בעקבות חשיפת Bizportal: אפריקה הוציאה דיווח בעניין הקניון במוסקבה

אתמול חשף Bizportal כי ב-Mall of Russia יש בעיות חניה קשות ועיכוב בשל צורך בהתקנת ספרינקלרים וכו'. מניית אפריקה נסחרת תחת לחץ. בלונדון, אפי איבדה אתמול 5% וכעת עוד 1.5%
מערכת Bizportal | (22)

מניית אפריקה ישראל פתחה את יום המסחר תחת לחץ, זאת בעקבות צניחה של 5% במניית אפי פיתוח אמש במסחר בלונדון. אפי פיתוח זו החברה שמרכזת את ההשקעות של אפריקה ברוסיה. אמש חשף Bizportal את הקשיים איתם מתמודדת כיום אפריקה בכל הקשור לפתיחת Mall of Russia, קניון הדגל של אפריקה שנמצא במתחם 'מוסקו סיטי', שבמוסקבה.

בעיה אחת היא קשיי החניה החמורים שיש במתחם 'מוסקו סיטי' בכלל ובקניון של אפריקה בפרט. בעיה שניה היא הדרישה להכניס ספרינקלים (כיבוי אש) לקניון. דברים אלו הם בין הסיבות העיקריות לכך שיש עיכוב מסוים בלוח הזמנים לפתיחת הקניון.

בעקבות חשיפת Bizportal דיווחה הבוקר אפי פיתוח כי "דרישות העירייה בעניין כיבוי אש ובטיחות באופן כללי מטופלות כמתוכנן בימים אלו וזאת במטרה לקבל את אישור העירייה לפתוח את הקניון בהשקה שקטה. החברה מעריכה כי האישור יתקבל עד תחילת חודש מארס. 160 חנויות אמורות להיפתח במהלך מארס".

עוד נכתב בדיווח כי 74% משטח הקניון כבר הושכר וכי הדבר מייצג הכנסה שנתית של 81 מיליון דולר. "החברה מעריכה כי בתוך 3 חודשים מהפתיחה השקטה - 80% מהשטח המשחרי כבר יושכר כאעשר הפתיחה הרישמית מתוכננת לתחילת חודש מאי."

בעניין בעיות החניה בחניון, נכתב כי "החברה נמצאת בשלבי מו"מ אחרונים עם העירייה לרכישת 25% מהקניון שבהם מחזיקה העירייה וזה כולל שטח חניה מושלם בחלקו אשר כולל 2,700 חניה." בתוך כך, בדיווח של אפי נכתב כי "בכדי להבטיח מקומות חניה בזמן שהחניון העיקרי נבנה, הושכרו שטחי חניה מהבעלים של הבניינים במתחם".

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    עד סוף השנה אפריקה בשער 8000 לגזור ולשמור (ל"ת)
    יעקב 16/02/2011 03:09
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    ממני 15/02/2011 17:05
    הגב לתגובה זו
    מכל מיני ידיעות, אפריקה בשערים הנוכחיים שווה זהב, סוף סוף הגיעה לשער שכה ייחלתי היינו 2780, אני מאוד סומכת על החכמה של לבייב, השקיע הון בקניון הזה, לכן כל הבעיות תפתרנה על הצד הטוב ביותר, בעזרת השם כשיפתח הקניון רשמית, כולנו נחגוג אני כמובן על הרווחים שאגרוף.
  • 19.
    אפריקה 15/02/2011 16:38
    הגב לתגובה זו
    לבייב לא פרייר הוא די חכם ביכדי להפעיל את העסק כמה שיותר מהר לי יש מאט מאד אפריקה אך בגדול המניה הזאת תעלה עוד בצורה כזאת שאתם תיתפסו את הראש מדוע מכרתם אני מאמין שיהיה שינוי מידי במניה והיא תתחיל לעלות חזק ביותר
  • 18.
    גרוזיני גדול 15/02/2011 15:01
    הגב לתגובה זו
    אין לה הרבה כלים לצמוח, לפחות לא בשנים הקרובות.
  • 17.
    גיורא 15/02/2011 14:45
    הגב לתגובה זו
    בהתאם להודעות החברה הקניון היה אמור להפתח בנובמבר 2010 מאז היו מספר דחיות. המשקיעים כבר לא מאמינים לשום הודעה של החברה. אני בטוח שעוד יהיו דחיות ובעיות בהמשך. מה שהכי מדאיג זה חוסר האמינות.
  • 16.
    תברחו - שמעתי שחסרה בלטה בקומה 3 (ל"ת)
    גזית 15/02/2011 14:36
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    דודו 15/02/2011 12:09
    הגב לתגובה זו
    קניתי היום אפריקה ואני לא מיפחד עד סוף השנה 20 אחוז.הקניון יפה ומרשים רק צריך כמה תיקוני טיח וצבע.
  • 14.
    אפריקאי 15/02/2011 11:53
    הגב לתגובה זו
    לדעתי המניה לא שווה קניה יותר משווי שער 2000,רק ספקולנטים נמצאים במניה הזאת! אין מוסדי אחד בפנים, כולם מחפשים לעשות רווח ולברוח! נוסו על כספכם!
  • 13.
    " ידיעה" מניפולטיבית! 15/02/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
    ספרינקלרים וחניה? אולי גם הריצוף לא תקין..? הכל פתיר, ועל הכל כבר חשבו בתחילת דרכו של הקניון. קצת סבלנות - הירידה במנייה לא משמעותית. אפריקה לבעלי אורך נשימה. כמו שאמרו לפניי... שלא יעשו עליכם סיבוב.
  • 12.
    אחד העם 15/02/2011 11:37
    הגב לתגובה זו
    אני מושקע מחיר של בית,לא מוכר עד 2020 בהצלחה לטיפשים.
  • 11.
    יניב 15/02/2011 11:00
    הגב לתגובה זו
    שימו לב - 40 מיליון ש" ח עברו ידיים רק בשעת המסחר הראשונה ! אפריקה מסיימת במקרה הגרוע ב 0.5% מינוס . ידיים חלשות- חבל ההספד כולו שלכם.
  • 10.
    חבל שביזפורטל משפיע 15/02/2011 10:40
    הגב לתגובה זו
    הגיוני שכל קניון שפותחים יהיה לו איזה חיסרון אבל מדוע דווקא לנפח אותו אנשים פה עושים עליכם סיבובים תמכרו עכשיו אחכ תקנו ביוקר חבל... פשוט להסתכל על הגרף, אח" כ לכבות את המסך להדליק עוד שנה שנתיים ולהיות שמח פוטנציאל הרווח עצום לעומת פוטנציאל ההפסד
  • 9.
    חברה עושים עליכם סיבוב איך אתם לא רואים את זה (ל"ת)
    סיבובים 15/02/2011 10:25
    הגב לתגובה זו
  • צודק (ל"ת)
    שחר 15/02/2011 10:34
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    קונה ומוכר 15/02/2011 10:19
    הגב לתגובה זו
    התמונה הכוללת הרבה יותר טובה ממה שכולם חושבים. הקניון הוא בסה" כ סנטימנט פסיכולוגי שלילי שיחלוף עם ההודעה הטובה הבאה. ס ב ל נ ו ת
  • 7.
    אדיר 15/02/2011 10:17
    הגב לתגובה זו
    הפרסום על הקניון לא מהותי.אפריקה נמצאת היום בשער היסטורי מגוחך לא מתאימה למשקיעים לטווח קצר.
  • 6.
    נועםדבורה=אפריקה 15/02/2011 10:11
    הגב לתגובה זו
    אני נכנסתי לסיבוב שני היום ב2800 חיזוק אני יביא ב2300
  • 5.
    אפריקה 15/02/2011 09:47
    הגב לתגובה זו
    אבל אין מה לעשות הזמן ליברוח וליתפוס למטה...
  • 4.
    אפריקאי 15/02/2011 09:45
    הגב לתגובה זו
    לא ידעתי שלבייב יזמבר אותנו ככה הכול היה נרא וורוד אני בכול אופן מכרתי סחורה אתמול בסגירה.
  • 3.
    אפריקה 15/02/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
    המצב היה על הפנים, אפריקה הייתה עושה כן? לא להתפתות לשורטיסטים.
  • 2.
    אפריקאי כהה 15/02/2011 09:32
    הגב לתגובה זו
    על זה לא כתבת שום דבר? פתאום אפריקה חייבת בירידה בגלל אפי?? שטויות!
  • 1.
    רן 15/02/2011 09:29
    הגב לתגובה זו
    בישראל הקשיים היו גדולים יותר.הכתבה כנראה קשורה לשורטיסתים.
ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.