איך לעשות תשואה סבירה בעולם של ריביות אפסיות?
דור "הבייבי בומרס" שהיה אחראי לפריחה הכלכלית הגדולה של שנות ה-80' וה-90' יוצא לגמלאות בהמוניו. כ-45 מיליון אמריקנים יצאו לפנסיה מאז 2011 ועליהם לקבל החלטות השקעה קריטיות שיהוו פקטור מרכזי ברמת החיים שלהם בשליש השלישי של חייהם. בשונה מהוריהם שנהגו לפדות את תוכניות הפנסיה שלהם (401-K) ולרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקניות בתשואות דשנות של 4.5% ויותר - ובצורה זו להבטיח לעצמם רמת הכנסה קבועה ובטוחה, יחד עם שמירה חלקית של ערכה הריאלי של הקרן הפנסיונרים החדשים מתמודדים עם סביבת השקעה מאתגרת בהרבה.
התשואות הנמוכות בעקום הממשלתי מביאה את עולם ההשקעות לחשיבה מחוץ לקופסא ובניית תיק השקעות מגוון יותר שיוכל לעמוד בצורך של השגת תשואה ריאלית של כ-3%, יחד עם הצורך לקחת סיכונים גדולים יותר ביחס לעבר.
אסטרטגיית "הכנסה עם צמיחה"
מספר אפיקי השקעה הופכים לפופולאריים מאוד בשנים האחרונות, מגמה שמתעצמת לנוכח השינויים הדמוגרפים בארה"ב וסביבת הריבית הנמוכה. מגמה זו מביאה לזרימת כסף הולכת וגדלה, ירידת תשואות ועליית ערך. להלן כמה אפיקים שכאלו:
- תשתיות . חברות התשתיות בארה"ב ובמיוחד חברות החשמל הגדולות משלמות תשואות דיבידנד דשנות ברמת סיכון נמוכה יחסית. חשיפה אליהן יכולה להיעשות דרך רכישה ישירה של תעודות סל כמו ה-XLU (תשואת דיבידנד ממוצעת של כ-4.5%) או רכישה ישירה של מניות מהסקטור.
- שותפויות הגז . נוהגות לחלק אחוז גדול מרווחיהן כדיבידנד כתוצאה מהמבנה המשפטי והטבות המס הנלוות לכך. גם כאן ישנו מגוון רחב של תעודות סל או רכישה ישירה של חברות שתשואת הדיבידנד שלהן יכולה להגיע עד ל-8% בשנה.
- מניות הדיבידנד הגלובליות . מתוך 10 אלף מניות בארה"ב- 2890 הגדילו את תשלומי הדיבידנד שלהן ורק 275 הקטינו בשנה החולפת. סה"כ הגדילו הפירמות תשלומים אלו בכ-53.4 מיליארד דולרים - שיא של כל הזמנים, כשגם התשואה נמצאת בשיאה. ניתן למצוא מגוון רחב של חברות רב לאומיות מתחומים שונים ומגוונים, שהניבו תשואת דיבידנד של 3.5%-4.5% כגון: MERCK ,INTEL ,PHILIP MORRIS ,CHEVRON או לחלופין תעודות סל או קרנות נאמנות.
- REITS . ההתאוששות בשוק הנדל"ן האמריקני הפכה אפיק זה לאחד הפופולריים ורווחיים ביותר בשנתיים האחרונות. קרנות השקעה אלו המשקיעות בנדל"ן על גווניו ואפיקיו, מניבות תשואות דיבידנד דשנות של עד 7% ויותר, כשגם כאן מגוון רחב של קרנות נאמנות, תעודות סל ורכישה ישירה של ריטים בשוק החופשי אפשרית.
- אג"ח להמרה . תשואות האג"ח נמוכות להחריד וגם באפיק הקונצרני על דירוגיו השונים המרווחים אינם מפצים על הסיכון. השקעה באג"ח להמרה נותנות פיתרון טוב יותר. דרך טובה להיחשף אליו היא דרך רכישה ישירה של ה-CWB - תעודת סל המונפקת ע"י BARCLAYS שנסחרת בתשואה ממוצעת של 3.75%.
כל האפיקים שמוצעים כאן נותנים מענה טוב לבעיה שהועלתה, וזוכים לעדנה מחודשת. אך חשוב להדגיש שהם לא חפים מחסרונות וסיכונים שלבטח עולים על אלו שבאפיק הממשלתי. מניות הדיבידנד יכולות להקטין ואף להפסיק לשלם דיבידנדים בתקופות קשות, שותפויות הגז וה-REITS חשופות לשינויים בסביבת מס ועלולות לרשום הפסדי הון, במידה והקלות המס להן הן זוכות תשתנה וחברות התשתיות חשופות להעלאת שיעור המס על דיבידנד, כמו גם קיטון בביקושים. יחד עם זאת, בעולם ההשקעות הנוכחי בניית תיק מגוון ומפוזר באפיקים המוזכרים יכולה להתברר כהשקעה נבונה.
- 5.יאיר 16/01/2013 20:36הגב לתגובה זומאמר כזה צריך פיתוח של כל אחד מהנושאים ביתר פירוט ןאיך ניתן לממש בארץ למי שלא רוצה לצאת לחו"ל
- 4.לכותב היקר באדם 16/01/2013 19:10הגב לתגובה זופה זה ישראל...אתה מכיר את ישראל?...שכונה קטנה במזה"ת גובלת עם סוריה וירדן...הלו?...היי?...אמריקה זה דולרים,ודולרים רק יורדים....אז....שלא ייעבדו עלייכם!!!!
- 3.איש השוק 16/01/2013 18:25הגב לתגובה זומאמר מתומצת, כתוב נכון,עושה הרבה שכל שילוב של כל אלו יכול ליצור פיזור נכון
- 2.אנונימי 16/01/2013 17:48הגב לתגובה זוומה עם הפורשים הארץ מה יכול להיות מעניין בסביבת ריבית אפסית
- 1.מאמר יפה ויעיל שלא מתעסק בבילבולי שכל של "החוזי בעתיד " (ל"ת)22 16/01/2013 17:40הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.