סיסקו תדווח הלילה: שימו עין על צבר ההזמנות ולא על הביצועים
חברת סיסקו מערכות CISCO SYSTEMS המתמחה בטכנולוגיית המידע, תפרסם הלילה אחר נעילת המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון כאשר האנליסטים בוול סטריט מצפים לרווח מתואם של 97 סנט על הכנסות של 14.39 מיליארד דולר.
עם זאת, ההתמקדות לא תהיה ברווח ובכנסות אם כי בהזמנות - וול סטריט רואה בכך את האינדיקטור הטוב ביותר לביקוש וצמיחה בסיסיים עבור החברה. בהערת מחקר שסקרה את הרבעון, אנליסט Evercore ISI, עמית דריאנאני, מציין כי מניית סיסקו ירדה בכ-4% מאז דיווחה על תוצאות הרבעון של ינואר, "ככל הנראה הודות למשקיעים שמתמקדים יותר בהזמנות מאשר בצמיחה בהכנסות". ברבעון ינואר דיווחה סיסקו כי ההזמנות ירדו ב-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לאחר שראתה צמיחה של יותר מ-30% במשך מספר רבעונים רצופים. "יש מעט דאגה של המשקיעים לגבי רמות הביקוש האמיתיות והאם תיתכן ירידה ב-2024 בצבר ההזמנות", כותב האנליסט.
דריאנאני אומר שה"בוגי" עבור סיסקו עשוי להיות ירידה של 30% בהזמנות שג'וניפר נטוורקס פרסמה ברבעון האחרון. ירידה של פחות מזה, לטענתו, אמורה לאפשר למניית סיסקו לנוע למעלה - הוא אומר שהנתון יהיה בר השוואה ברבעון האחרון, בטווח הנמוך של 20%.
כמעט כל אנליסט שעוקב אחרי סיסקו התמקד באותו נושא כשהסתכל קדימה לתוצאות הכספיות עבור הרבעון השלישי הפיסקאלי שהסתיים באפריל ושיפורסמו הערב. האנליסט של ג'יי פי מורגן, Samik Chatterjee, ציין נקודה דומה וטען כי השוק צפוי להתעלם אפילו מחיזוק פוטנציאלי לתחזיות שנת הכספים של החברה ביולי 2023 - ולהתמקד במקום זאת בהזמנות. לדבריו, עוד רבע מההזמנות שירדו ב-22% או יותר "ייראו כהוכחה חותכת לרקע ביקוש חלש בהרבה".
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- לקראת דוחות מאנדיי - למה מצפים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסט UBS דיוויד ווגט מסתכל על אותו נושא ומציין כי בעוד ש"צמיחת ההזמנות" קלה יותר בכ-0.25% ברבעון אפריל, "קיים סיכון מוגבר שההתמתנות הצפויה של ירידות ההזמנות מ-22% ברבעון שעבר לא תתממש". לטענתו של ווגט, הזמנות המוצרים של סיסקו עלו ב-33% ברבעון ינואר 2022, תוך התמתנות לצמיחה של 8% ברבעון אפריל 2022.
על פי התחזיות של סיסקו היא אמורה לרשום הערב גידול של 11% עד 13% בהכנסות, מה שמרמז כי אלו יסתכמו ב-14.4 מיליארד דולר - בדיוק במקום שבו נמצאת תחזית האנליסטים. סיסקו צופה רווח מתואם של 96-98 סנט למניה, בעוד שהקונצנזוס צופה בדיוק 97 סנט. החברה צופה רווחים לפי GAAP בין 74 ל-79 סנט, כשצפי האנליסטים הוא ל-78 סנט. סיסקו רואה את שיעור הרווחיות הגולמית non-GAAP ברבעון בין 63.5% ל-64.5%.
לברבעון יולי, השוק צופה הכנסות של 14.95 מיליארד דולר, עלייה של 14.1%, עם רווח מתואם של 1.04 דולר למניה, ורווח GAAP של 84 סנט למניה. עבור שנת הכספים יולי 2023, סיסקו חזתה גידול בהכנסות בין 9% ל-10.5%, כ-56.6 מיליארד דולר באמצע הטווח. החברה צופה רווח מתואם שנתי של בין 3.73 ל-3.78 דולר למניה, ובין 2.85 ל-2.96 דולר למניה על בסיס GAAP.
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר, סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"
חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.
מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.
יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות
לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.
במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.
- האם קיצבה אוניברסלית היא השלב הבא בעולם התעסוקה?
- "ל-OpenAI יש חור תזרימי של 207 מיליארד דולר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים
גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה
הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר
לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת
ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.
גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.
