סיסקו תדווח הלילה: שימו עין על צבר ההזמנות ולא על הביצועים
חברת סיסקו מערכות CISCO SYSTEMS המתמחה בטכנולוגיית המידע, תפרסם הלילה אחר נעילת המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון כאשר האנליסטים בוול סטריט מצפים לרווח מתואם של 97 סנט על הכנסות של 14.39 מיליארד דולר.
עם זאת, ההתמקדות לא תהיה ברווח ובכנסות אם כי בהזמנות - וול סטריט רואה בכך את האינדיקטור הטוב ביותר לביקוש וצמיחה בסיסיים עבור החברה. בהערת מחקר שסקרה את הרבעון, אנליסט Evercore ISI, עמית דריאנאני, מציין כי מניית סיסקו ירדה בכ-4% מאז דיווחה על תוצאות הרבעון של ינואר, "ככל הנראה הודות למשקיעים שמתמקדים יותר בהזמנות מאשר בצמיחה בהכנסות". ברבעון ינואר דיווחה סיסקו כי ההזמנות ירדו ב-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לאחר שראתה צמיחה של יותר מ-30% במשך מספר רבעונים רצופים. "יש מעט דאגה של המשקיעים לגבי רמות הביקוש האמיתיות והאם תיתכן ירידה ב-2024 בצבר ההזמנות", כותב האנליסט.
דריאנאני אומר שה"בוגי" עבור סיסקו עשוי להיות ירידה של 30% בהזמנות שג'וניפר נטוורקס פרסמה ברבעון האחרון. ירידה של פחות מזה, לטענתו, אמורה לאפשר למניית סיסקו לנוע למעלה - הוא אומר שהנתון יהיה בר השוואה ברבעון האחרון, בטווח הנמוך של 20%.
כמעט כל אנליסט שעוקב אחרי סיסקו התמקד באותו נושא כשהסתכל קדימה לתוצאות הכספיות עבור הרבעון השלישי הפיסקאלי שהסתיים באפריל ושיפורסמו הערב. האנליסט של ג'יי פי מורגן, Samik Chatterjee, ציין נקודה דומה וטען כי השוק צפוי להתעלם אפילו מחיזוק פוטנציאלי לתחזיות שנת הכספים של החברה ביולי 2023 - ולהתמקד במקום זאת בהזמנות. לדבריו, עוד רבע מההזמנות שירדו ב-22% או יותר "ייראו כהוכחה חותכת לרקע ביקוש חלש בהרבה".
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- לקראת דוחות מאנדיי - למה מצפים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסט UBS דיוויד ווגט מסתכל על אותו נושא ומציין כי בעוד ש"צמיחת ההזמנות" קלה יותר בכ-0.25% ברבעון אפריל, "קיים סיכון מוגבר שההתמתנות הצפויה של ירידות ההזמנות מ-22% ברבעון שעבר לא תתממש". לטענתו של ווגט, הזמנות המוצרים של סיסקו עלו ב-33% ברבעון ינואר 2022, תוך התמתנות לצמיחה של 8% ברבעון אפריל 2022.
על פי התחזיות של סיסקו היא אמורה לרשום הערב גידול של 11% עד 13% בהכנסות, מה שמרמז כי אלו יסתכמו ב-14.4 מיליארד דולר - בדיוק במקום שבו נמצאת תחזית האנליסטים. סיסקו צופה רווח מתואם של 96-98 סנט למניה, בעוד שהקונצנזוס צופה בדיוק 97 סנט. החברה צופה רווחים לפי GAAP בין 74 ל-79 סנט, כשצפי האנליסטים הוא ל-78 סנט. סיסקו רואה את שיעור הרווחיות הגולמית non-GAAP ברבעון בין 63.5% ל-64.5%.
לברבעון יולי, השוק צופה הכנסות של 14.95 מיליארד דולר, עלייה של 14.1%, עם רווח מתואם של 1.04 דולר למניה, ורווח GAAP של 84 סנט למניה. עבור שנת הכספים יולי 2023, סיסקו חזתה גידול בהכנסות בין 9% ל-10.5%, כ-56.6 מיליארד דולר באמצע הטווח. החברה צופה רווח מתואם שנתי של בין 3.73 ל-3.78 דולר למניה, ובין 2.85 ל-2.96 דולר למניה על בסיס GAAP.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
f.jpeg)
היום בוול סטריט: האם התיקון יימשך ומה צפוי במניות הבולטות?
על מניית אנבידיה, החוזים העתידיים, האם אנחנו בתיקון? והמניות הבולטות
החוזים על וול סטריט בעליות קלות. אתמול נמשכו הירידות. האם התיקון הקטן הזה נגמר? כדי שזה ייחשב תיקון אמיתי יש עוד דרך לירידות, ה-S&P 500 ירד ב-5%, יש לו עוד 5% כדי שייכנס לתואר הרשמי של תיקון בשוק.הירידות אתמול היו למרות דוחות ותחזית טובים והן מביעות חשש גדול מכך שהיתה ריצת אמוק מוגזמת למניות בעיקר מניות הטכנולוגיה ובמיוחד מניות ה-AI.
הדעות חלוקות, אבל אחרי ריצה גדולה היה שבוע של ירידות, ואולי זה לטובה - שחרור קיטור, שחרור של ידיי חלשות. השחקנים צריכים להפנים שהשוק לא רק עולה. יש גם תקופות של ירידות. התנודתיות גדולה, האווירה מתוחה. רק אל תשכחו - אנחנו במחירי שיא, גם אם השוק יירד בעוד 5%, אנחנו רק 10% מהשיא. זה טבעי ואפילו הכרחי שיהיו גיחות של ירידות, הן משחררות לחץ ואולי דוחות מפולת. זה עדיף על המשך זינוקים ואז הפנמה מהירה שהמחירים לא ריאליים ומפולת.
אף אחד לא יודע מה לפנינו - חזרה לשגרת עליות שאולי תתחזק עם ראלי סוף שנה, דשדוש, המשך תיקון או מפולת, אבל דבר אחד בהחלט ברור: לראשונה זה הרבה מאוד זמן השוק "מחפש" לרדת. אתמול היו את כל הסיבות הטובות לעליות וזה לא קרה. זה התחיל בעליות מרשימות וקיבל מהר מאוד סיבוב פרסה. אז צריך להיות מאוד זהירים. וכדאי גם לקרוא את נקודת המבט של פרשן וול סטריט שלמה גרינברג, אחרי 50 פלוס שנים של ניסיוןיש לו תובנות - השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
המניות הבולטות
אנבידיה (NVIDIA Corp. -3.15% ) ללא שינוי בטרום, היא כב היתה במינוס 2%. לאחר דוח רבעוני חזק שכלל צמיחה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית ותחזית טובה להמשך, המשקיעים, נותרים ספקנים - הם חוששים מהמיחה העתידית ובעיקר מהיכולת של החברה לשמר את מרווחי הרווח האלו. התחרות מתחילה להיות מורגשת וכשזה קורה גם מתחילים לחצים על המחיר.
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אינטל (Intel Corp -4.24% )יורדת מעט. מנכ"ל ניסה להרגיע שמועות על הדלפת מידע ממנהל שהגיע מ־TSMC (הרחבה: האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים), אבל בטייוואן לא מאמינים.
