שופרסל משלמת על הטעיית צרכנים: ביהמ"ש הטיל על הרשת קנס של 250 אלף שקל

הרשת גבתה מחיר גבוה מהמחיר שצוין על המוצר; בנוסף, שלושה מנהלי סניפים נקנסו; שופרסל: מקור העבירות בטעויות בתום לב, הלקחים הופקו
הדס גייפמן | (17)

רשת שופרסל הורשעה בהטעיית צרכנים בנוגע למחירים ונקנסה ב-250 אלף שקל. הקנס הוטל על ידי שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם היימן, משום שהרשת גבתה מהצרכנים מחירים גבוהים מאלו שסומנו על המוצרים שעל המדפים. סכום הקנס כולל הפעלת התחייבות קודמת.

בנוסף לקנס חתמה שופרסל על התחייבות בסכום של 150 אלף שקל להימנע מעבירות דומות בשנתיים הקרובות. גם מנהלי הסניפים לא חמקו מעונש. על שלושה מנהלי סניפים של הרשת הוטלה התחייבויות אישית בסכום של 1,500 שקל.

תחילת הפרשה בבדיקת החשבונות על ידי צרכנים לאחר רכישות בשופרסל. בעקבות תלונותיהם ביצעו מבקרי התמ"ת במחוז תל אביב ביקורות במהלכן התגלו העבירות. עו"ד טלי קינן, תובעת במחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, הגישה כתב אישום נגד הרשת בגין עבירות שנעברו בסניפים. בית המשפט קיבל הסדר שהושג בין הצדדים במסגרתו הודו הנאשמים בביצוע העבירות.

מכתב האישום שהוגש במארס עולה, כי שופרסל הטעתה את הצרכנים כאשר היה עליה לוודא שהמחירים המצוינים על המוצרים שבמדפים יהיו תואמים למחיריהם בקופה ולא יווצרו הפרשים לרעת הקונה. העבירות בוצעו במאי ואוגוסט 2009 ובפברואר אשתקד.

הביקורות העלו כי בסניף שופרסל ברמת השרון נמכר לצרכן נקניק קבנוס של "יחיעם" במחיר של 26.29 שקל במקום ב-25.29 שקל המחיר הרשום על גבי המוצר. בביקורת שנערכה ארבעה חודשים מאוחר יותר על ידי מבקרת התמ"ת נמכר אותו מוצר במחיר 24.29 שקל במקום במחיר של 23.29 שקל הרשום על גבי המוצר.

בחנות שופרסל דיל בחולון נמכרו למבקרת התמ"ת 11 מוצרים בהפרשי מחיר לרעת הצרכן, ברכישת סל של 25 מוצרים. בסניף שופרסל ברמת אביב ג' נמכרו שתי גלידות "קרמיסימו" במחיר של 48.98 שקל במקום במחיר המבצע 38.99 שקלים.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס שבה ומדגישה, כי יערכו ביקורות חוזרות ונשנות בכל רשתות השיווק, כדי לוודא שחוק הגנת הצרכן מקויים ככתבו וכלשונו החל מהצגת מחירים, דרך המבצעים וכלה בהטעיות בפרסום. בכל מקום בו תמצא הפרה הפוגעת בזכויות הצרכנים תיערך אכיפה קשה ובלתי מתפשרת .

רשת שופרסל מסרה בתגובה כי "העבירות נשוא פסק הדין מקורן בטעויות שנעשו בתום לב, באופן נקודתי ולפני שנתיים. אנחנו מצטערים על כך והופקו לקחים בנושא. שופרסל פועלת כל העת למניעת הישנותן של טעויות כאמור ותכבד את החלטת בית המשפט".

נזכיר, כי ב-5 בספטמבר הודיעה שופרסל על הוזלת שורה ארוכה של מוצרים ב-20%, בהם ביצי תנובה, מזון תינוקות מטרנה, דני לשתייה, קוטג', קפה נמס עלית, חומוס אחלה קילו, ביסלי, במבה ועוד. ההוזלה היא חלק מהסדר בין הנהלת שופרסל לאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. ההסכם נחתם בעקבות פתיחת קבוצה בפייסבוק, שנרשמו אליה 7,000 גולשים, הקוראת להחרים את שופרסל. עם זאת, בתקשורת הועלו ספקות לגבי מידת ההוזלה של המוצרים.

יום לפני כן הודיעה שופרסל על השקת מותג פרטי, תחת שם מותג פרטי אחר מהמותג הפרטי "שופרסל". המותג החדש יציע מוצרים במחירים הנמוכים ב-40%-50% מהמותג המוביל המתחרה.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    נישמע כמו איויי אויי אויי לחברה כמו סופר סל דיל (ל"ת)
    אילן 29/04/2019 08:23
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    גונבים במיליונים ומשלמים קנס 250000 שח צחוק (ל"ת)
    מוני 14/09/2011 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    הקנס נמוך מדי, הם ימשיכו בכך. (ל"ת)
    אחת שנתקלה ברמאות 14/09/2011 02:13
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אורית 13/09/2011 17:00
    הגב לתגובה זו
    וזה ימשיך כך. כי הקנסות מגוחכים.
  • 9.
    עויות לרעת הצרכן, זה קורה גם בחנויות פרטיות . (ל"ת)
    ygu, 13/09/2011 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בכמעט חינם המצב גרוע הרבה יותר. (ל"ת)
    מירי 13/09/2011 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    צרכן 13/09/2011 15:11
    הגב לתגובה זו
    מגה מפרסמת בקולי קולות שהיא מוכרת עוף ב 5 שח, רק למטה באותיות הקטנות מוסיפה שזה בקנייה של 400 שח! כן, 400 שח- זו לא בושה? והמנכל שלה טוען שהם מפסידים
  • 6.
    משה ראשל" צ 13/09/2011 15:06
    הגב לתגובה זו
    כל מוצר זול יותר מכל רשת אחרת - אולי חוץ מרמי לוי
  • 5.
    שאפל 13/09/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
    לפני כמה ימים נכנסתי לסופר של מגה ישנו מבצע על פחיות טונה של מגה ב 5 ש" ח לפחית מנגד מעלה מגה את מחיר מחירי הטונה של חברות מתחרות כדי שנקנה רק מוצרי מגה מחיר טונה בפחית של חברה מתחרה פתאום מופיע ב 6.5 ש" ח מחיר גבוהה בהרבה ממה שצריך להיות שלא יעבדו עליכם עם הסל המסובסד שלהם!!
  • שקשוקה 13/09/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
    לא יאומן! הייתי בטוחה שאני היחידה ששמה לב לזה!!! פשוט גנבים... עלק סל מסופסד... סתם טריק שיווקי
  • 4.
    אייל 13/09/2011 14:20
    הגב לתגובה זו
    חברה שמרווחיה 250 מיליון שקל בשנה לא מתרגשת מקנס של 250 אלף שקל. זה כמו לקנוס נהג שנסע 140 קמש ב-10 שקלים. אם הקנס על נסיעה ב-140 קמש היה 10 שקלים, אני הייתי ממשיך לנסוע 140 גם אחרי 5 פעמים שתופסים אותי...
  • לעג לרש 13/09/2011 14:35
    הגב לתגובה זו
    1 ש" ח של " טעות" מכל לקוח והקנס מכוסה ביום אחד...כל השאר לשורת הרווח
  • 3.
    הרטוב 13/09/2011 14:11
    הגב לתגובה זו
    בקניה שערכתי אצל רמי לוי קרה לי אותו הדבר,יש לי את המוצר כולל החשבונית שהוחתמה ע" י הקופה הראשית שאכן המחיר הנקוב שונה ממחיר הקופה. ניסיתי למצוא דרך להתלונן אך לא מצליח לעשות זאת., אשמח להנחיה של בעל ידע או ניסיון כיצד להגיש תלונה על כך בתודה מראש
  • אריה 13/09/2011 14:41
    הגב לתגובה זו
    תפנה להממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו" ד תמר פינקוס
  • 2.
    אריק a כלכלן 13/09/2011 13:26
    הגב לתגובה זו
    באותו יום שמפורסם מבצע כבר חסר מלאי.שופרסל מהרשתות ההגונות ביותר במבצעים.בדקו והווכחו.
  • 1.
    האזרח הפשוט 13/09/2011 13:22
    הגב לתגובה זו
    אין לי מוטיב להגן דווקא על שופרסל, אבל ההגינות מחייבת אותי לכתוב שכל רשת מזון בה אני קונה גובה במקרים רבים יותר ממה שמופיע על המוצר. חוויתי את הדבר פעמים רבות גם במגה בעיר, וברמי לוי. כדאי שיפסיקו " לחפש" את שופרסל. זה מרגיש כאילו ש" מחפשים" אותם רק כי הם מחזיקים בנתח השוק הכי גדול. חבל.
  • זיפו 13/09/2011 19:41
    הגב לתגובה זו
    פעם אחת שיהיה רשום על המוצר 26 ושיגבו בקופה 24. איך ייתכן שזה אף פעם לא קורה.
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.