת ה-V שנרשם במניות אלו בשנה החולפת, הן עדיין רחוקות בשיעור של 60%-70% מרמות השיא בהן נסחרו בדצמבר 2010.

זינוק של 113% מיולי

מניית פרטנר שנסחרה בעת השקת הרפורמה ברמה של 2,574 אגורות נפלה בסוף חודש יולי לשפל של 1,185 אגורות, צניחה של כ-54%. מאז ועד היום הצליחה המניה, שהשליטה בה עברה מאז כבר מידיו של אילן בן דוב לידיו של חיים סבן, לרשום זינוק חד בשיעור של 113%.

אתמול זינקה פרטנר בעוד 2.67% לשווי של כ-3.85 מיליארד שקל. עם זאת, מחיר זה עדיין רחוק מאוד מרמות השיא בהן נסחרה המניה בשלהי שנת 2010, אז היא נסחרה בשווי של 10.6 מיליארד שקלים.

בדומה לגרף של פרטנר, גם הגרף של מניית סלקום נראה בשנה האחרונה דומה לאות V. חברת הסלולר הנשלטת על ידי דסקונט השקעות מקבוצת IDB, של נוחי דקנר (בינתיים...), שנפלה תוך 3 חודשים מכניסת הרפורמה לתוקפה ב-55% עברה מאז התאוששות נאה עם כי מרשימה פחות מזו של פרטנר.

מניית סלקום טיפסה מאז השפל שנרשם בה בסוף יולי ברמה של 20.1 שקלים ועד לחודש דצמבר בכ-88%, אולם אז שבה והתדרדרה בתחילת מארס לרמות של 2,720 אגורות. מאז ועד עכשיו היא נסחרת במגמה חיובית שהחזירה אותה לרמתה כיום שעומדת על 33.9, ומציבה אותה במרחק של כ-22% מהרמה בה נסחרה ערב הרפורמה כאשר שוויה של סלקום מסתכם כיום בכ-3.29 מיליארד שקל. אולם למרות התיקון המרשים שנרשם בשנה החולפת, סלקום עדיין רחוקה בכ-66% מהשיא שקבעה בשלהי שנת 2010, אז נסחרה ברמה של 101.5 שקלים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תקשיב מעריצי כחלון 22/04/2013 09:29
    הגב לתגובה זו
    אז מה בעצם נעשה פה? פעם ב 200 שקל קיבלתי מכשיר חדש שירות ואחריות היום באותו סכום אני מקבל אותו דבר רק שהם מרגישים שהם הנדפקים ובהתאם היחס והשירות ?
  • אפילו באורנג' חבילה הכל כלול עולה 125 . מכשיר תקנה לבד (ל"ת)
    תוהה 22/04/2013 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שישרפו בגהנום החברות הישנות (ל"ת)
    לא מתקרב 22/04/2013 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אמיל 22/04/2013 08:45
    הגב לתגובה זו
    1. זה נכון שהמחירים של פרטנר הם ברמה של 2012 , אבל צריך לזכור שהנפילה התחילה עוד ב2011. שימו לב שבסוף 2010 פרטנר הייתה שווה 60 שקלים ! זה אומר שיש עוד פוטנציאל. 2. הסיבה לדעתי לנפילה עד הרפורמה היא ההסתבכויות של בעל השליטה. היום כאשר פרטנר הוצאה מידיו של טייקון נפסד, יש לקוות שהבעלים הנוכחיים יתנהגו עם הכנסות בהגיון. ועכשיו הביטו על סלקום ותבדקו מי הבעלים שלה ... סמיילי. 3. כיוון ששוק הסלולר הוכיח שניתן להתקיים גם במחירי רצפה, אני מסתכל על אל-על. לעניות דעתי אחרי שכל הרחש-בחש של השמיים הפתוחים יירגע ( ואין אפשרות אחרת, טיסות LOW COST לאירופה הן עניין מוגמר ) - מדובר בכסף על הרצפה.
  • 1.
    הזדמנות קנייה מחזיקה בסלקום וירדה הרבה (ל"ת)
    דיסקונט השקעות 22/04/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.