מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן מבקשים מהמוסדיים להמנע מהשקעה בעסקי תשובה

לאחר שמנורה מבטחים הצהירה כי תמנע מהשקעה עד להסדר ש"יניח" את דעתה, תמכו המשקיעים בדלק נדל"ן בצעד זה
ג'וש דוקרקר | (31)

משקיעי האג"ח של דלק נדל"ן פרסמו היום הודעת תמיכה בהצהרת חברת הביטוח, מנורה מבטחים, אשר התחייבה שלא להשקיע בחברות הנתונות לשליטתו של יצחק תשובה.

ביום שלישי, הצהירה מנורה במכתב רשמי כי החליטה ש"לא להשתתף בהנפקות וגיוסי חוב של חברות שבבעלות של מר תשובה, כל עוד לא יהיה הסדר חוב בדלק נדל"ן אשר יהיה מקובל על קבוצת מנורה מבטחים".

תגובות לכתבה(31):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    אני כבר הרבה זמן לא מתדלק בדלק אם יש לי ברירה (ל"ת)
    אין סיבה לפרנס אותו 07/01/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    אלי 06/01/2012 21:03
    הגב לתגובה זו
    צודקים בהחלט תשובה חושב שיש לו עסק עם מוסדיים מטומטמים שמחזירים להם חובות רק אם מתחשק לו. אסור לאף מוסדי להלוות לו אגורה עד שלא יחזיר חובו בדלק נדלן עד השקל האחרון.
  • 18.
    אבי 06/01/2012 20:09
    הגב לתגובה זו
    שהמדינה עשתה תספורת באגרסקו?אין קשר לדלק קבוצה!קניתם דלק נדלן רציתם ריבית גבוהה ועכשיו אתם בוכים?כנראה שאתם צריכים להשקיע רק בפיקדון!דלק קבוצה בעיני חברה מעולה!!
  • צדיק בסדום 07/01/2012 00:30
    הגב לתגובה זו
    ואת דפי אתר זה,הם מהמרים שציפו לתשואות של מעל 100% באג" ח.לפחות רובם.הימרו,הפסידו,שיפסיקו לילל.חוץ מזה,כל המוסדיים יעמדו בתור אם דלק ק. תבצע עוד הנפקת אג" ח.
  • 17.
    ץ 06/01/2012 19:41
    הגב לתגובה זו
    כתוצאה ממהלכיו של ראש הממשלה הועברו כספי החסכונות שלנו לשוק החופשי. כעת לאחר שמתברר שהשוק החופשי מוכן לקבל את הכסף אך לא להחזיר אותו, ראש הממשלה חייב להתערב ולאלץ את הטייקונים להחזיר את הכספים שהם נטלו ריבית הצמדה.
  • 16.
    אני לא שם כסף במוסדי שמשקיע אצל תשובה (ל"ת)
    משה כהן 06/01/2012 19:34
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    יואב 06/01/2012 17:46
    הגב לתגובה זו
    אין לי ספק ששני הצדדים יצאו מרוצים. לא צריך להשמיץ אותו כרגע תנו לבן אדם אפשרות להגיע להסדר יהיה בסדר גם אני באג" ח כה' ממתין בשקט
  • 14.
    נפתח בפייסבוק מחאה 06/01/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    יצחק תשובה העם דורש קרן וריבית- דלק נדלן יש לעשות לייק
  • 13.
    כל הכבוד 06/01/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    כל הציבורצריך להחרים את כל עסקיו של מר תשובה " " הציבור לא פריר" "
  • 12.
    משקיע . 06/01/2012 12:20
    הגב לתגובה זו
    חוצפה עוברת כל גבול הם לא פוחדים שחמומי מח יעברו מקללות למעשים .
  • נפתח דף בפייסבוק 06/01/2012 15:02
    הגב לתגובה זו
    יצחק תשובה העם דורש קרן וריבית- דלק נדלן
  • 11.
    הפגנה מול ביתו 06/01/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    אני מזמין את כולם להפגנה מול ביתו של תשובה כמו שמחזיקי האג" ח שהפסידו רבות מדירים שינה נגרום גם לו להדיר שינה עד שישלם עד השקל האחרון קבוצה תיפתח בקרוב בפייסבוק חפשו יצחק תשובה בפייסבוק
  • 10.
    משקיע בדלק נדל"ן . 06/01/2012 09:51
    הגב לתגובה זו
    אני מעביר 650000 שקל מקופת גמל של פסגות למנורה מבטחים אם לא תפורסם בימים הקרובים הצהרה דומה .
  • 9.
    איזה טיפשים יש כאן 06/01/2012 08:17
    הגב לתגובה זו
    אנחנו הציבור צריכים להפסיק להזרים כספים למוסדיים,לקרנות,ולפנסיה. באם שואלים למה? כי הם עושים בכספינו ככל העולה על רוחם, ומקבלים טובות הנאה רבות דרך הכספים שלנו,כלומר השקעה בחברות של תשובה מזכה את בכירי קופות הגמל,הקרנות/הפנסייה,ועוד לתמלוגים,לבונוסוים,לארוחות חינם,לנסיעות לחו" ל חינם,ועוד. מה גם שרשות ניירות ערך לא עושה דבר וחצי דבר,ויתכן שהם גם שותפים. ולכן אסור לתת להם כספים............. בנוסף, הכל עולה בקרוב, הדלק שוב יקפוץ,הארונה,המים,החשמל,הכל, ולכן שימרו על כספיכם.
  • 8.
    אליהו 05/01/2012 22:39
    הגב לתגובה זו
    תרגיל בעלי ההון בשנים האחרונות: גיוס הון ע" י הנפקת אגחי" ם למוסדיים (יותר גמישים וקלים בתנאים ובבטחונות לעומת הבנקים) - הצפת רווחים - משיכת דיבידנדים ומשכורות מנופחות למקורבים - הגעה למצב של חדלות פרעון - " תספורת" לבעלי האג" ח (החוסכים בקופ" ג, קרנות נאמנות וכו' ). אחלה שיטה. הרגולטור חייב להתערב ולקבוע שכל עוד לא נפרעו האגחי" ם לא ניתן למשוך דיבידנדים. תחשבו כמה זה ייעל את שוק ההנפקות. הצעד של מנורה מבורך. מקווה שיצטרפו עוד. חשוב לבריאות שוק האג" ח.
  • אתי 06/01/2012 09:31
    הגב לתגובה זו
    לתשובה אני פונה אליך בתקווה שאתה טורח להתעדכן בכאבים של אלו שהאמינו בך ונותרו עם חסך גדול מאוד בכיס ואובדן האמונה בכנות, ביושר,בהגינות.ההגיון הבריא והאמונה בך,במצפונך,ביושרך הביאו אותי להשקיע באגח דלקן,אני מקווה שלא תאכזב את ההמונים שהאמינו ובטחו ועדיין מקווים שתשיב את חסכונותיהם עד הפרוטה האחרונה.חזק ואמץ אני רוצה מאוד להמשיך להאמין בך,ולראות את עסקיך פורחים. בתקווה שלא תכזיב.
  • אליהו, אתה צודק במאה אחוז (ל"ת)
    קופיקו 06/01/2012 03:49
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    השקולה 05/01/2012 22:35
    הגב לתגובה זו
    הם פעלו במינוף גבוה, השקיעו בנכסים ברמות מחיר גבוהות, זה הפקרות, זה גרם לדרדור החברה. יש חוקים נגד מנהלים שעושים כך. כשמישהו ישפט ויענש אולי מושכי המשכורות השמנות והבונוסים שנוהגים כמהמרים ילמדו לקח.
  • 6.
    המבין 05/01/2012 22:16
    הגב לתגובה זו
    סכום מטורף של 320000 והוא עוד מחייך היה צריך להתחבא בבית אני מתפלא שעוד לא הורגים אותו
  • מבין את המבין 06/01/2012 10:31
    הגב לתגובה זו
    גם הנני מופסד ממניות של דלק נדל" ן והמנהלה הקודם שעקץ את כולנו (לדעתי גם את תשובה) צוחק עם המיליונים בבנק. לכן מסכים עם 7
  • 5.
    ש 05/01/2012 22:08
    הגב לתגובה זו
    הוא לא מבין עברית
  • חרם 05/01/2012 22:53
    הגב לתגובה זו
    יש לי 300000 שח באקסלנס, אני מעיר לקרן התשלמות אחרת אם תשובה לא מחזיר את החובות שלו
  • קופיקו כנראה אתה לא כל כך מבין.. (ל"ת)
    אידיוט 05/01/2012 22:39
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    s.p. 05/01/2012 21:56
    הגב לתגובה זו
    המוניטין של תשובה גייס לו את הכסף, עכשיו המוניטין הזה יגרום לו לשלם את הכסף. פשוט בושה, פתאום הוא לא מבין מה רוצים ממנו ומבקש שיגידו לו תודה כי הוא רוצה לתת 300 מיליון מתוך 2.1 מיליארד!!!!!!!!!!! חוצפן!
  • 3.
    צריך לזיין אותו בלי בושה!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    פופו 05/01/2012 21:44
    הגב לתגובה זו
  • בושה לביזפורטל שמפרסמים תגובה כזאת. (ל"ת)
    קורא פשוט 05/01/2012 22:06
    הגב לתגובה זו
  • זה אמנם חצוף אבל הבחור צודק (ל"ת)
    חצוף 06/01/2012 03:47
  • לקורה הפשוט 06/01/2012 01:14
    בסדר? אם זה היה תלוי בי אז הזבלים האלה היו בכלא והייתי חולט את כל הכספים שגנבו
  • 2.
    דודיאל 05/01/2012 21:28
    הגב לתגובה זו
    יש לחוקק חוק האוסר להשקיע במשך 5 שנים בחברות שמבקשות תספורות. בעיקר לא כספי חוסכים או אגח אין לאפשר זאת מישרוצה עסקים עשה את זה מכספו האישי בלבד כמו כן יש להגביל שכר כן שכר בחברות שנבנו מכספי גיוס ומכספי הלוואות סוחטים באלגנטיות את כספי החוסכים על ידי דוידנטים מענקים משכורות אין את זה יותר רק שיתוף על ידי רווחים אחוזים מרווח גרמתה לי להרויח תקבל אחוז מסויים יש הפסד אין חלוקת רווחים. למה זה לא כך בחוק?
  • SEM 08/01/2012 09:06
    הגב לתגובה זו
    הלוואי אבל הכל מושחט
  • 1.
    המבין 05/01/2012 21:18
    הגב לתגובה זו
    אם לא תעמדו על זה הוא יעשה לכם תספורת גם באגחים אחרים
איתי בן זאב. קרדיט: Xאיתי בן זאב. קרדיט: X

אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה

מנדי הניג |

קרן מניקיי  שהחזיקה בעבר כ-20% ממניות הבורסה לניירות ערך בת"א, השלימה מכירה כוללת של כל החזקותיה בתמורה מצטברת של כ-1.1 מיליארד שקל. המכירה האחרונה, בהיקף של 5.6% מהמניות תמורת כ-400 מיליון שקל, בוצעה לגופים מוסדיים מקומיים וזרים והביאה לסיום אחזקתה של הקרן בישראל.

האקזיט של מניקיי מהווה תשואה פנמנלית: הקרן רכשה את מניות הבורסה באוגוסט 2018 תמורת כ-110 מיליון שקל בלבד, לפי שווי חברה של כ-550 מיליון שקל. היא הרוויחה פי 11 על ההשקעה במניית הבורסה. השווי של הבורסה היום הוא פי 7.2 - פי 13 מהשווי ו היא השקיעה.

במהלך השנים ביצעה מניקיי מספר מכירות חלקיות. בתחילת 2025 היא מכרה 4.8% ממניות הבורסה לבורסה עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, מהלך בעייתי שבעצם סידר לה מחיר טוב על חשבון המשקיעים הקיימים.סוג של "חילוץ" ההשקעה על ידי הנהלת הבורסה. ביולי מכרה הקרן מניות נוספות בהיקף של כחצי מיליארד שקל וכעת היא מחסלת את ההחזקה.


הבורסה בת"א מתנהלת ללא גרעין שליטה כשלמעשה היא ביטוי לשלטון המנהלים. איתי בן זאב, המנכ"ל בעצם שולט בחברה בפועל. זה עלול לייצר חיכוך בין בעלי המניות לבין המנהלים, כשלעיתים האינטרסים לא משותפים.

הבורסה לניירות ערך סיימה את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות מרשימות שמוכיחות שהשוק הישראלי ממשיך לשגשג למרות האתגרים. הרווח זינק ב-80% לכ-43.6 מיליון שקל, לעומת 24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות עלו בקצב של 29% ל-136.1 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם עלה ב-56% ל-71.6 מיליון שקל, ושולי הרווח השתפרו מ-43.6% ל-52.6%.

דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוזדניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוז
ראיון

מנכ"ל הקרן שעשתה 120% ב-3 שנים חושף את הסודות

דניאל לייטנר לקח את הקרן של תמיר פישמן מאפס ל-1.5 מיליארד שקל - בדרך הוא פגש את הקורונה, מהפיכה משפטית, מלחמות בעזה וטילים מאיראן - עדיין הוא פרו-שוק: מאמין בסקטור האנרגיה (דלק ונאוויטס) חותך פוזיציות כשמנכ"לים נוטשים; וגם - האם הורדת ריבית תמנע את הקריסה של הנדל"ן?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה תמיר פישמן ראיון

דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, לקח את קרן המניות של בית ההשקעות מאפס עגול ליותר מ־1.5 מיליארד שקל בשווי נכסים. ומה שמדהים זה שזה קרה תוך כדי רצף של טלטלות. מהקורונה דרך המהפכה המשפטית ועד המלחמה בעזה וטילים מאיראן ובכל זאת הקרן מציגה בשלוש השנים האחרונות תשואה של יותר מ־120%, שזה לא רק הכי טוב בשוק אלא אפילו עוקף את מה שהביא ה-S&P בתקופה הזאת. בנוסף, חשוב לציין שלכל בית השקעות יש קרנות מוצלחות יותר וכאלו שפחות, לא באנו לנתח את המכלול כולו אלא להבין איך לייטנר הצליח לקחת את הקרן המנייתית לרמות כאלו גבוהות.

השאלה הכי בוערת שנדרשנו אליה הייתה כמובן לאיך הוא מתייחס כמנהל השקעות אל "נאום הספרטה" של נתניהו שאותו הוא הגדיר כ"לא חכם ולא במקום", והוסיף והזהיר שמסרים על "מדינת ספרטה" יכולים להחריף את הלחץ הבינלאומי על ישראל ולקבל גם ביטוי בשוק המקומי. 

וכדאי שנקשיב לו. במהלך השנים לייטנר צבר תובנות על מה כדאי - ובעיקר על מה לא כדאי - לעשות. "בהשקעות יותר חשוב זה מה לא לקנות מאשר מה לקנות" וכשמדברים איתו הוא לא מסתיר את ההעדפות שלו: להשקיע באנרגיה, כמו בדלק ובנאוויטס, לזהות בזמן את החולשה של סקטורים בעייתיים כמו נדל"ן, ולהיות עם יד על הדופק כל הזמן. אחד הכללים שהוא פיתח לאורך הדרך הוא "פרדוקס המנכ"ל העוזב" זאת אומרת שכשמנכ"ל עוזב בשיא זה הזמן גם שלנו לממש - ככה עשתה הקרן בנייס כשברק עילם פרש, באייל טרייבר במיטרוניקס וגם בפנינסולה. ואם כבר הזכרנו את נייס - הוא עוקב מקרוב אחרי חברות הצמיחה כמו מאנדיי וגם נייס, הוא מסתכל על מהפכת ה־AI ותוהה בקול האם המודלים העסקיים של החברות האלה בכלל מסוגלים לשרוד כיום "אפשר לשכפל את מאנדיי בעשר דקות".

אבל אם תשאלו אותו איך עושים כזאת תשואה בכזאת סביבה עסקית? התשובה תהיה שאין קסמים, יש עבודה קשה והרבה. לייטנר מנהל את הקרן בגישה שמזכירה יותר כמו פרייבט אקוויטי מקרן נאמנות. הוא קופץ ממשרד למשרד ולא מסתמך רק על ניתוח המספרים שהחברות מנדבות. הוא פוגש בהנהלות, עושה שיחות עם מתחרים ויורד לשטח כל הזמן.


אני רוצה להתחיל עם ההסתכלות שלך על הנאום של ראש הממשלה מזווית כלכלית אם שמים את הפוליטיקה בצד מה זה עושה לנו?