שכונה על הכוונת: היכן ברמת גן נמכרה דירת 4 חדרים ב-1.3 מיליון שקל?

עליית המחירים בגוש דן גורמת לרבים לעבור לפריפרייה, אולם מי שרעש אינו מטריד אותו יוכל עדיין למצוא דירות במחירים סבירים אפילו במרכז רמת גן
לירן סהר | (3)

מחירי הדירות בתל אביב עלו בכ-11% לפי דו"ח השמאי הממשלתי שפורסם השבוע, ומחירה הממוצע של דירת 4 חדרים עומד כיום על כ- 2.4 מיליון שקל. מחירי הדירות ברמת גן השכנה סוגרים אף הם אט אט את הפער ודירת 4 חדרים 90 מ"ר עם מחסן, חניה ומעלית נמכרה השבוע ברחוב מבוא אריה ב-1.72 מיליון שקל (העסקה בוצעה על ידי סוכנות אנגלו סכסון רמת גן).

אולם מי שלא מפחד מלהתגורר על רחוב סואן, עשוי למצוא במרכז רמת גן דירות במחירים זולים יותר, לעיתים אף יותר זולים מערי הפריפרייה פתח תקווה ונתניה.

ברחוב ארלוזורוב 21 לדוגמה, באמצע הדרך בין מתחם עלית לכופר הישוב, נמכרה ב-2010 דירת 4 חדרים בבניין 95 מ"ר עם מעלית וחניה ב-1.4 מיליון שקל. הבניין במצב טוב, מסוף שנות ה-80 והדירה שמורה.

ברחוב ארלוזורוב 4, בכופר הישוב, נמכרה ב-2010 דירת 3 חדרים 80 מ"ר, קומה ג', בבניין משנות ה-60 ב-650 אלף שקל. שרון קוממי, מנהל סניף אנגלו סכסון רמת גן, אומר כי רחוב ארלוזורוב מחולק לשני חלקים- "החלק שיותר קרוב לכופר הישוב נחשב ליותר מסחרי ולפחות מבוקש, אולם ככל שמתקרבים למתחם עלית ולאזור הבורסה המחירים עולים. אין ספק שלוקח זמן למכור דירות חזיתיות ברחוב, אולם המחירים נחשבים ליחסית זולים באזור עבור אנשים שמעוניינים לגור קרוב לתל אביב ורעש לא מפריע להם".

ברחוב הרצל 75, פינת ז'בוטינסקי, במגדל אואזיס, נמכרה לאחרונה דירת 4 חדרים 95 מ"ר בקומה 6 מתוך 15 ב-1.3 מיליון שקל. בהרצל 23 נמכרה ב-2010 דירת 4 חדרים 100 מ"ר בקומה ראשונה ב-1.44 מיליון שקל.

לא הרחק משם, ברחוב קריניצי 56, דירת 4 חדרים 90 מ"ר, בבניין משנות ה-80, בקומה א', נמכרה לאחרונה ב-1.365 מיליון שקל.

גם דירות חדשות ניתן למצוא באזורים המרכזיים יותר של רמת גן במחירים סבירים-ברחוב ביאליק 67, דירת 4 חדרים 100 מ"ר בבניין שהושלם ב-2010, נמכרה לפני כחודשיים ב-1.5 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איציק 13/02/2011 01:00
    הגב לתגובה זו
    אבי אתה צריך להבין שהמטרה של התקשורת היא להשיך לנפח את...
  • 2.
    אבי 10/02/2011 16:10
    הגב לתגובה זו
    דירת 4 חדרים 100מ" ר עם מרפסת שמש ומעלית במקום טוב ושקט בר" ג לא ניתן למצוא בפחות מ1.75 מיליון דירה חדשה לא פחות מ1.9 מיליון ב1.4-1.6 מיליון מוכרים בזבוטיסקי הרואה הירדן ובכל הרחובות הרועשים והישנים
  • 1.
    רון 10/02/2011 15:36
    הגב לתגובה זו
    היא גובלת ברמת החייל? לך תעשה שיעורי בית.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.