דדי שוורצברג
צילום: עדיקה
בלעדי

באנטרופי מאמינים בעדיקה: שווי פעילות של 220 מיליון שקל

לקראת היישורת האחרונה לפני ההנפקה באנטרופי גוזרים לעדיקה שווי של 12.2 שקל למניה
גיא בן סימון | (2)

לקראת הנפקת רשת עדיקה בבורסה בתל אביב לידי Bizportal הגיעה עבודה של חברת הייעוץ ומחקר למוסדיים אנטרופי, לפיה נגזר לחברה שווי של 12.2 שקלים למניה. 

בסקירה שהוציאה אתמול אנטרופי ללקוחות הצמידה חברת המחקר לעדיקה שווי פעילות של 220 מיליון שקל. בניכוי החוב הפיננסי נטו (11 מיליון שקל), שווי האופציות לעובדים כתוצאה מעסקת גולף (16 מיליון שקל), ושווי האופציות לאחר ההנפקה (9 מיליון שקל), יחד עם התמורה בגין מכירת האתרים לגולף (14 מיליון שקל) - שווי ההון העצמי שהצמידה אנטרופי לעדיקה עומד על 198 מיליון שקל.

עדיקה עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק פרטי אופנה בפעילות המשלבת מסחר מקוון עם מכירה בחנויות פיזיות. באנטרופי מציינים כי השילוב בין מכירות באונליין עם מכירות בחנויות פיזיות מאפשרת לחברה ליהנות מחיסכון בעלויות מכירה ושיווק. "ענף האופנה ניצב בפני אתגרים לא פשוטים נוכח כניסת הרשתות הבינלאומיות, פתיחה מואצת של שטחי מסחר המלווה בתופעת קניבליזציה, דמי שכירות גבוהים בקניונים, האצה במסחר המקוון והסטת רכישות לחו"ל, על חשבון רכישה בחנויות הפיזיות". באנטרופי סבורים כי תנאי השוק כיום פועלים לטובת שחקנים מוטי אונליין, אם כי זירה זו מאופיינת אף היא בתחרות ערה נוכח דומיננטיות של שחקנים בינלאומיים, לצד פיתוח אתרים על ידי הרשתות המסורתיות וגורמים מקומיים נוספים".

לגבי המסחר המקוון, באנטרופי מדגישים כי מדובר בתחום הנמצא בחיתוליו באופן יחסי ולכן בחרו לבצע תחזית על פני תקופת זמן ארוכה, בה שיעור החדירה ארוך הטווח של המסחר המקוון אמור לבוא לידי ביטוי. "שיעור ההיוון (12%) משקלל את שיעורי ההיוון המקובלים בתחום האופנה המסורתי ובאונליין", כותבים באנטרופי. "כיוון שאנו סבורים כי בבסיס ישראל מחקה את דפוסי הצריכה של ארה"ב, בחרנו להיצמד לתחזיות ארוכות הטווח של שוק זה, עם ההתאמות הנדרשות לשוק הישראלי".

"מקור ההכנסה העיקרי של החברה ומקור רווחיותה, הינו פעילותה הקמעונאית המציגה צמיחה גבוהה בשנים האחרונות, עם צמיחה מצטברת של 76% בשנתיים באחרונות. להערכתנו, הסיבות העיקריות לצמיחה הינן: חדירה מהירה לשוק - אתר האינטרנט הושק בשנת 2011 והיה לאחד מחלוצי המסחר האונליין באופנה בישראל. הלכה למעשה, תוך שנים בודדות ביסס האתר את מעמדו כשחקן בשוק האופנה בישראל. צמיחת שוק האונליין - ההתפתחות המשמעותית בשוק המסחר האונליין, כפי שיתואר בהרחבה בהמשך, היוותה רוח גבית לצמיחתה המשמעותית של החברה בשנים האחרונות", כתבו באנטרופי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לואיס 06/03/2018 23:44
    הגב לתגובה זו
    אם קרן הפנסיה שלי תשקיע בשקר הזה אני מעי משם את כל המשפחה שלי.
  • 1.
    ביזפורטל 06/03/2018 10:20
    הגב לתגובה זו
    שנותנים לאתר בתחום האופנה מחיר כזה הזוי
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מיה דיינמיקס קופצת 13%, אקסל 8%, נאוויטס ב-1.8% - מגמה מעורבת במדדים

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר; פינרג'י מזנקת אחרי הודעה על פיילוט חדש - האם הפעם זה שונה?
מערכת ביזפורטל |

  

התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.69%    מדד ת"א 90 -0.62%    מדד ת"א 125 


דולר שקל רציף 0.1%      


מחזור המסחר עומד על כ-2 מיליארד שקל