חיים שני: פורטל שהקים האוצר יקטין הביורוקרטיה עבור עסקים קטנים ובינוניים
"פורטל חדש שהקימה המדינה, מיועד לפשט מאוד את תהליכי פתיחת עסקים. הוקמה ועדה במטרה להפחית את הביורוקרטיה הממשלתית ולהעלות את ישראל למקום גבוה יותר במדד עשיית העסקים של הבנק העולמי, מהמקום ה-29 בו היא ממוקמת כיום", דברים אלה אמר חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, בוועידה החמישית לעסקים קטנים של "כלכליסט" וגוגל. לדבריו, הפורטל יכיל אפשרויות לרישום נכס, רישוי עסק, עבודה במכרזים מול הממשלה ועוד. בכך יקוצר תהליך קבלת האישורים והעבודה מול משרדי הממשלה תהיה חד-פעמית. פורטל אחר יאפשר עבודה מול רשויות המכס לקבלת אישורי יבוא.
"בשבוע שעבר נפגשנו עם נציגי ממשלת הולנד ודנמרק שסיפרו איך הורידו את עלות הנטל הבירוקרטי אצלם ב-25%", אמר שני. "אנחנו רוצים לעשות זאת על ידי התייעלות, ומדידת נטל הביורוקרטיה על-פי מודלים מוכרים מאירופה".
אסתר דומיניסיני, חברת הוועדה ומנכ"ל הביטוח הלאומי, אמרה בכנס, כי "רוב הטפסים שיש למלא כיום כדי לפתוח עסק עמוסים באותם נתונים, וכמות המידע העודף שכל אחד מגופים הללו דורש היא אדירה.
"התהליך הזה מתבצע בטור ולא במקביל ולכן נמשך 34 יום, שבמהלכם האזרח לא מקבל מידע היכן עומדת הבקשה שלו. הודות לפורטל, האזרח יקבל חיווי איפה הוא עומד. אנחנו לא נחים על זרי הדפנה ומחפשים מקומות נוספים לייעול. הגיע הזמן שהממשלה תעשה מאמצים להיות משרת של האזרח".
מנכ"ל משרד המשפטים, גיא רוטקופף, הבטיח כי בפורטל יהיה מדור שיעסוק ברישום נכס ויחל לפעול בתוך כשנה. במדד של הבנק העולמי ישראל נמצאת במקום ה-147 מתוך 183 מדינות במשך הזמן שלוקח לרשום נכס, כלומר 180 יום בממוצע. הפורטל מיועד לקצר את משך הזמן הזה לחצי, כלומר, ל-90 יום".
רוטקופף הוסיף: "החלק של רישום הנכס בפורטל ירכז את כל הנתונים המיועדים לגופים הרלוונטים: רשות המסים, מנהל מקרקעין ועוד. עם הגשת הבקקשה, יעברו כל הנתונים יחד עם התשלום לאותם גופים. התהליך שאנחנו מתכננים יהיה הרבה יותר פשוט מזה הקיים כיום".
ראש מינהל המכס ברשות המסים, דורון ארבלי, אמר כי "הפורטל מכיל גם פתרון ליבואנים, באמצעות מערכת של חלון אחד. המערכת תיצור את הוודאות הדרושה ליבואנים בעבודה מול המדינה".
ראובן שיף, השותף המנהל במשרד רואי החשבון שיף הזנפרץ אמר בכנס כי "הממשלה לא רואה בעסקים הקטנים והבינוניים מנוע צמיחה. כ-55% מכוח העבודה בישראל מועסק על ידי עסקים קטנים ובינוניים. העסקים הללו תורמים תרומה משמעותית להכנסות המדינה והם מנוע לתעסוקה במשק. הם מספקים מענה לדור הצעיר ותשובות להתפלגות החברתית. המדינה לא תוכל לשרוד כלכלית עוד שנים רבות אם לא תיתן מענה גם לפריפריה. בינתיים יש מתאם שלילי בין הרטוריקה של הממשלה למה שנעשה בפועל למען העסקים הקטנים והבינוניים. לדעתי, הממשלה מפספסת את המגזר הזה בגדול".
לדבריו, "העסקים קטנים והבינוניים בנויים על שכבות הביניים וכל הנטל הכבד, כמו מילואים ומסים, מוטל עליהם. העסקים יהיו יותר חזקים ויתאגדו כלובי חזק יותר, יספרו אותם יותר וכולנו נרוויח מכך".
- 1.למה אין קישור לפורטל? (ל"ת)ירימיהו 03/07/2011 22:19הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
