"הנתון היום היה אמור לספק סיבה טובה לשווקים להשמיע אנחת רווחה"
נתוני הצמיחה של המשק האמריקני פורסמו היום - התוצר האמריקני צמח ב-1.6% בלבד במהלך הרבעון הראשון של השנה, נמוך מהצפי שהיה לצמיחה של 2.5%. מדובר בהאטה גם לעומת הרבעון הקודם, אז הכלכלה האמריקנית הפתיעה וצמחה ב-3.4% בהשוואה לצפי שהיה לצמיחה של 3.2%.
גם נתון האינפלציה שהתפרסם כחלק נתוני התמ"ג איכזב, עם עלייה בקצב שנתי של 3.1% לעומת צפי ל-3%.
בתגובה נרשמות ירידות של יותר מ-1% בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים עולה ב-6 נקודות בסיס לכ-4.71%.
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות, מזרחי טפחות, כותב בתגובה לנתונים כי "כמה שנים של Bidenomics גרמו לנתוני התוצר בארה"ב לנטייה להפתיע כלפי מעלה, וביתר שאת בחצי השנה האחרונה. בנתוני הקצה האחרונים, כמובן, הנטייה הזו באה ליידי ביטוי גם בנתונים מיידים יותר משוק התעסוקה, וכזכור גם באינפלציה ראינו כמה הפתעות כלפי מעלה בחודשים האחרונים, ויותר מזה, לאינדיקציות לאינפלציה 'דביקה' משהו. במובן זה, הנתון היום עם ההפתעה המשמעותית כלפי מטה הייתה אמורה להיות סיבה טובה לשווקים להשמיע אנחת רווחה".
להערכתנו, הוא מוסיף, "במידה רבה, התוצר הנומינלי הצליח לשמור על מומנטום חיובי במהלך החצי השני של 2023. ובמובן זה, התמתנות האינפלציה של התקופה ההיא סייעה להביא לצמיחה הריאלית החזקה מאוד במהלך אותה התקופה. מנגד, הרמת הראש של מחירי התוצר במהלך הרבעון הנוכחי (3.7%) מביאה אותנו קרוב יותר לסביבה הגבוהה שהכרנו. וההתמתנות שהיא משליכה על התוצר הריאלי מסבירה להערכתנו הרבה מהנתון הנמוך היום. צמיחת הצריכה הפרטית המתונה במהלך הרבעון (2.5%), כנ"ל, מבטאת תגובה ראויה לציון למחירי הדלק העולים".
לדבריו בשלב הנוכחי, הרמה הגבוהה של אינפלציית מחירי התוצר מהווה גורם משמעותי בפרשנות השוק לנתונים. כפועל יוצא, הנתון היום לא מביא לשינוי משמעותי בציפיות מהפדרל ריזרב, שנשארות על סדר גודל של 50% הסתברות להורדה עד ההחלטה בסוף יולי (כולל). למרות זאת, ייתכן ומדד המחירים של ה-PCE מחר, גם אם לא יפתיע כלפי מטה, יהווה גורם ממתן בציפיות הריבית של הפד.
- לקראת 2025: האופטימיות נצחה, נצלו את ההטבות המס ואל תשאירו כסף בעו"ש
- דו"ח המכירות הקמעונאיות עשוי להמשיך את הראלי בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.yaniv 25/04/2024 18:29הגב לתגובה זולמרות שסימתי כלכלה וראית חשבון באוניברסיטה העברית ובא.ת.א . מתקשה להבין. אשמח להסברים מפורטים ומנומקים ומדויקים יותר
- 2.לא לבלבל מוח קטן שלי. (ל"ת)דרוויש ליוני 25/04/2024 16:41הגב לתגובה זו
- 1.עולם הפוך טוב זה רע ורע זה טוב (ל"ת)מוטקה 25/04/2024 16:40הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
