באנטרופי מאמינים בעדיקה: שווי פעילות של 220 מיליון שקל
לקראת הנפקת רשת עדיקה בבורסה בתל אביב לידי Bizportal הגיעה עבודה של חברת הייעוץ ומחקר למוסדיים אנטרופי, לפיה נגזר לחברה שווי של 12.2 שקלים למניה.
בסקירה שהוציאה אתמול אנטרופי ללקוחות הצמידה חברת המחקר לעדיקה שווי פעילות של 220 מיליון שקל. בניכוי החוב הפיננסי נטו (11 מיליון שקל), שווי האופציות לעובדים כתוצאה מעסקת גולף (16 מיליון שקל), ושווי האופציות לאחר ההנפקה (9 מיליון שקל), יחד עם התמורה בגין מכירת האתרים לגולף (14 מיליון שקל) - שווי ההון העצמי שהצמידה אנטרופי לעדיקה עומד על 198 מיליון שקל.
עדיקה עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק פרטי אופנה בפעילות המשלבת מסחר מקוון עם מכירה בחנויות פיזיות. באנטרופי מציינים כי השילוב בין מכירות באונליין עם מכירות בחנויות פיזיות מאפשרת לחברה ליהנות מחיסכון בעלויות מכירה ושיווק. "ענף האופנה ניצב בפני אתגרים לא פשוטים נוכח כניסת הרשתות הבינלאומיות, פתיחה מואצת של שטחי מסחר המלווה בתופעת קניבליזציה, דמי שכירות גבוהים בקניונים, האצה במסחר המקוון והסטת רכישות לחו"ל, על חשבון רכישה בחנויות הפיזיות". באנטרופי סבורים כי תנאי השוק כיום פועלים לטובת שחקנים מוטי אונליין, אם כי זירה זו מאופיינת אף היא בתחרות ערה נוכח דומיננטיות של שחקנים בינלאומיים, לצד פיתוח אתרים על ידי הרשתות המסורתיות וגורמים מקומיים נוספים".
לגבי המסחר המקוון, באנטרופי מדגישים כי מדובר בתחום הנמצא בחיתוליו באופן יחסי ולכן בחרו לבצע תחזית על פני תקופת זמן ארוכה, בה שיעור החדירה ארוך הטווח של המסחר המקוון אמור לבוא לידי ביטוי. "שיעור ההיוון (12%) משקלל את שיעורי ההיוון המקובלים בתחום האופנה המסורתי ובאונליין", כותבים באנטרופי. "כיוון שאנו סבורים כי בבסיס ישראל מחקה את דפוסי הצריכה של ארה"ב, בחרנו להיצמד לתחזיות ארוכות הטווח של שוק זה, עם ההתאמות הנדרשות לשוק הישראלי".
"מקור ההכנסה העיקרי של החברה ומקור רווחיותה, הינו פעילותה הקמעונאית המציגה צמיחה גבוהה בשנים האחרונות, עם צמיחה מצטברת של 76% בשנתיים באחרונות. להערכתנו, הסיבות העיקריות לצמיחה הינן: חדירה מהירה לשוק - אתר האינטרנט הושק בשנת 2011 והיה לאחד מחלוצי המסחר האונליין באופנה בישראל. הלכה למעשה, תוך שנים בודדות ביסס האתר את מעמדו כשחקן בשוק האופנה בישראל. צמיחת שוק האונליין - ההתפתחות המשמעותית בשוק המסחר האונליין, כפי שיתואר בהרחבה בהמשך, היוותה רוח גבית לצמיחתה המשמעותית של החברה בשנים האחרונות", כתבו באנטרופי.
- 2.לואיס 06/03/2018 23:44הגב לתגובה זואם קרן הפנסיה שלי תשקיע בשקר הזה אני מעי משם את כל המשפחה שלי.
- 1.ביזפורטל 06/03/2018 10:20הגב לתגובה זושנותנים לאתר בתחום האופנה מחיר כזה הזוי

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
