הצעה מקורית של ביהמ"ש: אפריקה תפצה משקיעים שמכרו אג"ח ט' לפני ההסדר
ניצחון קטן למשקיעי סדרה אג"ח ט' של אפריקה ישראל שלא זכו להכנס להסדר החוב של החברה. היום הציע השופט בביהמ"ש המחוזי פשרה מקורית לשני הצדדים לפיה אפריקה תפצה את מחזיקי האג"ח שמימשו את החזקתם טרם ההסדר.
עורכי הדין של חברת אפריקה ישראל יגישו לבית המשפט ולעורכי דינו של תובע ייצוגי רשימה שמית של המחזיקים באגרות אג"ח ט', שמכרו אותן בין יום 30.8.09 ליום 29.10.09, כאשר ליד כל שם תצוין כמות האג"ח שמכרו, התמורה שקיבלו עבור המכירה, וכך גם הסכום ששילמו כאשר רכשו את האג"ח וכן מהו תאריך הרכישה, זאת במידה שהדבר ניתן לביצוע - כך החליט היום השופט עמירם בנימיני, מבית המשפט המחוזי בתל אביב.
ההחלטה ניתנה במסגרת דיון שנערך בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לפני כשנתיים בטענה כי הסדר החוב שאפריקה הגיעה אליו לפני כשנתיים אינו נותן ביטוי למשקיעים מהציבור שרכשו את סדרת אג"ח ט' והיו אמורים לקבל את כספם בתחילת נובמבר 2009 אך מכרו את האג"ח לפני שהחברה הגיעה להסדר חוב.
השופט עמירם בנימיני הציע לבדוק לשני הצדדים האם ניתן להגיע לפשרה, לפיה אותם תנאים שהוצעו לבעלי אגרות אג"ח ט' במסגרת ההסדר, יינתנו גם לחברי הקבוצה התובעת, כלומר התנאים שהיו מקבלים לפי ההסדר, אילו היו ממשיכים להחזיק את אג"ח ט והיו נכללים בהסדר. עוד נקבע כי במידה והצדדים לא יגיעו להסכמה ביניהם, ייקבע מועד לדיון באישור התביעה כייצוגית.
לפני כשנתיים הגיש מחזיק בסדרת אג"ח ט' שמכר את מניותיו בהפסד בקשה לתביעה ייצוגית המוערכת ב-30 מיליון שקל נגד חברת אפריקה ישראל, בעל השליטה בחברה לב לבייב, המנכ"ל איזי כהן, סגן היו"ר נדב גרינשפון, וחברי הדירקטוריון. התובע, בנימין אסולין מבאר שבע טען תבע את חברי הדירקטוריון ונושאי המשרה הבכירים מאחר שלשיטתו הם מסרו "דיווחי כזב, הנגועים בהסתרה מכוונת או רשלנית, בבחינת פרטים מטעים ומהותיים ביותר בתשקיף לציבור".
- 11.נירו 11/09/2011 20:37הגב לתגובה זולהסדר חבורת הבכיינים בראשות בנימיני הבכיין המופסד הראשי. בית המשפט יכול להמליץ, לבייב לא פראייר!
- 10.צריך להקים קבוצת תמיכה לניפגעי אפריקה (ל"ת)מופסד ת' תחתונים 11/09/2011 18:27הגב לתגובה זו
- 9.משקיע 11/09/2011 13:35הגב לתגובה זוהם גם מפילים היום את השוק
- 8.יוני 11/09/2011 13:35הגב לתגובה זורבותיי אפי פיתוח נסחרת שליש מהון עצמי והאג" ח של אפריקה התשואה מעל 14%. נראה לכם הגיוני? אפי פיתוח חברה ללא מינוף, בפיתוח עסקי נהדר במדינה הכי יציבה כיום מבחינת צמיחה ועודף תקציבי- קנייה חזקה- תשתלש את עצמה. מי שרוצה פחות סיכון שיקנה את אג" ח כ" ו - אפריקה תעמוד בהסדר החוב כי היא בדרך חדשה ופיתוח עסקי מניב וההסדר בנוי בצורה בריאה. החברה כבר עם 4 מליארד הון עצמי לפני הזרמת הכספים של לבייב בשנים הבאות בהתאם להסדר. כלומר הזדמנות אטרקטיבית והחברה גם צפוינ להתחיל ברכישה עצמית לאג" ח עוד השנה בהתאם לתוכנית שפירסמה.
- 7.למהמר 11/09/2011 13:31הגב לתגובה זושקנו בשערים הרבה יותר גבוהים, כשלבייב יכול להגיד כי אני נניח קונה ב- 25 שקלים, כשהאנשים קנו בשערים יותר גבוהים?
- 6.טביעות יצוגיות 11/09/2011 13:29הגב לתגובה זוהמיקרים כך זה ניראה שיטה פסולה בתי מישפט צריכים ליבדוק כל טביעה ביזכוכית מגדלת וליבחון ולהיווכח שאין פה אינטרסים של עורכי דין שמחפשים פירצות ומנצלים אותם לעשיית רווחים ויוצרים יש מאין
- 5.רוני 11/09/2011 13:26הגב לתגובה זובשום אופן לא צריכם לפצות משקיעים שברחו. אין היגיון בענין בכלל. ואולי מכרו ועשו על כספי המכירה רווח יפה ממקור אחר?
- 4.עד מתי תרד (ל"ת)רן 11/09/2011 13:20הגב לתגובה זו
- 3.למהמר 11/09/2011 13:17הגב לתגובה זולדעתי הסיבה היחידה שאתה לא רואה אותה עולה זה רק כי מהמרים כמונו קונים אותה ואז זורקים אותה. אין פשוט ידיים שאוספות אותה, בימים כאלו הדבר היחידי שיכול להחזיק מניה זה קופות הגמל וקרנות הפנסיה. הבעיה היא שהן פשוט לא נוגעות במניה . הקרנות גם לא ממש מתים על אפריקה וחוץ מזה אותן קרנות רק במכירות בגלל הפידיונות. שורה תחתונה אני מאמין ומקווה שיש אכן פעילות ויש אכן שווי לחברה. לא נראה לי הגיוני שאפריקה תסחר סביב שווי של 1.3 מיליארד שרק החברות הבנות שוות הרבה יותר(ברור לי שיש גם התחייבויות גדולות). היתרון באפריקה לעומת חברות יזמות אחרות זה : א.ללב לבייב יש המון כסף והוא הוכיח פעמים רבות שהוא יתמוך בה. ב.לאפריקה השנה יש פידיון קרן קטנטן וב 2012 אין פידיון כלל. ג.אפריקה עדיין מוכיחה שהיא יכולה למכור נכסים ברווח לעומת הרבה חברות יזמות שלא מצליחות. ד.לאפריקה יש המון המון קרקעות שמתומחרות כמעט ב 0 ובשניה הראשונה שהן יופשרו לבניה זה קפיצה של מאות או אלפי אחוזים. ה.הדוחות האחרונים הוכיחו שאפריקה יודעת להרוויח וכמובן החברות בנות שלה. ו.אני לא שולל שיכול לבוא יום והוא אולי קרוב שלב לבייב יציע הצעת רכש לאפריקה. לב בעצם יבוא ויגיד " חברה אתם לא מאמינים בחברה ולא מאמינים בפעילות אז תנו לי אותם" . שיהיה בהצלחה.
- מסכים איתך כל מילה !!!! (ל"ת)שי 11/09/2011 13:54הגב לתגובה זו
- 2.המהמר 11/09/2011 13:03הגב לתגובה זוחבר' ה אני בברוך רציני קניתי בשער 2,500 הפסד כבד אני מפחד ולחשוב שהייתי מורווח כבר 30% ולא מכרתי כי תכננתי שערים של 10,000
- ראובן 11/09/2011 13:18הגב לתגובה זוכבר מעל ל400 אלף ש" ח הפסד למה אף אחד בחברה לא אומר משהו החברה במחיר הכי נמוך מאז שלבייב רכש את השליטה
- 1.בנטוב 11/09/2011 13:01הגב לתגובה זוהריי עשו זאת מחשש לפשיטת רגל והעדיפו לימכור ואים לא היו מגיעים להסדר ואפריקה הייתה ניכנסת לפירוק הם היו נחשבים למי שהיצליחו להציל את עורום וכספם בזמו במרכאות ועכשיו נותנים להם פרס מריח רע וניראה מעוות

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
