יורוג'ן עם הודעה חיובית והנפקה - מזנקת ב-40%
חברת הביוטכנולוגיה הישראלית יורוג'ן פארמה יורוג'ן פארמה מודיעה כי ניסויי השלב ה-3 של התרופה לטיפול בסרטן שלפוחית השתן עמדו ביעדים העיקריים. בנוסף, החברה מודיעה על הנפקת מניות בשווי 120 מיליון דולר.
יורוג'ן מפרסמת היום כי המוצר המוביל שלה UGN-102 הגיע ליעדים העיקריים בשני ניסויים בשלב 3 בחולים עם סרטן שלפוחית השתן. הניסויים המכונים ATLAS ו-ENVISION נועדו להעריך את השפעת UGN-102 בלמעלה מ-500 חולים בסרטן שלפוחית השתן בדרגה נמוכה ובסיכון בינוני. תוצאות ניסוי ATLAS הצביעו על ירידה של 55% בסיכויים לחזרה, התקדמות או מוות מהמחלה. תוצאות ניסוי ENVISION הציגו נסיגה ב-79.2% מהמקרים של המחלה תוך שלושה חודשים. בשני הניסויים התרופה התקבלה היטב אצל המטופלים עם תופעות לוואי שזהות לניסויים קודמים.
החברה מתכוונת להגיש בקשה לשיווק התרופה כבר בשנה הבאה, בכפוף להמשך נתונים חיוביים מ-ENVISION. בנוסף, יורוג'ן מודיעה כי תנפיק 12.6 מיליון מניות או כתבי אופציה ב-9.54 דולר ליחידה על מנת לגייס עד כ-120 מיליון דולר מקבוצת משקיעים בהובלת RA Capital Management ו-Great Point Partners. החברה מתכננת להשתמש בכספים שיתקבלו לפעילות התפעולית, לרבות מחקר ופיתוח מוצרים חדשים ושיווקם. העסקה צפויה להיסגר ביום שישי.
במאי האחרון פרסמה יורוג'ן את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-17.2 מיליון דולר, מעט מעל לצפי האנליסטים להכנסות של 17.18 מיליון דולר. החברה רשמה הפסד מתואם של 1.3 דולר למניה, טוב מצפי האנליסטים בוול סטריט להפסד מתואם של 1.33 דולר למניה. יתרות המזומנים, שווי המזומנים וניירות ערך סחירים של החברה, נכון ליום ה-31 במרץ 2023, הסתכמו בכ‑75.2 מיליון דולר.
- פרודלים בדרך להנפקה, השווי הצפוי 1.7-1.8 מיליארד שקל
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה חוזרת וצופה כי ההכנסות נטו לשנת 2023 תהיינה בטווח של כ-67 עד 68 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 81.95 מיליון דולר. בנוסף, החברה צופה כי ההוצאות התפעוליות בשנת 2023 תהיינה בטווח של כ-135 עד 145 מיליון דולר, כולל הוצאות תשלום מבוסס מניות שאינו במזומן, של כ-6.0 עד 11.0 מיליון דולר, בכפוף לתנאי השוק. החברה חוזרת וצופה כי הוצאות המימון לשנת 2023 הקשורות להתחייבות ל-RTW Investments תהיינה בטווח של כ-21.0 עד 26.0 מיליון דולר, מתוכם כ-9.9 עד 11.2 מיליון דולר צפויה להיות במזומן.
- 1.מאוכזב 28/07/2023 19:57הגב לתגובה זוהודעות מוציאים ביום שהבורסה לא פעילה שהמשקיעים לא יכולים להנות מהמניה? או לחלופין כמו ביו דבש שמודיעה על מכירה שבוע אחרי שהמניה עולה משמעותית בלי סיבה או הודעה, מישהו ברשות ניירות הערך באמת דואג גם למשקיעים? או שכל המדינה מושחתת מהש"ג ועד השלטון?!
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -0.65% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות יישאו באחריות על הונאות כלכליות
לראשונה הרשתות החברתיות יישאו באחריות ויפצו כלכלית משתמשים שיפלו בהונאות כלכליות דרך השימוש בפלטפורמות שלהן
האיחוד האירופי אימץ רגולציה חדשה שמטילה אחריות ישירה על הרשתות החברתיות, לרבות מטא וטיקטוק, במקרה של הונאות כלכליות המתרחשות דרך הפלטפורמות שלהן. זהו מהלך ראשון מסוגו שבו הרשויות האירופיות דורשות שפלטפורמות דיגיטליות לא רק יתנו שירות אלא גם יישאו בתשלום עבור נזקים שנגרמים למשתמשים שלהם שנופלים בהונאות כלכליות דרך השימוש בהן.
לפי ההסכמה שהושגה בין מחוקקים באיחוד, המנגנון של הפיצוי ינוהל כך: הבנקים ושירותי התשלומים יחויבו להחזיר כספים למשתמשים שנפלו קורבן להונאה, אם למשל כאשר הנוכל התחזה לבנק, או ביצע העברה לא מורשית. אבל במקביל, הפלטפורמות שעליהן פורסמו מודעות הונאה, ובמידה והן לא הסירו במהירות את המודעות, אותן פלטפורמות, בין אם טיק טוק, אינסטגרם, או פייסבוק, יצטרכו לפצות את הבנקים על ההחזר הכספי.
ההחלטה באה מתוך מטרה לעצור את גל ההונאות הפיננסיות שהולך וגובר, במיוחד כאלה שמוצגות כרווח מהיר, השקעות מפוקפקות, או נוכלים שמתחזים לבנקים. מדובר בצעד שמשנה את חוקי המשחק עבור הרשתות החברתיות שהיו עד היום לרוב מוגדרות כ"מתווכות" כאשר לא הוטלה עליהן אחריות כלשהי לתוכן שהן הציגו בפלטפורמות.
מה שעומד מאחורי הרגולציה הוא רעיון רחב יותר: לא רק הגנה על משתמשים בודדים, אלא קביעת תקן אחיד שמחייב פלטפורמות לנקוט בפיקוח פעיל, מניעה ותגובה מהירה למודעות חשודות, ככל שהן מכירות בהצגת תכנים כסחר או פרסומות.
- ארה״ב וקטאר נגד אירופה: חוק הקיימות החדש יוביל להפסקת מסחר וסנקציות
- גוצ'י תשלם מעל ל-100 מיליון אירו לאיחוד האירופי - קנס על תיאום מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעוד המשתמשים יהנו מעוד רובד הגנה בעקבות החקיקה, מי שעלולות להיות מושפעות כבר באופן מיידי הן כמובן הרשתות החברתיות, אם הן ייאלצו לפצות בנקים על נזקים כתוצאה מהונאות. כאשר הכוונה היא לייצר תמריץ עבורן לנקוט אחריות, לפקח על פרסומות, לבדוק מודעות חדשות, ולפעול בהסרת מודעות חשודות במהירות.
