סאונדהאונד
צילום: טוויטר

למה סאונדהאונד מזנקת היום ב-32%?

החברה, שמנייתה זינקה ב-534% מתחילת השנה, דיווחה על הסכם נוסף בתחום המסעדנות

אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה סאונדהאונד

סאונדהאונד AI SOUNDHOUND AI מזנקת היום ב-32% לאחר שדיווחה על הסכם עם רשת Torchy's Tacos להטמעת טכנולוגיית הקול שלה ב-130 סניפים.

חברת סאונדהאונד, המתמחה בטכנולוגיות קול ובינה מלאכותית, רושמת ביצועים מרשימים בשוק המניות, כשמחיר המניה הגיע לשיא של 13.47 דולר, המשקף עלייה מרשימה של 534% מתחילת השנה. החברה הציגה תוצאות חזקות ברבעון השלישי עם הכנסות של 25.1 מיליון דולר, והנהלת החברה אף העלתה את תחזית ההכנסות ל-2025 ל-175 מיליון דולר.

החברה, שהונפקה ב-2022 ומשרדיה בסנטה קלרה, קליפורניה, מספקת טכנולוגיית קול מבוססת AI למכשירים, קיוסקים עסקיים ומוקדי שירות. היא צוברת תאוצה משמעותית בתעשיית המסעדות, עם חוזים מול רשתות מובילות כמו צ'יפוטלה, ג'רזי מייק'ס, ווייט קאסל, פנדה אקספרס ו-Church's Texas Chicken.

סאונדהאונד ממשיכה להרחיב את פעילותה העסקית עם שותפויות אסטרטגיות משמעותיות. לדברי טאי טראן, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Torchy's Tacos, "אנחנו רוצים שהאורחים שלנו יקבלו את החוויה הטובה ביותר בכל פעם שהם באים במגע עם המותג. השותפות עם סאונדהאונד ושימוש במערכת ההזמנות החכמה שלהם מאפשרת לנו לתת לאורחים דרך נוספת להזמין את המזון שלנו בקלות."

אולם, העלייה החדה במניה מעוררת חששות בקרב משקיעים. הזינוק של יותר מ-80% מאז אוקטובר נושא סממנים של שורט סקוויז, כשסוחרים ומשפיעני מדיה חברתית, במיוחד ברדיט, מניעים את המחיר באופן מלאכותי. התופעה, המזכירה את "מניות המם" הידועות לשמצה, עלולה להסתיים בירידות חדות שיפגעו במשקיעים המאחרים.

המניה, שהייתה רדומה יחסית, זכתה לתשומת לב של וול סטריט לאחר שענקית הבינה המלאכותית אנבידיה חשפה כי השקיעה בחברה. קיוואן מוהג'ר, מנכ"ל סאונדהאונד, אמר: "אנחנו חושבים שכל מוצר יפיק תועלת מבינה מלאכותית קולית, וכל שירות יפיק תועלת מסוכן AI. אלה שני עמודי התווך של העסק שלנו."

למרות הטכנולוגיה המרשימה של החברה וצבר חוזים בשווי מיליארד דולר, הערכת השווי הנוכחית נראית מנופחת. בית ההשקעות H.C. Wainwright אמנם ממליץ על קנייה, אך עם מחיר יעד מתון יותר של 8 דולר למניה.

עבור משקיעים לטווח ארוך, הטכנולוגיה של סאונדהאונד מוכיחה את עצמה עם יותר מ-100 מיליון אינטראקציות ושיתופי פעולה עם חברות ענק כמו סטלנטיס, LG וצ'יפוטלה. עם זאת, כדאי כנראה לחכות לנקודת כניסה נוחה יותר ולהימנע "לרכב על הגל" של סוחרי מניות המם.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפליקציה נהדרת, ממש נחמדה. (ל"ת)
    עזרא 06/12/2024 10:31
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אסיה בורסות (גרוק)אסיה בורסות (גרוק)

השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות

השווקים באסיה פתחו את השבוע בעליות, בהובלת דרום קוריאה ויפן, על רקע התאוששות במניות הטכנולוגיה ונתוני אינפלציה מעודדים מסין; במקביל, החוזים בוול סטריט מטפסים לאחר דיווח על פריצת דרך במגעים בסנאט לסיום ההשבתה הממשלתית, ובשוק הקריפטו נרשמות עליות כשהביטקוין חוזר מעל 105 אלף דולר

תמיר חכמוף |

המסחר באסיה נפתח הבוקר במגמה חיובית, עם התאוששות רחבה במניות הטכנולוגיה לאחר שבוע תנודתי במיוחד שבו נרשמו ירידות חדות סביב חששות מהערכת יתר במניות הבינה המלאכותית. המשקיעים מגיבים גם לנתוני האינפלציה שפורסמו בסין בסוף השבוע, שהפתיעו כלפי מעלה והעידו על התחלה של יציבות מחודשת בביקושים המקומיים, אם כי ההאטה בענפי הייצור והנדל״ן ממשיכה להעיב. ברקע, בשווקים גוברת האופטימיות לסיום השבתת הממשל האמריקאי, לאחר דיווחים על התקדמות משמעותית במגעים בין המפלגות בוושינגטון.

המסחר באסיה

בדרום קוריאה, מדד קוספי מזנק בכ-3.4% ומוביל את העליות באסיה, לאחר מימושים חדים בשבוע שעבר. מניות הבנקים וחברות הביטוח מושכות את השוק מעלה, לצד התאוששות חדה במניות הטכנולוגיה: סמסונג אלקטרוניקס עולה בכ-2.6% ו-SK הייניקס מזנקת ביותר מ-5%. גם החברות SK Inc ו-GS Holdings בולטות בעליות של כ-10% ו-11% בהתאמה, על רקע שיפור בתיאבון הסיכון של המשקיעים.

ביפן, מדד ניקיי 225 מוסיף 1.3% והמדד הרחב טופיקס עולה בכ-0.6%, בהובלת מניות השבבים ואחרי פרסום פרוטוקולי הבנק המרכזי (BOJ), שמהם עלה כי "התנאים להעלאת ריבית נוספת כמעט והבשילו". עם זאת, חברי הבנק הדגישו כי יש לבחון עד כמה האינפלציה הבסיסית אכן מבוססת כדי למנוע הידוק מוקדם מדי. תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה לשיא של החודש האחרון, כ-1.7%.

בסין, מדד שנחאי כמעט ללא שינוי ומדד CSI 300 יורד קלות ובהונג קונג, מדד האנג סנג מתחזק בכ-0.9%, בהובלת מניות טכנולוגיה מקומיות שהתאוששו לאחר הירידות האחרונות.

באוסטרליה, מדד ASX 200 עולה ב-0.7% בהובלת מניות הפיננסים, ובראשן בנק ANZ שמטפס כמעט 2% לאחר שהודיע על צעדי התייעלות נוספים.