מדד המעו"ף - כבדהו וחשדהו; האם העליות בשורה משמחת מביאות?
אין עוררין על העובדה לפיה מי שמכתיב את הטון והקצב הוא שוק המניות האמריקאי. בהמשך לכך ניתן להניח כי הוא זה שיקבע אודות השוק המקומי לשבט או לחסד. ההערכות שלי אודות שבירה קרבה ובאה של רמת 1,250 הנקודות במדד S&P500, התמוססו כקוביית קרח באוגוסט ודומה שעלי לעדכן את הערכותי. השאלה המרכזית היא האם מה שהתרחש בשבועיים האחרונים מסמן על תחתית אחרונה, בשוק המקומי כמובן? והאם זו הנקודה הנכונה להסתער על האפיק המנייתי כאילו מדובר בסעודה האחרונה?
היום אהיה זמין לשאלותיכם. אנא, אין באפשרותי לענות לגבי מניות ספציפיות. המשך שבוע קל ופשוט.
המגמה המשנית
בגרף השבועי אפשר לראות מספר פרמטרים:
1. הבעיה המרכזית של שוק המניות המקומי היא ההתנהלות בטווח זמן זה. מבט על מבנה המחירים שמשמעותו הבסיסית היא האופן בו מסודרות נקודות השיא ונקודות השפל, מעיד על קיומה של מגמת ירידה. אפשר לראות את נקודות השיא הזהות ברמת 1,345 הנקודות ולעומתן את נקודות השפל היורדות ברמת 1,224 הנקודות ולאחריה ברמת 1,180 הנקודות. העובדה שמבנה מחירים זה לא נשבר למרות העליות האחרונות מעידה על רמת סיכון גבוהה.
2. הפרמטר השני הוא מחזורי המסחר. היציאה ממגמת ירידה למגמת עלייה מחייבת התרחבות משמעותית או לפחות בולטת בהיקפי הפעילות. אפשר לראות בבירור את שלושת השבועות האחרונים בהם מחזורי המסחר נסוגו מדי שבוע. ואין בכך בשורה מעודדת.
3. הפרמטר השלישי הוא הממוצעים הנעים המסודרים במבנה יורד: הקצר מתחת לארוך, שניהם משופעים מטה והמרחק ביניהם גדל. המשמעות היא שהם מאשרים את מבנה המחירים הקיים ומעידים על קיומה של מגמת ירידה.
4. בנוסף, ברוב המקרים, מגמות ירידה אינן מסתיימות עם שפל בודד אלא קיימת נטייה לבדוק שנית את אותו השפל, כפי שקרה בסיום מגמת הירידה ביוני 2010 או בסיומה של מגמת העלייה האחרונה בתחילת 2011, כך שאופי ההיפוך מחייב להתייחס אליו בחשדנות.
5. לכן בשלב הנוכחי קשה לסמן תחתית אחרונה ולהעריך ששוק המניות המקומי יוצא לגל עליות שבמסגרתו יכבשו שיאים חדשים. כדי לבסס היפוך מגמת מושלם על מדד המעו"ף, לתקן מטה ולהיבלם גבוה מרמת 1,180 הנקודות. עד אז, על רקע אופן העליות, המחזורים, הממוצעים ושאר הפרמטרים, יש להתייחס בחשדנות לכל המהלך האחרון.
- 44.??? 15/07/2011 10:33הגב לתגובה זוהבורסה שלנו הפכה למשהו לא כלכלי כול המהות של שוק ההון להשקיע בחב' מרוויחות וטובות תפקידם של בעלי החב' לגייס כסף ולהראות רווח .. מה שקורה כרגע הכול פסיכולוגי יש מכשירים פיננסים שהרסו את השוק , כבר כולם משתמשים בניתוח הטכני וזה מה שגורם לשוק להתנהג כך יש נק' מסויימות שולם מגיעים אלהם בגלל הניתוח הטכני.. לגבי גורביץמתנהג בדיוק כמו השוק בתנודתיות יחס פגיעה לשוק חלש יחסית אם הייתם עושים ההפך הייתם מרווחים בתקופה האחרונה בזמנו גם כתב על אפשרות ירידה ל 890והשוק טס ל 1340 .. אל תמצאו גורים תלמדו תשכילו ותזהרו כי השוק הזה שייך לנוכלים
- 43.דן 14/07/2011 09:46הגב לתגובה זוגורם נזקים כספיים של שבועות
- 42.אייל גורביץ 11/07/2011 06:51הגב לתגובה זוקוראין יקרים. תודה על שאלותיכם. אני מאחל לכולנו שבוע קל ופשוט. אייל
- תיקונצ' יק 11/07/2011 12:48הגב לתגובה זותיסלם על הפאסון ועל האדיבות. היית צריך לעבוד במשרד החוץ. בעצם, כל עבודה רק לא בתחום הניתוח המנייתי
- 41.אייל גורביץ 11/07/2011 06:50הגב לתגובה זואילנית שלום. אכן, הכסף קבע שתי תחתיות זהות לאחר תיקון טכני די אגרסיבי. לעניות דעתי סבירות גבוהה לגל עליות אם כי יש לבצע ניתוח מעמיק יותר שיכלול תוכנית מסחר ברורה ומוגדרת. שבוע טוב
- 40.אייל גורביץ 11/07/2011 06:48הגב לתגובה זושבוע טוב. שים לב לסקירותי גם באמצע השבוע, את דעתי לגבי הכיוון בטווח הקצר שיניתי לפני כשבוע ומחצה. שבוע טוב
- 39.אייל גורביץ 11/07/2011 06:47הגב לתגובה זוכפיר500 שלום. משמעות הפריצה היא שמדד אס אנד פי חוזר לדשדש כאשר התחתית ברמת 1,250 הנקודות. זו המסקנה היחידה שאני יכול להפיק מאירוע זה. שבוע טוב
- 38.אייל גורביץ 11/07/2011 06:45הגב לתגובה זודרור שלום. קיבלתי את הערתך ואני עושה כן. כל אימת שאני טועה אני חוזר לבדוק. ולו היית קורא את סקירותי היית רואה שאני טועה קצת פחות ממה שאתה מייחס לי. שבוע טוב
- 37.אייל גורביץ 11/07/2011 06:44הגב לתגובה זוגולן שלום. ניתוח של מניות דואליות הוא אמין ולעניות דעתי יש לבצעו בשוק המקומי גם כדי לכלול את החשיפה לדולר. ראה את השוני בהתנהגות טבע בארץ ובחו" ל. שבוע טוב
- 36.אייל גורביץ 11/07/2011 06:43הגב לתגובה זואייל שלום. לפחות מיליון ש" ח ביום. שבוע טוב
- 35.אייל גורביץ 11/07/2011 06:42הגב לתגובה זוליאור שלום. קיבלתי את הערתך ואעשה כן. מאידך דומה שלפני שבוע ומחצה שיניתי את דעתי לגבי כיוונו של השוק. אנא חפש בארכיון. אני נוהג לסקר את השוק לא רק בימי ראשון אלא גם באמצע השבוע כאשר עולה הצורך. לגבי מדד אס אנד פי 500, הרי שהעלייה המהירה לכיוון רמת השיא מעידה שהוא מדשדש ללא כיוון ברור. שבוע טוב
- 34.אייל גורביץ 11/07/2011 06:40הגב לתגובה זוציון שלום. מחזורי המסחר מקבלים משקל נמוך יותר במגמת ירידה מאשר בעלייה. שוק יכול לרדת לאורך זמן ללא מחזורים גבוהים אך יקשה עליו לעלות ללא גידול בהיקפי הפעילות. עצם העובדה שהמחזורים נמוכים מעלה חשד לגבי תקפות העליות. שבוע טוב
- 33.אייל גורביץ 11/07/2011 06:39הגב לתגובה זושלום גיל. חברות אספקת המידע דואגות לתאם את המחירים מיד אם קבלת הדיווידנד, חלוקת מניות הטבה או ספליטים למיניהם. מיד לאחד האירוע תוכל לראות את הגרפים החדשים ללא הקטיעה המאפיינת אירועים מסוג זה והמחירים תואמים את אלו הקיימים בשוק האמיתי. כך שמבחינת המנתח הבעיה נפתרת במהירות והגרפים המנותחים הם אלו שעברו התאמה. שבוע טוב
- 32.שלומי 10/07/2011 22:51הגב לתגובה זושבוע שעבר התייחסת לעולבי הנפש שנכנסים כל שבוע לקרוא אותך ואז מכפישים ....למה אתה מתייחס אליהם ? אל תתן להם במה הם לא ראויים לכך .
- 31.מוקי 10/07/2011 20:48הגב לתגובה זולניתוח טכני לא מספיק לדעת את הכללים. כל אחד רואה את הגרפים בצורה אחרת ולכן יש צורך בנוסף ללימוד הכללים, גם בקריאיטיביות ויצירתיות. פעמים רבות מאד אניט ניתחתי וניבאתי את כוון השוק ממש בצורה הפוכה למה שפירסם גורביץ ואני צדקתי. כל אנשי המשרד שלנו יודעים שכך המצב. אז אני מציע לאייל גורביץ: די להתבזות העצמית שלך. אנא החלף מקצוע.
- מנטך 10/07/2011 22:51הגב לתגובה זומצחיק לדבר על מפולות כשהירידות היו במחזורים שנעו מ800 מיליון ועד 1200 מיליון ש" ח
- 30.כל מה שגורביץ אומר אני עושה ךופה.וואלה מצליח (ל"ת)אני עושה ךופה 10/07/2011 20:03הגב לתגובה זו
- 29.אריק.מ 10/07/2011 18:56הגב לתגובה זולזכותו של גורביץ ב 1340 הוא חזה היחלשות, הוא טעה בשני פרמטרים, תחילת המפולת הייתה צריכה להתרחש בשבירה של ה 1200 אבל ה 1200 לא באמת נשבר, המחיר לא החזיק מעבר ליומיים אלא עלה במהירות מ מ 1180 ל 1200 כלומר לא התרחשה שבירה אמיתית. בפרמטר השני שטעה הוא לא השכיל להבין שבשוק הציבור והזרים יצאו ומי שנשאר היו אלה רק המוסדיים ולכן לא מיהרו להפיל את השוק ושמרו על תמיכת ה 1200. לגבי כל המשמיצים, בשוק ההון כל אחד לעצמו הבנאדם לא אחראי להפסדים שלכם. תתבגרו.
- מוקי 10/07/2011 20:50הגב לתגובה זונכון. לפעמים הוא צודק. זה קורה לכל אחד.
- 28.הקלפן המשך 10/07/2011 18:15הגב לתגובה זואדון גורביץ שאלתי היא מה יש לך לאומר בקשר למה שכתבתי? האם אני בכיוון לדעתך? האם בימים טרופים אלו כדאי לשבת על " הגדר" ? האם לקנות שורטים ? ואולי מניות מסוימות. והאמת אני שואל את דעתך האישית. בלי שום קשר לטכני וכד" ..סתם דעה של אחד שהוא ותיק בשוק ובעל ניסיוון.. נב" גורביץ אל תכעס אבל אני באופן אישי כדי שהתחיל לעבוד לפי טכני אני צריך קודם " קבלות" והרבה .... כל טוב ומאחל הרבה הצלחה בעתיד אמן
- 27.משה 10/07/2011 18:05הגב לתגובה זומתי תבין שכל הציורים שלך וחרטטנות של מילים לא שווה כלום. אומנם אני מבין שאתה מתפרנס מזה וחלילה אנני מעוניין לפגוע בפרנסתך אך אך לפחות אתה יכול להיות כמו זיו סגל מהאתר השני שכל שני וחמישי משנה את דעותיו לפי השוק, כך שקשה לתקוף אותו. חבל לעבור כל הסיוטים וקללות שאתה עובר מהקוראים.
- 26.הקלפן לגורביץ 10/07/2011 18:02הגב לתגובה זוגם אני באופן אישי חושב שכלכלת ארהב" מקולקלת ברמות על וסופה לקרוס.. אך אני לא מתיימר לדעת את העיתוי מתי זה יקרה ואילו אתה מנסה לתפוס את העיתוי של הנפילות אך לצערי אתה נכשל שוב ושוב... לסיכום זאות דעתי השווקים יפלו ובגדול בזמן הלא רחוק.. אך מתי בדיוק ? אף לא אחד יכול לדעת ... וגם אתה אדון גורביץ כנראה לא תוכל לדעת במדויק ... כי יש דברים ניסתרים לא נבין לא נדע
- 25.אילנית 10/07/2011 18:01הגב לתגובה זואייל שלום, קראתי את הניתוח האחרון שלך בנוגע לסחורות- כסף. האם העליות בשבוע האחרון מעידות על שינוי מגמה ותחילתה של מגמה עולה ושבירת נקודת ה 39$?
- 24.ססס 10/07/2011 17:30הגב לתגובה זוהחברה הולכת לקראת מיזוג, ואמרו שביום חמישי המניה נמחקת מהבורסה,זה אומר שביום חמישי כשהמניה תימחק על כל יחידה יקבלו 8.43 דולר, או כשהיא נמחקת מאבדים את כל המניות בלי לקבל כסף???
- מה נראה לך ידפוק?????? (ל"ת)שי 10/07/2011 19:52הגב לתגובה זו
- 23.יוסף 10/07/2011 17:30הגב לתגובה זותתחבר לחורביזון
- 22.בני 10/07/2011 16:47הגב לתגובה זובבמה בביטחון על נפילות ואני אמרתי לך במיקרופון שאתה טועה ובעליות אתה לא תהיה שם ויש להגדיל ולא לברוח כי בירידות מגדילים וכו ' ואתה בשלך.
- חה חה חה 10/07/2011 17:45הגב לתגובה זוהגורו לעולם לא מבקש סליחה כי הוא לעולם לא טועה חה חה חה גורו ההשקעות של אתר ביזפורטל האמת אני ממש לא מאמין ולא מבין מה הולך פה אם היה לי כזה עובד במפעל אבל מזמן ממש מזמן הוא היה טס
- 21.למה לרוב יוצא הפוך למה (ל"ת)שאלה שאלה 10/07/2011 16:26הגב לתגובה זו
- 20.5735 10/07/2011 16:14הגב לתגובה זוולא מבין שבורסה זה מה שיהיה ובורסה משתנה.
- 19.אריה 10/07/2011 16:02הגב לתגובה זורבינוביץ, מדוע אתה מלמד את בנך לנגן בכינור? הרי אין לו בכלל שמיעה מוזיקלית ? בני לא אמור לשמוע, בני אמור לנגן! גם גורו שלנו לא אמור להקשיב לשוק, הוא אמור להשמיע דוגמות של ניתוח טכני שאולי עבדו כשהמציא אותם לפני 100-150 שנה, אבל כבר לא עובדים מזמן.
- vnchy 10/07/2011 16:24הגב לתגובה זוהבנאדם יש לו חסינות מה לא מובן לא משנה מה יגיד ומה יקרה בפועל תמיד הוא יהיה פה ח ס י נ ו ת מה לא הבנתם אז תמשיכו לנבו..... חסינות ומסכן יוסי הוא אמור לאכול כל פעם את הכובע מחדש כי כולם אומרים איזה עורך דימקולו והבנאדם סהכ" כבול בשרשראותתת ברזל לחסין במיה על האתר הזה
- 18.נמרוד 10/07/2011 15:21הגב לתגובה זותסתכלו על המחזורים!
- 17.משקיע 10/07/2011 14:20הגב לתגובה זולמעלה. תגובתך.
- 16.עמית 10/07/2011 13:43הגב לתגובה זוירידות חדות הדרמה רק מתחילה אני רק מקווה שאנשים ישמרו על שפיות אין לראות בזה המלצה
- 15.כפיר בן גליל 10/07/2011 13:19הגב לתגובה זושלום איילץ איזו חשיבות אתה נותן לפריצת קוי מגמה שאפשר לצייר על הגרף, כמו למשל הפריצה שלsnp 500 לפני כמה ימים באיזור ה 1300תודה
- 14.אורי 10/07/2011 13:15הגב לתגובה זואז למה אתה מקובע בפוזיציה - כי אמרת ? בשוק ההון אין מקום לאגו, סוחר או מנתח משנה את עמדתו ללא היסוס כאשר השוק מכתיב זאת - לטובתך ולטובת קוראיך - נא להפנים !
- 13.שי123 10/07/2011 12:48הגב לתגובה זומחר יחלו הירידות
- 12.אתה כל כך צודק .כל מילה שלך אמת ! (ל"ת)אל מספר 8 10/07/2011 12:33הגב לתגובה זו
- 11.סוחר 10/07/2011 12:17הגב לתגובה זוברגע שהשוק פרץ את 1220 אחרי סיבוב מרשים ב-1180 סבירות לירידות הלכה וקטנה משמעותית. לא אתפלא אם היום כבר נגיע לאזור 1270-80 שזה גבול העליון של הרצועה בשוק.לדעתי הייתי צריך לשנות את ההערכות שלך בפריצה של 1220 .אומנם דיברת על פוטנציאל ירידות של 10 אחוז נוספים אך זו הייתה הצהרה חסרת אחריות וגם אם כבר בחרת לומר אותה היית צריך להגיב מהר לשינויים שקורים במדד.היה יום היפוך ב-1180 שהשוק סגר ב-1207 יום כזה מתבצע אך ורק על ידי גופים גדולים וסוחרים מקצוענים ובטח לא על ידי הציבור , זה היה סימן מאוד חזק ליום היפוך והתעלמת ממנו לחלוטין.אתה אומר בנוסף שרמת הסיכון גבוהה, מסחר תמיד היה ותמיד יהייה עם רמות סיכון ואין תקופה ללא סיכונים .אני לא מקנא באנשים שמקבלים החלטות לפי סקירות שלך. לכל סוחרים משקיעים תקשיבו תמיד למה שהשוק אומר ומאותת לכם.
- 10.4642 10/07/2011 11:29הגב לתגובה זואיך אתה משתפר ?
- 9.בני 10/07/2011 11:28הגב לתגובה זוזה יהיה לקראת סוף העליות בדרך כלל - לכן אתה טועה כל הזמן. 2. אתה לא מבין שהבורסה משתנה - זה לא מנייה שלא שווא ורק יורדת.
- 8.ארון 10/07/2011 10:52הגב לתגובה זוגורו-ביץ - תוכיח למשקיעים שטואריות שלך ישימים במציאות - תפתח תיק ווירטואלי ותפרט את כל פעולות שלך. אחוז הפגיעה שלך נמוך הרבה מ-50%. הטלת מטבע ישיג תוצאה הרבה יותר טובה מכל התואריות שלך. אבל לצערינו, אנחנו כבר יודעים שלעולם לא תיפתח תיק כזה. נראה לי שאתה בעל שליטה על ביזפורטל ולכן אי אפשר להחליף אותך, לוזר שכמותך!
- אחוז הפגיעה לא משנה אלא תוחלת הרווח מהעסקאות (ל"ת)shl 11/07/2011 21:12הגב לתגובה זו
- 7.דרור 10/07/2011 10:50הגב לתגובה זואייל שלום, אני עוקב אחרי סקירותך במשך מס' שנים לרוב אתה טועה אך אין אני בא לשפוט אותך ברצוני לבקש ממך שתחזור על סקירות שלך בהם טעית ותנסה לזהות מאיפה נוצרה הטעות חשוב לי לציין על גדולתך בסקירה האחרונה על כך שציינת שלא דמיינת שמדד המעוף יגיע לאן שהגיע בעליות האחרונות אודה לך אם תתייחס
- 6.גולן 10/07/2011 10:49הגב לתגובה זושלום , האם ניתוח של מניות כדוגמת טבע , פרטנר ועוד מניות דואליות הוא אמין בכלל? שהרי המניות מושפעות גם ממחיר הדולר , דבר שאין לו קשר לביצועי החברות , וכאמור אם הדולר עולה/יורד גם המנייה תגיב בהתאם
- 5.eyal 10/07/2011 10:24הגב לתגובה זואני מנסה לגבש אסטרטגיית מסחר, ומחפש לבודד ניירות כאלה שכשארצה למכור יהיה מי שיקנה לכן רציתי לשאול איזה מחזור מינימלי צריך להיות בנייר בכדי שכשארצה לממש רווחים אוכל לצאת ממנו בשער פחות או יותראני מדבר על מחזור ממוצע ב-200 הימים האחרונים,
- 4.ליאור 10/07/2011 10:18הגב לתגובה זובוקר טוב אייל. קודם כל, אני רוצה לבקש שבפעם הבאה שאתה יוצא עם המלצה על מדד המעוף כמו המלצת המכירה שנתת בפריצת ה 1226 כלפי מטה תיתן גם פרמטרים לעשיית סטופ-לוס למקרה שהתחזית שלך תתברר כשגויה. דווקא בגלל שאין אפשרות להגיע לדיוק של 100 אחוז בתחזית חשוב מאוד להגדיר מראש מתי יהיה נכון לצאת מפוזיציה מפסידה. עכשיו לשאלה שלי: מדד הס.פ500 עבר כבר את חיתוך פיבונצי של ה66 אחוז כשהגיע ל1355 , מה אפשר ללמוד מזה בנוגע להאם מדובר בתיקון לירידות או בהתחדשות מגמת העליה? תודה ושבוע טוב.
- 3.שלומי 10/07/2011 10:07הגב לתגובה זואחריהם?
- 2.ציון 10/07/2011 09:46הגב לתגובה זושבוע טוב. ראשית,תודה על סקירתך. 2. בהתיחס למחזורי המסחר ,שאכן אינם גבוהים במהלך העליות האחרון, הרי שלמיטב זכרוני גם במהלך האחרון שדירדר את השוק לרמת ה-1180,גם כאן לא ראינו מחזורי מסחר גבוהים במיוחד. .בהנחה שכזו, האם ניתן לומר כי בתקופה הנוכחית מחזורי המסחר אינם מהווים פרמטר בעל תוקף חזק במיוחד לצורך הבנת כיוון השוק? תודה
- קורח 11/07/2011 08:24הגב לתגובה זומהוות שינוי למגמת העלייה ארוכת הטווח של השווקים. רין לי ספק שאייל עושה את האנליזה במקצועיות. הבעיה היא במגבלות השיטה. השיטה מאבחנת את משמעות ה" גלים" רק לאחר שחלק גדול מהעליה (או הירידה) כבר עברו ואז מסוכן ללהיכנס כי קרובים לגל הירידה הבא. כולנו רואים וחוששים, לא בגלל הטכני, שהכלכלה העולמית במשבר . הבורסאות עולות בגלל הריבית הנמוכה והיעדר השקעה אלטרנטיבית ולכן יש מצב מוזר, התנהגות של חולשה (מהותית) בשוק שעולה מחוסר ברירה
- 1.גיל צבר 10/07/2011 09:26הגב לתגובה זושלום אייל רציתי לשאול לגבי צורת ההתנהלות אל מול המחירים המתואמים של ניירות הערך – מבחינת חלוקת דיבידנדים וכדומה. מצד אחד, נראה שהכי מומלץ לנתח את הגרפים ללא התחשבות במחירים המתואמים על מנת שלא להתחשב בהם כי הם לא באמת משפיעים על תהליך קבלת ההחלטות. מצד שני, אתה לא באמת יכול לקנות במחירים שמופיעים בגרפים הלא מתואמים כי המחירים בשוק הם מחירים מתואמים. מה ההמלצה שלך? האם לנתח בגרפים המתואמים או ברגילים? איך לעשות את ההמרה בזמן הקניה?
- הגרפים שווים לתח.. 10/07/2011 20:01הגב לתגובה זובשיא שוב וגם ה S
- גורו 10/07/2011 17:42הגב לתגובה זות" א 25 עולה למרות כול מה שאמר זה אומר שהוא אפס

חשד לשחיתות חמורה ברשות המסים בנצרת: מיליוני שקלים הוזרמו במרמה לנישומים
כתבי אישום חמורים הוגשו נגד שני בכירים ברשות המסים ונגד שורת מתווכים, בגין הפעלת מנגנון הונאה מתוחכם שכלל שוחד, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי חקירה. הנזק לקופת המדינה נאמד במיליוני שקלים, והחקירה צפויה להיחשף בפרטי פרטים בבית המשפט המחוזי בנוף הגליל
פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתבי אישום חמורים נגד עובדי רשות המסים בנצרת, שמואשמים בהפעלת מערכת שחיתות מתוחכמת שגרמה לנזק של מיליוני שקלים. עורכי הדין רים סויד ונועם הירש הגישו את כתבי האישום נגד נג'וד אבו ליל ואסעד אבו שהואן, שכיהנו בתפקידים בכירים במשרד, לצד רואה החשבון מאמון חמוד שמואשם בסיוע לשיבוש החקירה.
אבו ליל, בת 48, שהייתה ראש ענף במחלקת השירות, מואשמת בהפעלת מנגנון הונאה שבמסגרתו פתחה וקלטה תיקים ברשות המסים בניגוד לנהלים הקיימים. במסגרת הסכמים עם מתווכים, היא קיבלה בין 40% ל-80% מסכומי החזרי המס הבלתי חוקיים שהעבירה לנישומים. בסך הכל זרמו 880 אלף שקל לנישומים במרמה, מתוכם 340 אלף שקל הגיעו ישירות לכיסה של אבו ליל כשוחד.
המתווכים שפעלו עם אבו ליל הם מוניר זבן בן 53, בעל חנות צעצועים הידוע בקהילתו כ"שייח'", אמין אסדי בן 64 שעובד כמנהל חשבונות, ומחמוד עראבי בן 60 הפועל כרתך צנרת. הם קיבלו תשלומים ממשלמי המסים שהפנו אליהם ושילמו מתוך הכסף גם לאבו ליל. כתבי האישום נגדם הוגשו לבית משפט השלום בחיפה.
אבו שהואן, בן 63, שניהל את ענף השכירים, מואשם במימדי מרמה רחבים עוד יותר. הוא הזין מידע כוזב במערכות רשות המסים עבור כ-160 נישומים שונים, כולל נתונים פיקטיביים על שכר, ניכויי מס במקור ותרומות שלא ניתנו בפועל. פעולותיו הביאו להעברת כ-4 מיליון שקל בהחזרי מס, מתוכם 1.6 מיליון שקל שהתקבלו במרמה מוחלטת.
- רשות המיסים ערכה בדיקת ניהול ספרים ב-200 עסקים: כמה התגלו כלקויים?
- הפצצה הגדולה בחוק הרווחים הכלואים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר נודע לאבו שהואן על ביקורת פנימית שמתקיימת ברשות המסים, הוא פנה לרואה החשבון מאמון חמוד בן 56 וביקש את עזרתו בשיבוש ההליכים. חמוד, שייצג נישומים בפני מס הכנסה, התקשר בהוראת אבו שהואן לנישומים שקיבלו החזרי מס במרמה והדריך אותם כיצד לתת תשובות כוזבות אם ייחקרו על ידי הרשויות.

פיזור גלובלי, יתרון מקומי ואזהרה מפיקדונות - המסרים של בכירי שוק ההון
בכנס הפיננסי בצפון הדגישו אורי קרן ממור ומתן שטרית מהפניקס את החשיבות של תיק השקעות מפוזר, את יתרון ההיכרות עם השוק המקומי, ואת הסיכונים שבהסתמכות על פיקדונות וקרנות כספיות לטווח הארוך
מאות רבות של תושבי חיפה והצפון נכחו שלשום באולם תיאטרון הצפון בכנס הפיננסי הגדול של הצפון, בהובלת חברת S.F.P, חברה לתכנון פיננסי הוליסטי המנהלת ומפקחת על נכסים בהיקף של מעל 3.5 מיליארד שקל, ובהשתתפות בכירי עולם ההשקעות בישראל. האירוע, שנערך במטרה להעניק לציבור הרחב כלים מעשיים להתנהלות פיננסית נכונה בכל תנאי שוק, כלל הרצאות של ויטלי פלוטינסקי, בעלים ומנכ"ל משותף ב-SPF, אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל, ומתן שטרית, הכלכלן הראשי בקבוצת הפניקס.
אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי, מור גמל אמר במהלך הכנס: "בתחילת 2024, הקונצנזוס היה להשקיע רק בארה"ב, תוך ציפייה למספר הורדות ריבית ולביצועים חזקים. בפועל, קרה בדיוק ההפך. השוק האמריקאי היה אחד החלשים בעולם. אירופה, שהספידו אותה, הציגה תשואות פנומנליות, ואפילו השוק הישראלי הפגין חוסן מרשים למרות המצב. זהו שיעור חשוב המלמד שהקונצנזוס בשוק טועה לעיתים קרובות, ורק תיק מפוזר גלובלית יכול להגן מפני תפניות לא צפויות".
"מה שמעניק לחיסכון הפנסיוני יתרון מכריע, במיוחד בתקופות משבר, הוא ההשקעה בנכסים לא סחירים. מדובר בנכסים ממשיים כמו כביש 6, מנהרות הכרמל ופרויקטי נדל"ן, שאינם נסחרים בשוק ההון. הרכיב הזה, שיכול להגיע למעל 30% בתיק כללי של חברות הביטוח, מייצר תשואה יציבה ופועל כעוגן הגנתי כשהשווקים הציבוריים תנודתיים. זהו יתרון מובנה שלמשקיע פרטי בבנק פשוט אין גישה אליו".
הכנס עסק במגוון רחב של נושאים הבוערים לחוסך והמשקיע הישראלי, החל מבחירת מסלולי השקעה, דרך תכנון מס וניצול הטבות, ועד לדילמת הנדל"ן מול שוק ההון. המשתתפים קיבלו כלים פרקטיים וטיפים כיצד לנווט את עתידם הפיננסי בחוכמה.
- "אפסייד של 80% בטבע"
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - מה האנליסטים צופים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ויטלי פלוטינסקי, שפתח את הכנס, הדגיש את החשיבות של תכנון פיננסי הוליסטי. "המטרה המרכזית שלנו הייתה להנגיש את עולם התכנון הפיננסי," אמר פלוטינסקי.