פייסבוק-מפולת? זה הזמן להשקיע כמו באפט - הנה 2 מניות שהגורו אוסף כעת
אחת לכמה שנים נטפלת העיתונות לוורן באפט ומספרת שהוא מפסיד למדדים. זה קרה לאחרונה, כאשר ב-2011 מניית ברקשייר התוואי של באפט ירדה בכ-5% בעוד ה-S&P500 האמריקני נשאר במקום. למען האמת, באפט הפסיד לשוק האמריקני במחצית מהשנים במהלך העשור האחרון. אז מה זה אומר? כלום. מה שחשוב היא התשואה השנתית הממוצעת ולא מי ניצח ביותר שנים. גם אם תלכו יותר שנים אחורה, תראו כי באפט מביס את המדדים. אם למשל תסתכלו על 25 השנים האחרונות, תראו שבאפט השיג תשואה שנתית ממוצעת של 26.5% בעוד ה-S&P500 הניב תשואה של 8.6% בלבד.
האם גם אתם יכולים להשיג תשואה כזו? ובכן, מספר מחקרים שנערכו בעניין מלמדים כי למרות העיכוב בקניית המניות (שהרי באפט מדווח על החזקותיו רק בסוף הרבעון), מי שהיה מחקה את התיק של באפט בצורה מדויקת לאורך 25 השנים האחרונות, עדיין היה מצליח להשיג תשואה שנתית ממוצעת מרשימה למדי של כ-15-17%. יותר מזה, אילו הייתם רוכשים רק את המניות שנקנו בשיעורים קטנים יותר לתיק של באפט, הייתם משיגים תשואה של כמעט 20% בשנה לאורך אותה תקופה. לאור זאת, ברור מדוע כדאי להציץ בתיק של באפט (כמו גם בתיקים של גורואים גדולים נוספים) מידי פעם בפעם בשביל לקבל רעיונות השקעה מעניינים. הנה שתי דוגמאות לחברות שנרכשו ברבעונים האחרונים, ובאפט הגדיל את הפוזיציה בהן ברבעון האחרון.
(Davita (DVA: ספקית שירותי דיאליזה לכמעט 150 אלף חולים במחלות כליה, באלפי מרכזי דיאליזה ברחבי ארה"ב. למרות שמדובר בחברה הנסחרת לפי שווי שוק של 7.8 מיליארד דולר, סביר להניח שמעולם לא שמעתם עליה. מנהלי ההשקעות של ברקשייר התוואי כנראה צדו אותה במסננת המניות שלהם ורכשו ממנה לראשונה ברבעון הרביעי של 2011 במחיר ממוצע של 71 דולר. בהמשך, הם הכפילו את הפוזיציה במניה ברבעון הראשון של 2012, כך שברקשייר מחזיקה 6.4% מהון המניות של החברה.
Davita פרסמה לאחרונה תוצאות טובות, שהראו על המשך הצמיחה שלה בארבע השנים האחרונות. במאזנה יש חוב די גדול לזמן ארוך, אבל התזרים היציב שלה יעזור לה לצמצמם אותו עם השנים. בשבועיים האחרונים המניה ירדה בכ-10%, יותר מהממוצע של המניות האמריקניות הגדולות. יכול להיות שזה קשור למספר פרסומים של אנליסטים שחוששים שהמגמה של הוזלת הטיפולים הרפואיים והשינויים שיתרחשו בפוליסות הביטוח בארה"ב בשנים הקרובות, יפגעו ברווחיות של החברה. גם כעת, המניה אינה זולה באופן יוצא דופן. עם זאת, אם אתם מחפשים חברת צמיחה ממגזר "משעמם" שמניותיה נסחרות במחיר סביר (Growth at reasonable price), משהו שוורן באפט אוהב, זאת יכולה להיות מניה מעניינת עבורכם להחזקה לטווח ארוך.
(DirecTV (DTV: הקרב על כיסם של הצופים האמריקנים הולך ומתחזק בשנים האחרונות. DirecTV היא אחת מספקיות השידורים הדיגיטליים הגדולות בארה"ב ובאמריקה הלטינית. בין המתחרות שלה אפשר למנות ענקיות מוכרות כמו חברת הכבלים טיים וורנר, דיש נטוורק וקומקאסט. ככל הנראה, היתרון שלה הוא במגוון תוכניות רחב יותר בהשוואה לערוצי הכבלים ובמחיר אטרקטיבי יותר גם מהבחינה הטכנולוגית. למשל, היא מאפשרת צפייה בסרטים חדשים עוד לפני שהם הגיעו לספריות הוידאו (אפילו לפני Netflix), וגם במגוון רחב של שידורי ספורט, שהדרישה אליהם הולכת ומתרחבת. כמו כן, היא מאפשרת ללקוחותיה גישה לערוצי פרימיום ללא תוספת מחיר. וכל הדברים האלו משודרים בפורמט HD האיכותי.
אם אתם חושבים שהחברה צריכה את קידום המכירות שלי אתם טועים. מדובר בענקית בשווי שוק של 30 מיליארד דולר עם 20 מיליון לקוחות בארה"ב ו-13 מיליון לקוחות באמריקה הלטינית. המכירות שלה צומחות בקצב דו-ספרתי מידי שנה. למרות שנראה שהשוק האמריקני בתחום הגיע לנקודת רוויה כלשהי, החדירה המשמעותית של החברה במדינות אמריקה הלטינית, ובעיקר בברזיל, והתחרות הנמוכה שם, עושות את שלהן.
ברבעון האחרון התווספו לחברה יותר ממיליון לקוחות באמריקה הלטינית, מה שהגדיל את ההכנסות משם בשיעור של 33%. לפי ההערכות, אם התחרות במדינות כמו ברזיל, ארגנטינה וצ'ילה, תישאר נמוכה כמו שהיא כעת, החברה עשויה להכפיל את מספר הלקוחות שלה באמריקה הלטינית ב-5-6 השנים הקרובות וכמובן שהרווחים יגדלו בהתאם.
אבל, לא הכול ורוד. הסיכון העיקרי בחברה טמון בחוב העצום שלה - כמעט 17.5 מיליארד דולר, מה שהופך את ההתחייבויות שלה לגדולות מסך הנכסים שלה (כלומר הון עצמי שלילי). לא מצב אידיאלי בלשון המעטה. עם זאת, החברה מייצרת תזרים מזומנים חופשי של כ-2 מיליארד דולר מידי שנה, כך שזה אמור להספיק לכלכל את הצמיחה שלה וגם לעזור לה להחזיר את החובות.
באפט רכש לראשונה מניות של החברה ברבעון השלישי של 2011 בטווח מחיר של 41-53 דולר, וחיזק את הפוזיציה בשני הרבעונים האחרונים במחירים דומים. היום, המניה נסחרת בערך במרכז הטווח הזה, כלומר אתם יכולים לקנות במחיר דומה ואולי אפילו זול במקצת מבאפט. למרות המינוף הגדול של החברה, המכרים שלי בארה"ב מספרים לי שאיכויות השידור, מגוון הסרטים והתוכניות ובעיקר העלות האטרקטיבית של החבילות שלה, הופכים את החברה לאטרקטיבית עבור הצרכנים. הוסיפו לזה את התמחור הנוח בו היא נסחרת ואת אפשרויות הצמיחה הגדולות שלה באמריקה הלטינית, ותקבלו מניה מעניינת להחזקה לטווח הארוך.
- 10.משקיע 20/05/2012 09:30הגב לתגובה זומחיר ברצפה כולל מזומן.
- 9.BNVI.PK (ל"ת)sis 19/05/2012 11:29הגב לתגובה זו
- 8.Miki 19/05/2012 00:33הגב לתגובה זואיפה מה שהבטחת על טכנו פליט רק ירדה מאז ההמלצה אתה לא מקצועי לצערי מספיק
- קניתי טכנופלסט..מאמין ששוה לפחות 50 אחוז יותר (ל"ת)מבין 20/05/2012 09:30הגב לתגובה זו
- 7.משקיע הדיוט 18/05/2012 21:39הגב לתגובה זואלו רק 2 מתוך 15 מניות שבהן וורן באפט משקיע, כתבה דומה פורסמה באתר cnbc השבוע,,שמתי את המניות למעקב לחודשים הקרובים,מעניין מה הן יעשו...
- 6.בא 18/05/2012 15:04הגב לתגובה זובאפט.
- 5.שגיא 18/05/2012 14:50הגב לתגובה זונכון שלמניות כמו קוקה קולה הוא לא יכול להזיז בהרבה אבל מניות בינוניות כמו שהוא רכש השבוע שלאחר הרכישה המניה עלתה 45 אחוז הוא יכול ועושה את זה.
- 4.mussa 18/05/2012 14:07הגב לתגובה זומיציתם ??
- 3.אלי משקיע חכם 18/05/2012 13:21הגב לתגובה זואחרי ירידות ענקיות של עשרות אחוזים אאסוף ואמכור ברווחי ענק הרי אפאחד לא יתן שיקרסו כאן עסקים ויפוטרו אלפי עובדים אז אנהג כמו באפט ואגרוף הון עתק
- tbh 18/05/2012 14:56הגב לתגובה זואחוזים!!! לגזור ולשמור!!! היא מתומחרת בפשיטת רגל,אחרי קריסה של 85% מהשיא.
- 2.ברוקר 18/05/2012 13:12הגב לתגובה זוקוקה קולה מקדונלס גנרל מוטורס בנקים אפל
- משקיע הדיוט 18/05/2012 23:14הגב לתגובה זוBerkshire Hathaway' s 15 Biggest Stock Holdings זאת הכתבה שפורסמה ב-cnbc ובה מוזכרות שתי המניות הנ" ל.
- 1.פעם אצלנו היתה מניה 18/05/2012 11:53הגב לתגובה זומאז שנמכרה לבעלים הנוכחיים רק יורדת אין דיבידנד גועל נפש.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.