כל האפימול בידי לבייב: הושלמה רכישת חלקה של עיריית מוסקבה ב-157 מ' ד'

אפי פיתוח, זרוע הפעילות של אפריקה ברוסיה דיווחה היום על השלמת רכישת 25% משטחי הקניון המפואר בעיר. שי ליפמן: "עסקה מעולה לאפריקה"
לירן סהר | (12)

חברת אפי פיתוח, זרוע הפעילות של קבוצת אפריקה ישראל ברוסיה, מדווחת היום כי השלימה את רכישת 25% משטחי האפימול מעיריית מוסקבה ב-5 מיליארד רובל, כ-157 מיליון דולר. אחזקותיה של אפי פיתוח בקניון יגדלו מ-75% ל-100%.

מדובר בשלב של יישום ההבנות עם עיריית מוסקבה עלייהן דווחה החברה ב- 25.3.2011, לפיהן תרכוש החברה את חלקה בקניון וכן מתחם חנייה סמוך בן 2,700 מקומות חניה.

רכישת הזכויות הנוספות בקניון מומנה במלואה ממסגרת אשראי נוספת שהועמדה על ידי בנק רוסי שהינו המממן של הקניון, בתנאים זהים לתנאי המימון הקיים של הקניון. עובר להעמדת המסגרת הנוספת הסתכם המימון הקיים של הקניון לסך של כ- 263.5 מיליון דולר, נושא ריבית בשיעור שנתי של 11.5% עד לרישום משכנתא לטובת הבנק, ובשיעור שנתי של 9.5% לאחר מכן. הריבית משולמת מידי רבעון וסכום הקרן יעמוד לפירעון בתשלום אחד בחודש אוגוסט 2013.

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI, אמר ל-Bizportal כי מדובר בעסקה מעולה לאפי פיתוח והיא תרשום רווח ברבעון השלישי או הרביעי. "החברה קנתה רבע מהקניון ב-157 מיליון דולר, הגוזר שווי של 650 מיליון דולר, אך הקניון שווה הרבה יותר מכך."

ה-AFIMall הינו אחד מפרויקטי הקמעונות הגדולים ביותר שנבנו באירופה בשנים האחרונות והמרכז המסחרי הגדול ביותר במרכז מוסקבה, המשתרע על שטח כולל של כ- 180,000 מ"ר (פי 6 משטחו של קניון רמת אביב). הקניון צפוי לכלול כ-400 חנויות ושטח של 50 מסעדות ובתי קפה.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    קובי 02/10/2011 12:03
    הגב לתגובה זו
    אני לא יודע מאיפה אתה מביא את הנתון שיש זרימה חלשה של קונים עובדה שלפי דיוח של החברה נכון לדוח האחרון 78אחוז מהקניון מושכר. חוץ מזה לבייב לא פרייר הוא קנה את החלק של העירייה בזול.
  • מוטי 02/10/2011 14:59
    הגב לתגובה זו
    יוצא מדבריך שעיריית מוסקבה פריירית שמכרה ללבייב בזול. עכשיו תקרא את המשפט הזה פעם נוספת. נראה לך עדיין הגיוני? עיריית מוסקבה לא הייתה מוכרת אם זה לא היה מאוד כדאי לה...
  • משקיע 02/10/2011 19:42
    לאחברת נדלן זה לא העסקים שלה
  • חודדה 02/10/2011 15:20
    כיום המקום / הקניון שומם!! אולם, כל האזור בפיתוח מטורף!! בעוד שנה שנתיים אז כל האזור יתמלא ובע" ה המניה תטוס.. לידיעתכם, כיום האזור של הקניון בתנופה אדירה ורק בונים שם!! יש כבר תחנת רכבת בתוך הקניון.. אבל כמו שאמרתי בעוד שנה שנתיים זה יהיה כמו עזריאלי רק בסדר גודל של רוסיה שזה הרבה יותר גדול
  • 7.
    מוטי 02/10/2011 10:21
    הגב לתגובה זו
    כל עוד העירייה הייתה שותפה היה לה אינטרס להשביח את הקניון ולהגביר זרימת המבקרים החלשה. חשוב היה להשאיר את העירייה בתמונה. רק כך היה באמת סיכוי לייצב את הקניון כמוביל באזור. טעות אסטרטגית של ההנהלה שתוביל לאופק שלילי ותעלה למחזיקי במניה בהפסדים נוספים.
  • 6.
    רונן 02/10/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    רבותיי, אני הפסדתי המון כסף על המניה הזו. כשאפריקה קנתה מחולדאי 10% מהחברה ב- 1.25$ אני קניתי ב- 1.15$ וחשבתי שהיא תגיע להון עצמי שלה ששיקף 1.8$. למרות צמיחה חיובית ופיתוח עסקי מצוין בחברה המניה צנחה למחיר מגוחך שמשקף רבע מההון העצמי. ברמה זו אני משוכנע שהחברה תצא בתוכנית לרכישה עצמית של המניות (יש לה בקופה 100 מליון דולר) ואולי בהצעת רכש למחיקה ממסחר. ראו זו כהשקעה לא סחירה ותרוויחו כי לדעתי לאחר הצעת רכש/רכישה עצמית המניה תשלש את עצמה ל- 1.25$ לפחות. וגם את לא תהיה רכישה עצמית אז במחיר הזה תשואת הדיבידנד תהיה עצומה בעוד שנה.
  • 5.
    סמי 02/10/2011 09:42
    הגב לתגובה זו
    חגרים מי שיש עניים ברושו , יראה את השער שבו נסחרת אפריקה ! הירידות באפריקה הם לא על רקע כלכלי , אל מישום השורטיסטים שהתלבשו על המניה , לדעתי מי של יסים את החזק השורט במהר ... יפסיד המון , אין מצב שהמניה לא תיתרומם לשערים גבוהים מאוד , לכל מיני מגיבים כגון מגיב 2 ,אין שמץ של מושג בכלכלה וכנראה אינו יודע לקרוא דוחות, יום טוב , שנה טובה וגמר חתימה טובה .
  • 4.
    כבר לא יודע מה יכול להעלוחת את הניר (ל"ת)
    שוקי חבקוקי 02/10/2011 09:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    BLACK M 02/10/2011 09:31
    הגב לתגובה זו
    זה יקרה מהר מאוד בלי שנשים לב.. שבוע טוב
  • 2.
    בקיצור: הבעלות היא של הבנק המממן (ל"ת)
    אם החוב לא יוחזר 02/10/2011 09:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אפריקה הזדמנות פעם בחיים (ל"ת)
    אלי 02/10/2011 09:31
    הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.