איך לעשות תשואה סבירה בעולם של ריביות אפסיות?

רוברט כרמלי, מנהל השקעות קרנות חו"ל מגדל שוקי הון, מתייחס לדרך הנכונה בה יכולים הפנסיונרים האמריקנים להבטיח לעצמם רמת הכנסה קבועה שתאפשר להם את רמת החיים אליה הורגלו
רוברט כרמלי | (5)

דור "הבייבי בומרס" שהיה אחראי לפריחה הכלכלית הגדולה של שנות ה-80' וה-90' יוצא לגמלאות בהמוניו. כ-45 מיליון אמריקנים יצאו לפנסיה מאז 2011 ועליהם לקבל החלטות השקעה קריטיות שיהוו פקטור מרכזי ברמת החיים שלהם בשליש השלישי של חייהם. בשונה מהוריהם שנהגו לפדות את תוכניות הפנסיה שלהם (401-K) ולרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקניות בתשואות דשנות של 4.5% ויותר - ובצורה זו להבטיח לעצמם רמת הכנסה קבועה ובטוחה, יחד עם שמירה חלקית של ערכה הריאלי של הקרן הפנסיונרים החדשים מתמודדים עם סביבת השקעה מאתגרת בהרבה.

התשואות הנמוכות בעקום הממשלתי מביאה את עולם ההשקעות לחשיבה מחוץ לקופסא ובניית תיק השקעות מגוון יותר שיוכל לעמוד בצורך של השגת תשואה ריאלית של כ-3%, יחד עם הצורך לקחת סיכונים גדולים יותר ביחס לעבר.

אסטרטגיית "הכנסה עם צמיחה"

מספר אפיקי השקעה הופכים לפופולאריים מאוד בשנים האחרונות, מגמה שמתעצמת לנוכח השינויים הדמוגרפים בארה"ב וסביבת הריבית הנמוכה. מגמה זו מביאה לזרימת כסף הולכת וגדלה, ירידת תשואות ועליית ערך. להלן כמה אפיקים שכאלו:

- תשתיות . חברות התשתיות בארה"ב ובמיוחד חברות החשמל הגדולות משלמות תשואות דיבידנד דשנות ברמת סיכון נמוכה יחסית. חשיפה אליהן יכולה להיעשות דרך רכישה ישירה של תעודות סל כמו ה-XLU (תשואת דיבידנד ממוצעת של כ-4.5%) או רכישה ישירה של מניות מהסקטור.

- שותפויות הגז . נוהגות לחלק אחוז גדול מרווחיהן כדיבידנד כתוצאה מהמבנה המשפטי והטבות המס הנלוות לכך. גם כאן ישנו מגוון רחב של תעודות סל או רכישה ישירה של חברות שתשואת הדיבידנד שלהן יכולה להגיע עד ל-8% בשנה.

- מניות הדיבידנד הגלובליות . מתוך 10 אלף מניות בארה"ב- 2890 הגדילו את תשלומי הדיבידנד שלהן ורק 275 הקטינו בשנה החולפת. סה"כ הגדילו הפירמות תשלומים אלו בכ-53.4 מיליארד דולרים - שיא של כל הזמנים, כשגם התשואה נמצאת בשיאה. ניתן למצוא מגוון רחב של חברות רב לאומיות מתחומים שונים ומגוונים, שהניבו תשואת דיבידנד של 3.5%-4.5% כגון: MERCK ,INTEL ,PHILIP MORRIS ,CHEVRON או לחלופין תעודות סל או קרנות נאמנות.

- REITS . ההתאוששות בשוק הנדל"ן האמריקני הפכה אפיק זה לאחד הפופולריים ורווחיים ביותר בשנתיים האחרונות. קרנות השקעה אלו המשקיעות בנדל"ן על גווניו ואפיקיו, מניבות תשואות דיבידנד דשנות של עד 7% ויותר, כשגם כאן מגוון רחב של קרנות נאמנות, תעודות סל ורכישה ישירה של ריטים בשוק החופשי אפשרית.

- אג"ח להמרה . תשואות האג"ח נמוכות להחריד וגם באפיק הקונצרני על דירוגיו השונים המרווחים אינם מפצים על הסיכון. השקעה באג"ח להמרה נותנות פיתרון טוב יותר. דרך טובה להיחשף אליו היא דרך רכישה ישירה של ה-CWB - תעודת סל המונפקת ע"י BARCLAYS שנסחרת בתשואה ממוצעת של 3.75%.

כל האפיקים שמוצעים כאן נותנים מענה טוב לבעיה שהועלתה, וזוכים לעדנה מחודשת. אך חשוב להדגיש שהם לא חפים מחסרונות וסיכונים שלבטח עולים על אלו שבאפיק הממשלתי. מניות הדיבידנד יכולות להקטין ואף להפסיק לשלם דיבידנדים בתקופות קשות, שותפויות הגז וה-REITS חשופות לשינויים בסביבת מס ועלולות לרשום הפסדי הון, במידה והקלות המס להן הן זוכות תשתנה וחברות התשתיות חשופות להעלאת שיעור המס על דיבידנד, כמו גם קיטון בביקושים. יחד עם זאת, בעולם ההשקעות הנוכחי בניית תיק מגוון ומפוזר באפיקים המוזכרים יכולה להתברר כהשקעה נבונה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יאיר 16/01/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
    מאמר כזה צריך פיתוח של כל אחד מהנושאים ביתר פירוט ןאיך ניתן לממש בארץ למי שלא רוצה לצאת לחו"ל
  • 4.
    לכותב היקר באדם 16/01/2013 19:10
    הגב לתגובה זו
    פה זה ישראל...אתה מכיר את ישראל?...שכונה קטנה במזה"ת גובלת עם סוריה וירדן...הלו?...היי?...אמריקה זה דולרים,ודולרים רק יורדים....אז....שלא ייעבדו עלייכם!!!!
  • 3.
    איש השוק 16/01/2013 18:25
    הגב לתגובה זו
    מאמר מתומצת, כתוב נכון,עושה הרבה שכל שילוב של כל אלו יכול ליצור פיזור נכון
  • 2.
    אנונימי 16/01/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    ומה עם הפורשים הארץ מה יכול להיות מעניין בסביבת ריבית אפסית
  • 1.
    מאמר יפה ויעיל שלא מתעסק בבילבולי שכל של "החוזי בעתיד " (ל"ת)
    22 16/01/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

F‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי

עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול

עופר הבר |
נושאים בכתבה סעודיה אנבידיה


במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.

פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.

תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.

על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35 

חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.


מוחמד בן סלמאן על רקע של דאטה סנטרים, מידול ע


איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

F‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי

עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול

עופר הבר |
נושאים בכתבה סעודיה אנבידיה


במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.

פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.

תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.

על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35 

חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.


מוחמד בן סלמאן על רקע של דאטה סנטרים, מידול ע