סאונדהאונד
צילום: טוויטר

למה סאונדהאונד מזנקת היום ב-32%?

החברה, שמנייתה זינקה ב-534% מתחילת השנה, דיווחה על הסכם נוסף בתחום המסעדנות

אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה סאונדהאונד

סאונדהאונד AI SOUNDHOUND AI מזנקת היום ב-32% לאחר שדיווחה על הסכם עם רשת Torchy's Tacos להטמעת טכנולוגיית הקול שלה ב-130 סניפים.

חברת סאונדהאונד, המתמחה בטכנולוגיות קול ובינה מלאכותית, רושמת ביצועים מרשימים בשוק המניות, כשמחיר המניה הגיע לשיא של 13.47 דולר, המשקף עלייה מרשימה של 534% מתחילת השנה. החברה הציגה תוצאות חזקות ברבעון השלישי עם הכנסות של 25.1 מיליון דולר, והנהלת החברה אף העלתה את תחזית ההכנסות ל-2025 ל-175 מיליון דולר.

החברה, שהונפקה ב-2022 ומשרדיה בסנטה קלרה, קליפורניה, מספקת טכנולוגיית קול מבוססת AI למכשירים, קיוסקים עסקיים ומוקדי שירות. היא צוברת תאוצה משמעותית בתעשיית המסעדות, עם חוזים מול רשתות מובילות כמו צ'יפוטלה, ג'רזי מייק'ס, ווייט קאסל, פנדה אקספרס ו-Church's Texas Chicken.

סאונדהאונד ממשיכה להרחיב את פעילותה העסקית עם שותפויות אסטרטגיות משמעותיות. לדברי טאי טראן, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Torchy's Tacos, "אנחנו רוצים שהאורחים שלנו יקבלו את החוויה הטובה ביותר בכל פעם שהם באים במגע עם המותג. השותפות עם סאונדהאונד ושימוש במערכת ההזמנות החכמה שלהם מאפשרת לנו לתת לאורחים דרך נוספת להזמין את המזון שלנו בקלות."

אולם, העלייה החדה במניה מעוררת חששות בקרב משקיעים. הזינוק של יותר מ-80% מאז אוקטובר נושא סממנים של שורט סקוויז, כשסוחרים ומשפיעני מדיה חברתית, במיוחד ברדיט, מניעים את המחיר באופן מלאכותי. התופעה, המזכירה את "מניות המם" הידועות לשמצה, עלולה להסתיים בירידות חדות שיפגעו במשקיעים המאחרים.

המניה, שהייתה רדומה יחסית, זכתה לתשומת לב של וול סטריט לאחר שענקית הבינה המלאכותית אנבידיה חשפה כי השקיעה בחברה. קיוואן מוהג'ר, מנכ"ל סאונדהאונד, אמר: "אנחנו חושבים שכל מוצר יפיק תועלת מבינה מלאכותית קולית, וכל שירות יפיק תועלת מסוכן AI. אלה שני עמודי התווך של העסק שלנו."

למרות הטכנולוגיה המרשימה של החברה וצבר חוזים בשווי מיליארד דולר, הערכת השווי הנוכחית נראית מנופחת. בית ההשקעות H.C. Wainwright אמנם ממליץ על קנייה, אך עם מחיר יעד מתון יותר של 8 דולר למניה.

עבור משקיעים לטווח ארוך, הטכנולוגיה של סאונדהאונד מוכיחה את עצמה עם יותר מ-100 מיליון אינטראקציות ושיתופי פעולה עם חברות ענק כמו סטלנטיס, LG וצ'יפוטלה. עם זאת, כדאי כנראה לחכות לנקודת כניסה נוחה יותר ולהימנע "לרכב על הגל" של סוחרי מניות המם.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפליקציה נהדרת, ממש נחמדה. (ל"ת)
    עזרא 06/12/2024 10:31
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.