סיסקו
צילום: אתר החברה
לקראת הדוחות

סיסקו תדווח הלילה: שימו עין על צבר ההזמנות ולא על הביצועים

בוול סטריט רואים בהזמנות של החברה כאינדיקטור המשמעותי ביותר בקשר לעתידה; ובכל זאת, האנליסטים מצפים לרווח מתואם של 97 סנט על הכנסות של 14.39 מיליארד דולר
דור עצמון |

חברת סיסקו מערכות CISCO SYSTEMS המתמחה בטכנולוגיית המידע, תפרסם הלילה אחר נעילת המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון כאשר האנליסטים בוול סטריט מצפים לרווח מתואם של 97 סנט על הכנסות של 14.39 מיליארד דולר.

עם זאת, ההתמקדות לא תהיה ברווח ובכנסות אם כי בהזמנות - וול סטריט רואה בכך את האינדיקטור הטוב ביותר לביקוש וצמיחה בסיסיים עבור החברה. בהערת מחקר שסקרה את הרבעון, אנליסט Evercore ISI, עמית דריאנאני, מציין כי מניית סיסקו ירדה בכ-4% מאז דיווחה על תוצאות הרבעון של ינואר, "ככל הנראה הודות למשקיעים שמתמקדים יותר בהזמנות מאשר בצמיחה בהכנסות". ברבעון ינואר דיווחה סיסקו כי ההזמנות ירדו ב-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לאחר שראתה צמיחה של יותר מ-30% במשך מספר רבעונים רצופים. "יש מעט דאגה של המשקיעים לגבי רמות הביקוש האמיתיות והאם תיתכן ירידה ב-2024 בצבר ההזמנות", כותב האנליסט.

דריאנאני אומר שה"בוגי" עבור סיסקו עשוי להיות ירידה של 30% בהזמנות שג'וניפר נטוורקס פרסמה ברבעון האחרון. ירידה של פחות מזה, לטענתו, אמורה לאפשר למניית סיסקו לנוע למעלה - הוא אומר שהנתון יהיה בר השוואה ברבעון האחרון, בטווח הנמוך של 20%.

כמעט כל אנליסט שעוקב אחרי סיסקו התמקד באותו נושא כשהסתכל קדימה לתוצאות הכספיות עבור הרבעון השלישי הפיסקאלי שהסתיים באפריל ושיפורסמו הערב. האנליסט של ג'יי פי מורגן, Samik Chatterjee, ציין נקודה דומה וטען כי השוק צפוי להתעלם אפילו מחיזוק פוטנציאלי לתחזיות שנת הכספים של החברה ביולי 2023 - ולהתמקד במקום זאת בהזמנות. לדבריו, עוד רבע מההזמנות שירדו ב-22% או יותר "ייראו כהוכחה חותכת לרקע ביקוש חלש בהרבה".

אנליסט UBS דיוויד ווגט מסתכל על אותו נושא ומציין כי בעוד ש"צמיחת ההזמנות" קלה יותר בכ-0.25% ברבעון אפריל, "קיים סיכון מוגבר שההתמתנות הצפויה של ירידות ההזמנות מ-22% ברבעון שעבר לא תתממש". לטענתו של ווגט, הזמנות המוצרים של סיסקו עלו ב-33% ברבעון ינואר 2022, תוך התמתנות לצמיחה של 8% ברבעון אפריל 2022.

על פי התחזיות של סיסקו היא אמורה לרשום הערב גידול של 11% עד 13% בהכנסות, מה שמרמז כי אלו יסתכמו ב-14.4 מיליארד דולר - בדיוק במקום שבו נמצאת תחזית האנליסטים. סיסקו צופה רווח מתואם של 96-98 סנט למניה, בעוד שהקונצנזוס צופה בדיוק 97 סנט. החברה צופה רווחים לפי GAAP בין 74 ל-79 סנט, כשצפי האנליסטים הוא ל-78 סנט. סיסקו רואה את שיעור הרווחיות הגולמית non-GAAP ברבעון בין 63.5% ל-64.5%.

לברבעון יולי, השוק צופה הכנסות של 14.95 מיליארד דולר, עלייה של 14.1%, עם רווח מתואם של 1.04 דולר למניה, ורווח GAAP של 84 סנט למניה. עבור שנת הכספים יולי 2023, סיסקו חזתה גידול בהכנסות בין 9% ל-10.5%, כ-56.6 מיליארד דולר באמצע הטווח. החברה צופה רווח מתואם שנתי של בין 3.73 ל-3.78 דולר למניה, ובין 2.85 ל-2.96 דולר למניה על בסיס GAAP.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.