איך לעשות תשואה סבירה בעולם של ריביות אפסיות?
דור "הבייבי בומרס" שהיה אחראי לפריחה הכלכלית הגדולה של שנות ה-80' וה-90' יוצא לגמלאות בהמוניו. כ-45 מיליון אמריקנים יצאו לפנסיה מאז 2011 ועליהם לקבל החלטות השקעה קריטיות שיהוו פקטור מרכזי ברמת החיים שלהם בשליש השלישי של חייהם. בשונה מהוריהם שנהגו לפדות את תוכניות הפנסיה שלהם (401-K) ולרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקניות בתשואות דשנות של 4.5% ויותר - ובצורה זו להבטיח לעצמם רמת הכנסה קבועה ובטוחה, יחד עם שמירה חלקית של ערכה הריאלי של הקרן הפנסיונרים החדשים מתמודדים עם סביבת השקעה מאתגרת בהרבה.
התשואות הנמוכות בעקום הממשלתי מביאה את עולם ההשקעות לחשיבה מחוץ לקופסא ובניית תיק השקעות מגוון יותר שיוכל לעמוד בצורך של השגת תשואה ריאלית של כ-3%, יחד עם הצורך לקחת סיכונים גדולים יותר ביחס לעבר.
אסטרטגיית "הכנסה עם צמיחה"
מספר אפיקי השקעה הופכים לפופולאריים מאוד בשנים האחרונות, מגמה שמתעצמת לנוכח השינויים הדמוגרפים בארה"ב וסביבת הריבית הנמוכה. מגמה זו מביאה לזרימת כסף הולכת וגדלה, ירידת תשואות ועליית ערך. להלן כמה אפיקים שכאלו:
- תשתיות . חברות התשתיות בארה"ב ובמיוחד חברות החשמל הגדולות משלמות תשואות דיבידנד דשנות ברמת סיכון נמוכה יחסית. חשיפה אליהן יכולה להיעשות דרך רכישה ישירה של תעודות סל כמו ה-XLU (תשואת דיבידנד ממוצעת של כ-4.5%) או רכישה ישירה של מניות מהסקטור.
- שותפויות הגז . נוהגות לחלק אחוז גדול מרווחיהן כדיבידנד כתוצאה מהמבנה המשפטי והטבות המס הנלוות לכך. גם כאן ישנו מגוון רחב של תעודות סל או רכישה ישירה של חברות שתשואת הדיבידנד שלהן יכולה להגיע עד ל-8% בשנה.
- מניות הדיבידנד הגלובליות . מתוך 10 אלף מניות בארה"ב- 2890 הגדילו את תשלומי הדיבידנד שלהן ורק 275 הקטינו בשנה החולפת. סה"כ הגדילו הפירמות תשלומים אלו בכ-53.4 מיליארד דולרים - שיא של כל הזמנים, כשגם התשואה נמצאת בשיאה. ניתן למצוא מגוון רחב של חברות רב לאומיות מתחומים שונים ומגוונים, שהניבו תשואת דיבידנד של 3.5%-4.5% כגון: MERCK ,INTEL ,PHILIP MORRIS ,CHEVRON או לחלופין תעודות סל או קרנות נאמנות.
- REITS . ההתאוששות בשוק הנדל"ן האמריקני הפכה אפיק זה לאחד הפופולריים ורווחיים ביותר בשנתיים האחרונות. קרנות השקעה אלו המשקיעות בנדל"ן על גווניו ואפיקיו, מניבות תשואות דיבידנד דשנות של עד 7% ויותר, כשגם כאן מגוון רחב של קרנות נאמנות, תעודות סל ורכישה ישירה של ריטים בשוק החופשי אפשרית.
- אג"ח להמרה . תשואות האג"ח נמוכות להחריד וגם באפיק הקונצרני על דירוגיו השונים המרווחים אינם מפצים על הסיכון. השקעה באג"ח להמרה נותנות פיתרון טוב יותר. דרך טובה להיחשף אליו היא דרך רכישה ישירה של ה-CWB - תעודת סל המונפקת ע"י BARCLAYS שנסחרת בתשואה ממוצעת של 3.75%.
כל האפיקים שמוצעים כאן נותנים מענה טוב לבעיה שהועלתה, וזוכים לעדנה מחודשת. אך חשוב להדגיש שהם לא חפים מחסרונות וסיכונים שלבטח עולים על אלו שבאפיק הממשלתי. מניות הדיבידנד יכולות להקטין ואף להפסיק לשלם דיבידנדים בתקופות קשות, שותפויות הגז וה-REITS חשופות לשינויים בסביבת מס ועלולות לרשום הפסדי הון, במידה והקלות המס להן הן זוכות תשתנה וחברות התשתיות חשופות להעלאת שיעור המס על דיבידנד, כמו גם קיטון בביקושים. יחד עם זאת, בעולם ההשקעות הנוכחי בניית תיק מגוון ומפוזר באפיקים המוזכרים יכולה להתברר כהשקעה נבונה.
- 5.יאיר 16/01/2013 20:36הגב לתגובה זומאמר כזה צריך פיתוח של כל אחד מהנושאים ביתר פירוט ןאיך ניתן לממש בארץ למי שלא רוצה לצאת לחו"ל
- 4.לכותב היקר באדם 16/01/2013 19:10הגב לתגובה זופה זה ישראל...אתה מכיר את ישראל?...שכונה קטנה במזה"ת גובלת עם סוריה וירדן...הלו?...היי?...אמריקה זה דולרים,ודולרים רק יורדים....אז....שלא ייעבדו עלייכם!!!!
- 3.איש השוק 16/01/2013 18:25הגב לתגובה זומאמר מתומצת, כתוב נכון,עושה הרבה שכל שילוב של כל אלו יכול ליצור פיזור נכון
- 2.אנונימי 16/01/2013 17:48הגב לתגובה זוומה עם הפורשים הארץ מה יכול להיות מעניין בסביבת ריבית אפסית
- 1.מאמר יפה ויעיל שלא מתעסק בבילבולי שכל של "החוזי בעתיד " (ל"ת)22 16/01/2013 17:40הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
