החלה מכירת אייפד 2: האם אפל תצליח להתמודד עם התחרות?
עם תחילת מכירת האייפד 2 אמש ביום שישי, נרשמו תורים גדולים של לקוחות ליד חנויות אפל בסן פרנסיסקו ובניו יורק. אולם, קמעונאים אחרים שמוכרים את המכשיר לא דיווחו לפי שעה על דוחק או על ביקושים חריגים. מניות חברת אפל זינקו בתגובה בשיעור של 1.5% ושער המנייה נסגר עם סיום המסחר ברמה של 351.99 דולר.
מכשיר האייפד הראשון נמכר באפריל 2010 והיה מכשיר הטאבלט הראשון שיועד לשימוש צרכני מובהק ולא לקהילת אנשי העסקים. המכשיר יוצר בכמות מוגבלת ולא בתפוצה רחבה מפני שלא הייתה ברורה תגובת הצרכנים למכשיר החדש. מאז הצגתו בשנה שעברה נמכרו למעלה מ-15 מיליון יחידות, כאשר שיא המכירות התבצעו בתקופת חג המולד.
"אנו בהחלט מצפים לעלייה משמעותית בביקוש, הרבה מעבר לביקושים שנרשמו למכשיר הראשון". כך מתנבא אנדי הרגרברס, אנליסט מקבוצת המחקר פסיפיק קרסט. "הפעם, אנשים מודעים בצורה טובה יותר לנוכחות המכשיר בשוק וקיימים יישומים רבים שניתן להשתמש בהם", כך הוסיף הרגרבס.
על פי תחזיות מפי אנליסטים שונים, אפל צפויה השנה להכפיל את כמות המכירות של מכשירי האייפד 2, הדבר יתאפשר הודות לפריסה רחבה של המוצר. המכשיר יתחיל להימכר ב-20 מדינות במקביל מה שייקל מאוד על הנגישות לצרכנים בכל רחבי העולם.
- 4.בן 14/03/2011 13:59הגב לתגובה זולאייפון ולאייפוד...
- ראסמי צודק (ל"ת)נתי 14/03/2011 16:20הגב לתגובה זו
- 3.א 13/03/2011 11:58הגב לתגובה זוחברות אחרות, בעיקר הקוראניות בהובלת סמסונג, אים ישכילו לחבר לטבלט שקעי USB יעשו לאפל בדיוק מה שמיקרוסופט עשו לאפל בשנות ה 80. הטבלט יהיה פתוח ויוכל להתחבר לכל התקן סטנדרטי כולל דיסק נייד ומדפסת, זו הנוסחה לדומיננטיות בשוק.
- 2.חיים 13/03/2011 11:39הגב לתגובה זואין שום דבר ייחודי שלא ניתן לחיקוי בממשק של אפל מצד שני אפל מצליחה עם כל מוצר שלה להגדיל יותר שונאים למוצר שלה עם כל ההגבלות האידיוטיות שלה...
- 1.ארנמון 12/03/2011 21:32הגב לתגובה זוכל המתחרים ישארו עם ברזלים במחסנים...וזה יקרה

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
