יורוג'ן עם הודעה חיובית והנפקה - מזנקת ב-40%
חברת הביוטכנולוגיה הישראלית יורוג'ן פארמה יורוג'ן פארמה מודיעה כי ניסויי השלב ה-3 של התרופה לטיפול בסרטן שלפוחית השתן עמדו ביעדים העיקריים. בנוסף, החברה מודיעה על הנפקת מניות בשווי 120 מיליון דולר.
יורוג'ן מפרסמת היום כי המוצר המוביל שלה UGN-102 הגיע ליעדים העיקריים בשני ניסויים בשלב 3 בחולים עם סרטן שלפוחית השתן. הניסויים המכונים ATLAS ו-ENVISION נועדו להעריך את השפעת UGN-102 בלמעלה מ-500 חולים בסרטן שלפוחית השתן בדרגה נמוכה ובסיכון בינוני. תוצאות ניסוי ATLAS הצביעו על ירידה של 55% בסיכויים לחזרה, התקדמות או מוות מהמחלה. תוצאות ניסוי ENVISION הציגו נסיגה ב-79.2% מהמקרים של המחלה תוך שלושה חודשים. בשני הניסויים התרופה התקבלה היטב אצל המטופלים עם תופעות לוואי שזהות לניסויים קודמים.
החברה מתכוונת להגיש בקשה לשיווק התרופה כבר בשנה הבאה, בכפוף להמשך נתונים חיוביים מ-ENVISION. בנוסף, יורוג'ן מודיעה כי תנפיק 12.6 מיליון מניות או כתבי אופציה ב-9.54 דולר ליחידה על מנת לגייס עד כ-120 מיליון דולר מקבוצת משקיעים בהובלת RA Capital Management ו-Great Point Partners. החברה מתכננת להשתמש בכספים שיתקבלו לפעילות התפעולית, לרבות מחקר ופיתוח מוצרים חדשים ושיווקם. העסקה צפויה להיסגר ביום שישי.
במאי האחרון פרסמה יורוג'ן את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-17.2 מיליון דולר, מעט מעל לצפי האנליסטים להכנסות של 17.18 מיליון דולר. החברה רשמה הפסד מתואם של 1.3 דולר למניה, טוב מצפי האנליסטים בוול סטריט להפסד מתואם של 1.33 דולר למניה. יתרות המזומנים, שווי המזומנים וניירות ערך סחירים של החברה, נכון ליום ה-31 במרץ 2023, הסתכמו בכ‑75.2 מיליון דולר.
- פרודלים בדרך להנפקה, השווי הצפוי 1.7-1.8 מיליארד שקל
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה חוזרת וצופה כי ההכנסות נטו לשנת 2023 תהיינה בטווח של כ-67 עד 68 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 81.95 מיליון דולר. בנוסף, החברה צופה כי ההוצאות התפעוליות בשנת 2023 תהיינה בטווח של כ-135 עד 145 מיליון דולר, כולל הוצאות תשלום מבוסס מניות שאינו במזומן, של כ-6.0 עד 11.0 מיליון דולר, בכפוף לתנאי השוק. החברה חוזרת וצופה כי הוצאות המימון לשנת 2023 הקשורות להתחייבות ל-RTW Investments תהיינה בטווח של כ-21.0 עד 26.0 מיליון דולר, מתוכם כ-9.9 עד 11.2 מיליון דולר צפויה להיות במזומן.
- 1.מאוכזב 28/07/2023 19:57הגב לתגובה זוהודעות מוציאים ביום שהבורסה לא פעילה שהמשקיעים לא יכולים להנות מהמניה? או לחלופין כמו ביו דבש שמודיעה על מכירה שבוע אחרי שהמניה עולה משמעותית בלי סיבה או הודעה, מישהו ברשות ניירות הערך באמת דואג גם למשקיעים? או שכל המדינה מושחתת מהש"ג ועד השלטון?!
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אדובי מהמרת על ה־AI ורוכשת את Semrush ב־1.9 מיליארד דולר
בעוד מנייתה נחלשת והמשקיעים סקפטיים, אדובי רוכשת את Semrush כדי להציע למשווקים פתרון מקיף ועמוק בעידן שבו AI מגדיר מחדש את התחרות
אדובי Adobe Systems Inc -1.79% הודיעה על רכישת Semrush בעסקה במזומן של 1.9 מיליארד דולר. זהו צעד שנועד לחזק את היצע הכלים לשיווק דיגיטלי ולהעמיק את יכולות ה־AI של החברה, דווקא בתקופה שבה המשקיעים מטילים ספק ביכולתה לייצר צמיחה בתחום הזה.
Semrush, שמספקת כלים ל־SEO, פרסום דיגיטלי וניהול תוכן, נכנסה לבורסה לפני שלוש שנים אך השנה מנייתה התרסקה ביותר מ־40%. דו"ח חלש ברבעון השני והחשש הכללי משוויי יתר בתחום ה־AI פגעו בה קשות. העסקה של אדובי מציבה עליה תג מחיר גבוה בהרבה מהשווי שבו נסחרה - 12 דולר למניה, פרמיה של יותר מ־75%. בעוד המשקיעים שאלו את עצמם למה אדובי בוחרת דווקא עכשיו לבצע רכישה גדולה, החברה אמרה כי הרכישה נועדה כדי לתת למשווקים תמונה מלאה על הנוכחות שלהם ברשת, בין אם בחיפוש מסורתי, אפליקציות, רשתות חברתיות או בוטים מבוססי AI כמו ChatGPT וג'מיני. לפי אדובי, השילוב עם Semrush יאפשר לה להציע פתרון אחד שמרכז את כל הערוצים.
שנה מאתגרת לאדובי
המהלך מגיע אחרי שנה מאתגרת במיוחד לאדובי. החברה אמנם הובילה במשך עשרות שנים את עולם העיצוב הדיגיטלי, אך בשנים האחרונות היא מתקשה לשמור על המומנטום מול שחקניות חדשות, ובעיקר מול כלי AI שמציעים אלטרנטיבות זולות ומהירות. מניית החברה ירדה ב־27% מתחילת השנה, בין היתר בגלל חשש שהמודל העסקי שלה נשחק.
אדובי מנסה לשנות את הנרטיב הזה כבר שנתיים. היא השיקה את Firefly, מודל ה־AI הג׳נרטיבי שלה, והכניסה יכולות מבוססות מודלים לכלים כמו פוטושופ, פרמייר ואינדזיין. אבל למרות השקת המוצרים, היא לא הצליחה לשכנע את השוק שה־AI שלה מספיק מתקדם או ייחודי לעומת מתחרות כמו OpenAI או Canva.
- אדובי עקפה את התחזיות, אז למה המניה מדשדשת?
- אורקל, אנבידיה, המדד, החוזים - מה יהיה היום בוול סטריט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העובדה שהמניה יורדת ביום הדיווח על העסקה מלמדת שהמשקיעים עדיין סקפטיים. הם רואים עול כבד על אדובי: מצד אחד היא צריכה להוכיח שהרכישה תתרום הכנסות אמיתיות, ומצד שני להראות שהשילוב עם Semrush לא ייתקע בתהליך הטמעה ארוך ויקר, כפי שקרה בעסקאות קודמות בתעשייה. למרות זאת, יש גם סימנים להתאוששות. ברבעון האחרון אדובי העלתה את תחזית ההכנסות שלה, בפעם השנייה השנה, וטענה שיכולות ה־AI החדשות מתחילות לייצר אימוץ אצל משתמשים עסקיים. מבחינתה, רכישת Semrush רק מזרזת את האסטרטגיה הזו ומחברת אותה ישירות לעולם השיווק, שצורך יותר ויותר כלי AI בזמן אמת.
