סגרו עסקה: בכמה נמכרה דירת 60 מ"ר עם אח(!) במרכז גבעתיים?
הביקוש לדירות קטנות בתל אביב משפיע גם על שוק הנדל"ן של גבעתיים השכנה. מרבית הדירות המוצעות למכירה נבנו בשנות ה-50-60 והינן בנות 2-3 חדרים. בעקבות הביקוש הרב בעיר דירות לא נשארות הרבה זמן "על המדף".
ברחוב לכיש, במרכז העיר בין הרחובות כצנלסון והל"ה נמכרה בשבוע שעבר דירת 2 חדרים, שמורה ולא משופצת בשטח 60 מ"ר (5 מ"ר מרפסת שנסגרה), קומה 2 מתוך 3 בבניין, בבניין בן ע-50 שנה, ב-1.15 מיליון שקל.
"מדובר בדירה מקורית ששופצה לפני 30 שנה ללא מעלית וללא חניה", אמר יואב פרץ מ-MY HOME CITY שביצע את העסקה. "הרוכשים התלהבו מהאח בדירה ומייד סגרו, עמדה 48 שעות בלבד בשוק. הזוג בשנות ה-40 לחייו רכש את הדירה למטרת השקעה ב-1.15 מיליון שקל, ביקשנו בהתחלה 1.17 מיליון שקל. ניתן להערכתי להשכירה תמורת 3,800 שקל (3.9% תשואה)". לדבריו אין היתכנות כרגע לביצוע תמ"א 38 בבניין, בין היתר מאחר ואת הקומה העליונה מאכלסת דירת גג.
פרץ מוסיף כי לפני כחודש וחצי נמכרה דירת 3 חדרים ברחוב ל"ה הסמוך, 65 מ"ר ללא מעלית אך עם חניה ב-1.25 מיליון שקל.
להלן מספר עסקאות שנסגרו באזור בנובמבר לפי אתר מידע נדל"ן של רשות המיסים:
ברחוב שינקין 44 נמכרה דירת 2.5 חדרים בשטח 50 מ"ר, קומת קרקע, ב-1.16 מיליון שקל; ברחוב כצנלסון 23 נמכרה דירת 2 חדרים בשטח 55 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ב-930 אלף שקל וברחוב סירקין 22 נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 54 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, במיליון שקל.
כתבות מעניינות נוספות:
- 4.לא נמאס לכם כבר 5 שנים בלה בלה בלה,המחירים לא יירדו ! (ל"ת)אוי לוזרים 05/12/2012 11:23הגב לתגובה זו
- דירה 05/12/2012 15:57הגב לתגובה זואתה מהמשקיעים נראה מי יהיה לוזר בשנת 2013.............כבר יש ועדת חקירה על כל נושא הנדלן בארצ.קבלנים כבר לא רוצים לבנות בידיעה שהנפילה בדרך....וגם כמות הדירות שלא נמכרו ב2012 מאוד מדאיגים את הבנקים והאוצר
- כן כן,את לא מאותו טוקבק משנת 2007? (ל"ת)עוד לוזר 05/12/2012 16:42
- 3.גבעתים 05/12/2012 09:12הגב לתגובה זועם כל הכבוד גבעתיים לא לצעירים מטיילים בערב ופוגשים קשישים קשישים קשישים
- צעיר 05/12/2012 11:07הגב לתגובה זוהזקנים לא חיים לנצח...גבעתיים התמלאה בצעירים ובבתי קפה בשנים האחרונות. בשקלול מלא של איכות חיים, חינוך וכו' היא מייד אחרי תל אביב
- 2.מתן 05/12/2012 08:46הגב לתגובה זוהזוג היה מרוויח יותר אם היה שם את ההון העצמי באג"ח מדינה ל-30 שנה, אבל היהודים סתומים, רוצים קירות בלבד
- נכון מאד כמה שאתה צודק! כולם פה משקיענים חכה שהם ישקעו (ל"ת)אנונימי 05/12/2012 11:15הגב לתגובה זו
- 1.נוחי 05/12/2012 08:45הגב לתגובה זולא שווה אפילו 700 אלף שקל, אנשים התחרפנו
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
