רמי לוי נותן דוגמה אישית: יחלק שליש מהבונוס השנתי המגיע לו ל-780 מעובדיו

כך נכתב בדיווח לבורסה: "הויתור על הבונוס, לאור המצב הכלכלי והמחאה כנגד שכר הבכירים בחברות הציבוריות, ולשם מתן דוגמא אישית בעשייה לצמצום הפערים בין השכבות בחברה בישראל"
ערן צחי | (30)

ניצני המפכה החברתית מתחילים ללבלב בשטח? רמי לוי רוצה לתת דוגמא אישית לקולגות שלו בחברות הציבוריות ובלי למצמץ הוא מודיע על כך שהוא מוותר על שליש מהבונוס השנתי שלו ל-2011. לפי הדיווח, הויתר על הבונוס שבגין התקופה שבין ספטמבר לסוף דצמבר.

בהודעה למשקיעים שפרסמה החברה נכתב "לאור המצב הכלכלי והמחאה החברתית כנגד שכר הבכירים בחברות הציבוריות, ולשם מתן דוגמא אישית בעשייה לצמצום הפערים בין השכבות בחברה בישראל, כי הוא מוותר ויתור חד צדדי מצדו, על רכיב הבונוס השנתי, המגיע לו בהתאם להסכמי העסקתו בחברה וזאת בגין התקופה שעד סוף השנה".

את הבונוס האמור החליט לוי לחלק לעובדיו, כך ש-780 עובדי שהינם מקבלי שכר נמוך צפויים ליהנות בעקבות כך. על פי נתוני השכר של לוי ב-2010 נראה כי יש להם על מה לשמוח שכן הוא הסתכם בכ-5 מיליון שקל.

אין זו הפעם הראשוונה שלוי מוותר בעצמו על הבונוסים שדירקטוריון החברה החליט להעניק לו. ב-2008 לוי וכל ההנהלה הבכירה הודיעו על וויתורם על הבונוס, זאת על רקע המשבר הכלכלי העולמי ששרר באותה תקופה.

תגובות לכתבה(30):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 27.
    נוחי 20/09/2011 21:29
    הגב לתגובה זו
    גם לוקי לנו נתחי שוק וגם במקום לעשוק את העובדים אתה נותן להם!! ממש חוצפה איזה מין טייקון קקמייקה אתה.. וברצינות יישר כח רמי!! אני קונה רק אצלך!!!
  • 26.
    קובי 20/09/2011 20:51
    הגב לתגובה זו
    ומי שמחפש לראות בזה יחצנות רואה בזה יחצנות. אני - מהמעט שמכיר את רמי לוי, שמתגורר בשכונה שלנו, יודע שמדובר באדם טוב, שגר בבית צנוע (יחסית להכנסה שלו כמובן) ואשר באמת איכפת לו. חבל שיש צרי עין שבכל טוב רואים רע.
  • 25.
    לא קונה את זה. למה מגיע לו בונוס בתור בעלים?? (ל"ת)
    דיבידנד לא מספיק? 20/09/2011 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    גם היה נותן הכל יש שיחפשו מה לא בסדר . (ל"ת)
    עושה צדק במרומו 20/09/2011 17:32
    הגב לתגובה זו
  • אני עוברת לקנות ב" רמי לוי" (ל"ת)
    סימה 20/09/2011 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    רינה 20/09/2011 16:23
    הגב לתגובה זו
    וזו סיבה לגאווה . אין גבול לציניות במדינה שלנו.
  • 22.
    מבין עניין 20/09/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי עושה זאת לצורכי פרסום ולמיתוג נכון של הרשת, ובין אם זה גורם טוב לעובדי החברה המהלך הוא מצב של WINWIN והוא בהחלט אחד מהמלכים המבריקים בעידן המהפכה החברתית
  • 21.
    מתה עליך רמי לוי !!! (ל"ת)
    שמאלנית 20/09/2011 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    כל הכבוד לרמי לוי הפטיש מכל עובדי קומברס (ל"ת)
    עובד הייטק 20/09/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    ישראלי 20/09/2011 15:56
    הגב לתגובה זו
    הוא עדיין ערער על תשלום קרן השתלמות ובונוס קבוע
  • 18.
    אפילו אם זה רק ליחסי ציבור, מגיע לו בראבו ענק (ל"ת)
    אלי 20/09/2011 15:45
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    כל הכבוד לשנה הבאה 780*3 עובדים (ל"ת)
    moki 20/09/2011 15:44
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    לא מבין 20/09/2011 15:43
    הגב לתגובה זו
    " ב-2010 שכרו הסתכם בכ-1.33 מיליון שקל" " הבונוס ...-5 מיליון שקל."
  • 15.
    נשמח לדעת כמה מרוויחים העובדים במשך כל השנה (ל"ת)
    ציבור מטומטם 20/09/2011 15:43
    הגב לתגובה זו
  • הם מרויחים יותר מהעובדים במגה (ל"ת)
    מישהו 20/09/2011 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    צביקה 20/09/2011 15:42
    הגב לתגובה זו
    שילמדו ממנו הטייקונים ולא רק.
  • 13.
    כל הכבוד בקרוב בחברות הביטוח!!! כן ממש, (ל"ת)
    ניר 20/09/2011 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    דניאל 20/09/2011 15:38
    הגב לתגובה זו
    לחייב מעסיקים לחלק בונוסים לעובדים במידה והם עצמם מקבלים בונוס וכדי שלא יהיו קומבינות אז לחייב ששכר הבכירים יהיה בעל מרכיב בונוסים משמעותי כמו סוג של חלוקת דיוידנד
  • 11.
    כל הכבוד לו למעלה מ 1000 ש" ח לעובד (ל"ת)
    תקנו מניות שלו 20/09/2011 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יחצן 20/09/2011 15:31
    הגב לתגובה זו
    מוותר אמנם על גרושים מבחינתו וזוכה בתדמית מעולה. אבל לא חשוב מה המניעים - הצעד מבורך. ואחרים צריכים ללכת בעקבותיו.
  • 9.
    משקיע 20/09/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ה' יגמול לך על מעשייך
  • 8.
    אין על הבן אדם ראש ממשלה להעיף את ביבי (ל"ת)
    תקנו מניות שלו 20/09/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רן 20/09/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
    הבן אדם מתייחס גרוע לעובדים שלו
  • 6.
    " לא ישאר מכופח" ..הלו! תלמדו עברית ! " מקופח" ! (ל"ת)
    מאיר 20/09/2011 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תותח על, עשה בית ספר לכולם (ל"ת)
    אריק.מ 20/09/2011 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מחכים כבר לעבור לסלולרי (ל"ת)
    מה עם שירותי טלפון? 20/09/2011 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אי 20/09/2011 15:24
    הגב לתגובה זו
    שמנהלי ויזה כאל החצופים יקחו דוגמא ולא יגנבו את כספי העובדים העבדים
  • 2.
    הבן אדם גאון עיסקי! הוא עושה לטיקונים בית ספר (ל"ת)
    ברק 20/09/2011 15:24
    הגב לתגובה זו
  • ד 20/09/2011 16:57
    הגב לתגובה זו
    חבריו בצמרת העסקית. המחירים אצלו זולים באמת ומשמעותית וגם מראה שהוא זוכר את העובדים שעובדים קשה בשבילו בשכר זעום. יישר כוח. אני כבר שנה קונה רק אצלו אחרי שנים שכיליתי עשרות אלפי ש" ח מיותרים (אם לא יותר) בטיב טעם ומגה.
  • 1.
    כל הכבוד ... כן ירבו !!! (ל"ת)
    משקיע קטן/בינוני 20/09/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.