דדי שוורצברג
צילום: עדיקה
בלעדי

באנטרופי מאמינים בעדיקה: שווי פעילות של 220 מיליון שקל

לקראת היישורת האחרונה לפני ההנפקה באנטרופי גוזרים לעדיקה שווי של 12.2 שקל למניה
גיא בן סימון | (2)

לקראת הנפקת רשת עדיקה בבורסה בתל אביב לידי Bizportal הגיעה עבודה של חברת הייעוץ ומחקר למוסדיים אנטרופי, לפיה נגזר לחברה שווי של 12.2 שקלים למניה. 

בסקירה שהוציאה אתמול אנטרופי ללקוחות הצמידה חברת המחקר לעדיקה שווי פעילות של 220 מיליון שקל. בניכוי החוב הפיננסי נטו (11 מיליון שקל), שווי האופציות לעובדים כתוצאה מעסקת גולף (16 מיליון שקל), ושווי האופציות לאחר ההנפקה (9 מיליון שקל), יחד עם התמורה בגין מכירת האתרים לגולף (14 מיליון שקל) - שווי ההון העצמי שהצמידה אנטרופי לעדיקה עומד על 198 מיליון שקל.

עדיקה עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק פרטי אופנה בפעילות המשלבת מסחר מקוון עם מכירה בחנויות פיזיות. באנטרופי מציינים כי השילוב בין מכירות באונליין עם מכירות בחנויות פיזיות מאפשרת לחברה ליהנות מחיסכון בעלויות מכירה ושיווק. "ענף האופנה ניצב בפני אתגרים לא פשוטים נוכח כניסת הרשתות הבינלאומיות, פתיחה מואצת של שטחי מסחר המלווה בתופעת קניבליזציה, דמי שכירות גבוהים בקניונים, האצה במסחר המקוון והסטת רכישות לחו"ל, על חשבון רכישה בחנויות הפיזיות". באנטרופי סבורים כי תנאי השוק כיום פועלים לטובת שחקנים מוטי אונליין, אם כי זירה זו מאופיינת אף היא בתחרות ערה נוכח דומיננטיות של שחקנים בינלאומיים, לצד פיתוח אתרים על ידי הרשתות המסורתיות וגורמים מקומיים נוספים".

לגבי המסחר המקוון, באנטרופי מדגישים כי מדובר בתחום הנמצא בחיתוליו באופן יחסי ולכן בחרו לבצע תחזית על פני תקופת זמן ארוכה, בה שיעור החדירה ארוך הטווח של המסחר המקוון אמור לבוא לידי ביטוי. "שיעור ההיוון (12%) משקלל את שיעורי ההיוון המקובלים בתחום האופנה המסורתי ובאונליין", כותבים באנטרופי. "כיוון שאנו סבורים כי בבסיס ישראל מחקה את דפוסי הצריכה של ארה"ב, בחרנו להיצמד לתחזיות ארוכות הטווח של שוק זה, עם ההתאמות הנדרשות לשוק הישראלי".

"מקור ההכנסה העיקרי של החברה ומקור רווחיותה, הינו פעילותה הקמעונאית המציגה צמיחה גבוהה בשנים האחרונות, עם צמיחה מצטברת של 76% בשנתיים באחרונות. להערכתנו, הסיבות העיקריות לצמיחה הינן: חדירה מהירה לשוק - אתר האינטרנט הושק בשנת 2011 והיה לאחד מחלוצי המסחר האונליין באופנה בישראל. הלכה למעשה, תוך שנים בודדות ביסס האתר את מעמדו כשחקן בשוק האופנה בישראל. צמיחת שוק האונליין - ההתפתחות המשמעותית בשוק המסחר האונליין, כפי שיתואר בהרחבה בהמשך, היוותה רוח גבית לצמיחתה המשמעותית של החברה בשנים האחרונות", כתבו באנטרופי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לואיס 06/03/2018 23:44
    הגב לתגובה זו
    אם קרן הפנסיה שלי תשקיע בשקר הזה אני מעי משם את כל המשפחה שלי.
  • 1.
    ביזפורטל 06/03/2018 10:20
    הגב לתגובה זו
    שנותנים לאתר בתחום האופנה מחיר כזה הזוי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.